Specificaties Radiogestuurde muis - Bekijk alle specificaties

Logitech MX620 Laser Cordless Mouse Review

Mlancee 20 november 2007, laatste update op 23 november 2007, 2.108 views

Logitech MX620 Laser Cordless Mouse

Pluspunten

• Preciesie
  • Stevigheid
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Scrollwiel dient te hard te worden ingedrukt
  • Daardoor vaak ongewenste scroll
  • Activeringstijd na stilstand

Na jaren trouwe dienst te hebben gedaan, besloot ik mijn Logitech Dual Optical eens te vervangen. De rubbertjes waren gscheurd en losgelaten, en de muis begon zelf ook wat kuren te vertonen. De technologie heeft niet stilgestaan, dus ben op internet gaan kijken hoe het de draadloze muizen zich hadden ontwikkeld. Tijdens mijn zoektocht ben ik een aantal zeer positieve reviews tegen gekomen. Vooral de VX Revolution bleek een zeer goede keus te zijn, maar leek mij qua grootte niet helemaal geschikt. Mijn voorkeur ging uit naar wat grotere (desktop) muizen, en kwam uit bij deze, de Logitech MX620 (De user reviews hier over de MX Revolution werd ik niet bepaald vrolijk van).
Eenmaal binnengekregen besloot ik mij maar meteen te wagen aan de uitdagende industriele verpakking. Na drie dagen was het zover, de doos was open..

Batterijen waren gelukkig bijgeleverd. Ik kon gelijk aan de slag. Eerst setpoint gedownload (software is minder slecht van veel je laten geloven imo), knopjes en sensitivity anders ingesteld, en eens lekker gaan muizen.

Ergonomie

De muis ligt goed in de hand. Niet overdreven naar je hand gevormd, maar je kunt je hand er in een natuurlijke positie omheen laten vallen. Het klikken van het scrollwiel geeft echter soms problemen; doordat je redelijk hard moet drukken, krijg je er vaak een fijne horizontale of verticale scroll bij cadeau. Flink irritant. Het scrollwiel is dus iets te 'losjes' is zijn normale stand.
Dan het wrijvingloos scrollen; hiervoor moet je eerst een slider aan de onderkant van je muis bedienen. Niet echt handig. De overige knoppen zitten op de goede plaats. De muis is van zichzelf erg licht, maar de batterijen zorgen voor enig gewicht. Voor mij geen enkel probleem, hij is inclusief batterijen ongeveer even zwaar (misschien wel lichter) als mijn eerdere muis met draad.

Functionaliteit

Draadloos, uiteraard. Werkt heerlijk. Ik hoef niet meer mijn externe harde schijf op de draad te zetten om trek aan de draad te voorkomen. Ik heb het horzintaal scrollen vervangen door muziek harder zachter, en het knopje met de loep erop door 100% zoom (erg handig in photoshop bijvoorbeeld).
Iets minder is het feit dat de muis een soort opwarmingstijd nodig heeft na stilstand van een halve minuut. Hierdoor reageert hij niet op de eerste halve seconde dat je de muis beweegt. Positief effect hiervan is uiteraard de batterijbesparing, maar zou graag de mogelijkheid hebben dit zelf aan te passen

Precisie

Fantastisch. Merk geen verschil met mijn oude muis. Gaat erg vloeiend, en ik ben best een zeikerd wat dat betreft.

Vormgeving

Subjectief, zal het er niet te lang over hebben, maar ik vind de muis er zeer goed uit zien. Hij komt goed overeen met de productfoto's op de Logitech site

Bouwkwaliteit

Aan de zijkanten erg hard rubber. Voelt goed en stevig aan. Knopjes geven een fijn geluid bij het inklikken, het klinkt niet 'goedkoop'.

Drivers en onder- steuning

Geen CD bijgeleverd. Setpoint gedownload, werkt prima.

40 euro heb ik er voor betaald. Ik vind het een goede prijs voor de muis.

Zeer tevreden over de muis, op 1 ding na, en dat is het scrollwiel. Deze scrollt te losjes, en moet je hard indrukken wat soms problemen geeft. Ik heb deze muis overigens gelijktijdig gekocht met de Logitech VX Nano (voor mijn laptop). De review daarvan is hier te vinden.

Heb jij ook een Logitech MX620 Laser Cordless Mouse?

Heb deze muis nu ook een jaartje en is volgens mij 1 van de betere draadloze muizen.
Ik heb trouwens geen problemen met het scrolwiel, bij mij zit die niet te los en heb ook geen last van "ongewenst scrollen".