Linksys WUSB54GC Review

kless 24 november 2007, laatste update op 24 november 2007, 4.396 views

Linksys WUSB54GC

Pluspunten

• prijs
  • stabiel
  • bereik
  • modbaarheid

Minpunten

• - - De meegeleverde (instaltie) software heeft hele vervelende bijwerkingen.

Ik heb 3 van deze USB wireless netwerk adapters gekocht samen met een linksys wireless G breedbandrouter (WRT54GL) om hier in huis alle pc's op internet te hebben en binnen 1 netwerk zonder dat de kabels in de weg liggen of weggewerkt moeten worden, En omdat de modem verplaats gaat worden naar de meterkast ivm telefonie.

Het paket is een kleine stevige doos, degelijk in plastic verpakt.

Eerst kom je de handleiding tegen met wat er gebeuren moet en in welke volgorde. een CD in een hoesje usb verleng kabel en de adapter zelf.

Het apparaat is prima,
Het lijkt op een wat groot uitgevallen USB stick, met beschermkapje en een ringetje om eventueel een koord door te halen.

Het formaat is wat lomp, hij is eigenlijk wat breed voor de andere omliggende USB aansluitingen of andere stekkers op de backplate van een PC Of wat ver en fragiel uitstekend voor een laptop. 8cm lang, 2,7 breed. 1cm dun

Er zit een USB verleng kabel bij , dus hoeft geen probleem te zijn of om je bereik te verbeteren danwel om de andere backplate aansluitingen ook de ruimte te geven. (en een mod op GOT voor antenne verbetering)

Instalatie papieren en CD met de software&drivers leiden stap voor stap naar een goede verbinding met een duidlijk weergeven van netwerkeigenschappen. Een ledje op het apparaat geeft een indicatie dat er een verbinding is en of er ook data verkeer is.

Echter de megeleverde software doet ook dingen met je windows instalatie.
Het welkomsscherm laat nu enkel de hoofdaministrator zien, geen snelle gebruikerswisseling meer mogelijk.
De motivatie voor deze inperking van de mogelijkheden
Dit vind ik een erg groot nadeel van dit product, eigenlijk iets wat niet zou mogen.

Over de duurzaamheid van dit product kan ik nog niks zeggen(ik heb het product nog maar 2 dagen. En ik moet me eerst nog wat verder verdiepen in het opzetten van mijn eerste draadloze netwerk met behoud van gebruikers profielen.

Heb jij ook een Linksys WUSB54GC?

Installeer dan alleen de driver en niet de extra software. Dat ding heeft inderdaad ranzige bijwerkingen als ik het zo lees, en dat is vaak met die extra wlan software bij die netwerkkaartjes...
Daar kwam ik ook net iets te laat achter, En ik had er nog op gezocht. En daarom ook deze review.
en al geprobeerd de nieuwste driver van internet te halen?
of kom je niet op internet omdat het Wlan gedeelte het niet doet (wel tweakers post, maar kan ook via andere computer)

en om de driver volledig te verwijderen (ook uit het register) beveel ik: Revo Uninstaller aan (www.revouninstaller.com) gratis te downloaden, kan je ook allerlei andere dingen mee, maar hier volgens mij niet nodig.

[Reactie gewijzigd door Wiethoofd op 24 november 2007 23:19]

ohjah dat ding is voor opschoot, niet voor in het lab,
en de ander spelfouten gaat deze kneus ook verwijderen.

Nieuwe drivers zijn ook van 2005.

De drivers zijn het probleem ook niet. Maar de software voor instaleren/instellen en bedienen.

Ik kom wel op internet, maar mn zussie, moeder en pa. weten mijn ww niet van mijn gebruikers profiel, en ik wil natuurlijk ook dat zij met hun gebruikersprofiel internet op kunnen.

oh help nog meer schijf fouten....

[Reactie gewijzigd door kless op 24 november 2007 23:07]

en moet niet iedereen eenzelfde gebruikersprofiel hebben? of wil jij het alleen recht op internet hebben? ;) en anders een vast ingesteld wachtwoord bij hun en jij een ander profiel

[Reactie gewijzigd door Wiethoofd op 24 november 2007 23:20]

fonitisch spellende kneus dat ik ook ben.
Maar verder wel tevreden over mijn beschouwende verhaal?

Iedereen z'n eigen profiel.
Iedereen recht op internet.
LAN voor filmpjes naar HTPC over te brengen
En dan wel met een mooi welkoms scherm met alle gebruikers en userswitchen tussen door.

Ik zal me de komende dagen moeten gaan verdiepen in het in en afstellen van deze router dat ie enkel als switch/accespoint dient. En alle PC's via draadloos USB dingetje netjes met elkaar in contact staan. Zonder het verlies van die gebruikersprofielen.

[Reactie gewijzigd door kless op 24 november 2007 23:23]

verder tevreden over het verhaal, misschien nog een hoofdstukindeling maken en mocht je problemen hebben,ik heb er niet heel veel verstand van, maar het tweakersforum wil helpen en anders onze goede vriend http://www.google.nl
Deze sticks worden gedumpt ofzo? Opeens voor maar 2,64 euro te krijgen :? Dacht dat de 15 euro die ze er onlangs voor vroegen al laag was voor een Linksys product. Normaal is dat de Sweex prijsklasse.
Uit de Pricewatch
Bedrijf Prijs Verzendkosten
Perfect Systems B.V. 2,64 6,-
Empc 2,84 7,75
OBCS 14,07 12,32

ze zijn dus goedkoop, maar je betaalt voor de verzending van een Usbstick dus minimaal 6 euro!! terwijl dit volgens mij veel goedkoper kan voor een stickje wat 23 gram weegt (zit dan nog wel doos omheen, maar toch.
Met de duurzaamheid zit t ook wel goed. Heb deze stick nu al een tijdje, werkt meer dan prima (misschien komt dat ook wel door mn linksys router)!
Reutelt hier ook nogsteeds prima door.

Samen met windows 7 werkt het een stuk beter, niks geen drivermeuk nodig.
Nogsteeds probleemloos