Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 200 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z-2300 Review

DennusB 2 maart 2008, 2.408 views

Logitech Z-2300

Pluspunten

• Enorm goed zwaar geluid uit subwoofer
  • Hoge tonen klinken kraakhelder
  • Ziet er super goed uit
  • Super prijs voor dit geluid

Minpunten

• Subwoofer is nogal groot, kan niet iedereen kwijt denk ik!

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Geweldige set dit!
Heb hem gekocht bij Yorcom Computers in Vlaardingen.
Toen ik hem uitpakte en de subwoofer zag moest ik wel even slikken!
Allemachtig wat een beest is dat zeg!
En het verbaasde me dan ook helemaal niet dat er een enorm warm/vol hard zwaar geluid uit de subwoofer kwam!

In de doos zaten nog een paar extra kabeltjes, verleng-kabeltjes!
Helaas miste ik een cd met equalizer software, hoort er niet in!Maar zou fijn zijn!
De speakertjes voor op het bureau zien er ook goed uit, en klink ook super.
Kraakhelder, en mooie regeling tussen midden & hoge tonen!
Ook vindt ik het erg proffesioneel uitzien dat er koelribben zitten aan de achterkant van de sub!
De set is getest met alle soorten muziek, van TOTO tot The Opposites!
Alles komt er erg mooi & zonder vervorming uit!
Verder moet je de bass-knop echt een stuk terugdraaien, omdat anders de enorm lage volle tonen overheersen in je kamer!;)

Gelukkig is dit super makkelijk doormiddel van het handige bassknopje op de control-unit;)
Het bassknopje is een enorm simpel draaiknopje, maar zodra deze op het laagst staat komt er nog een grommende bass uit de subwoofer!

Super set dus!
Een echte aanrader! _/-\o_

Heb jij ook een Logitech Z-2300?

Ik heb hem ook al een paar jaartjes, en ben er zeer tevreden mee!

De subwoofer staat onder mijn bureau, perfect voetenbankje :+
kan je er even voor mensen die gewoon op zoek zijn naar het typenummer hoeveel boxen deze heeft.
Ik lees subwoofer en speakertjes (hoe klein/groot zijn deze dan?) en getest met welk systeem, soorten muziek, al een subwoofertest laten horen. waar gekocht, extra dingen in de doos, drivers meegeleverd/niet nodig, bassknopje (draaiknop/schakelaar?).

de positieve/negatieve punten zijn duidelijk, maar ik mis de maatvoering en misschien foto's van de sub + boxjes

[Reactie gewijzigd door Wiethoofd op 21 november 2007 22:30]

Super setje. Heb hem nu een jaar of 3. Na aanschaf wordt het geluid alleen maar beter. De subwoofer is inderdaad perfect als voetenbankje :P

Het enige nadeel van de Z-2300 is de control unit. Als ik het volume aanpas kraakt het heel erg. En het geluid uit beide speakers is dan niet gelijk. Pas na een aantal keer te draaien is het dan weer goed. Kwestie van stof denk ik. Hadden ze eigenlijk digitaal moeten doen en niet met zo'n simpel potmetertje. Thans, dat idee heb ik.
Het is beide digitaal, enkel heb je nu geen schermpje. Heeft denk ik weinig met stof te maken zou eens contact opnemen met Logitech.
Review is geupdate met wat nieuwe info;)
ik zie het, nu nog een foto als het kan van de boxen, want de sub schijnt groot te zijn, maar vertel de maatvoering aub van de sub en boxjes
Staat dat niet gewoon op de site van Logitech?
vast wel, maar als je een review schrijft vind ik dat je dat ook wel even kan vermelden als je zegt: erg groot over een subwoofer, en de boxen zijn klein, hoe klein dan?
en eventueel foto's om het te laten zien, is ook wel handig mocht je een set gaan kopen die evengoed is, maar er lelijker uitziet dan deze....
Hardware

Koptelefoonaansluiting
Stroom/stand-by

Specificaties

o Totaal RMS-vermogen: 200 watt RMS
Satellieten: 80 watt RMS (40 watt x 2)
Subwoofer: 120 watt RMS
Pc of Mac
Cd-speler
Digitale muziekspeler (mp3)
Dvd-speler
PlayStation®, PlayStation®2, PLAYSTATION®3 (met meegeleverde gameconsoleadapter)
Xbox®, Xbox 360™ (met meegeleverde gameconsoleadapter)
dankje voor de specs, maar ik wil ze graag terugzien in de review, dan hoef je niet de comments te lezen, die lees je voor evt commentaar op de review
Ik heb deze set nu ook zo'n 2 jaar en ik heb het zelfde probleem als Nyana.

"Het enige nadeel van de Z-2300 is de control unit. Als ik het volume aanpas kraakt het heel erg. En het geluid uit beide speakers is dan niet gelijk. Pas na een aantal keer te draaien is het dan weer goed. Kwestie van stof denk ik."

Wat wel wil helpen is een beetje kruipolie maar na 3 maanden heb je weer hetzelfde probleem. Ik denk zelf ook aan stof.
volume aanpassen wordt mbv grafietstaaf geregeld, die is vies/stuk/slechte kwaliteit, misschien een idee om even handleiding te bekijken wat die zegt als je het volume veranderd en het kraakt. Mochten er meer zijn met hetzelfde probleem (kwestie van googlen) dan kan je em misschien omruilen voor een nieuw setje wat het probleem niet heeft.
Ik heb deze set ook al een jaar of 3, en heb in die tijd al drie keer 8)7 mijn satelietten (steeds de linker ) opgeblazen (wel keurig afgehandeld door webshop, en later Logitech :+ ).
Hij gaat dus veel te hard voor de satelliet-speakers.

Verder niets dan lof over dit setje _/-\o_ .
Verlengkabels? Ik heb een gloednieuw setje van Logitech gekregen (afgelopen vrijdag zelfs), maar daar zaten echt geen verlengkabels bij. Is dat standaard of heb je die er zelf bijgekocht? De kabels van de satalieten naar de subwoofer zijn trouwens wel veel te kort.

[Reactie gewijzigd door Groever op 2 maart 2008 19:59]