Specificaties 16,1MP, HD filmen, 5x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Samsung ST77 Paars Review

g4wx3 5 april 2012, laatste update op 5 april 2012, 2.421 views

Samsung ST77 Paars

Pluspunten

• Een van de kleinste toestellen
  • Goedkoop
  • Makkelijk instelbaar
  • Ruime mogelijkheden
  • Verschillende kleuren

Minpunten

• Geen microsd-kaartje
  • Kleine flitser

Snelheid en automatiek Score: 4
Batterijduur Score: 5
ALERT - WIP !! (foto's komen, video ook, review zal worden uitgebreid, moet ergens beginnen)

Dit is mijn eerste ervaring met een echt digitaal fototoestel.
Mijn vorige kiekjes nemer was de K810i, waar ik ook heel tevreden was, wetende dat je een GSM vast hebt.
Ondertussen is deze al lang versleten, en kwijt geraakt. Het enige digitale fototoestel dat ik wel echt gebruikt hebt is de Quicktake 200 ;).

Fotografie interesseert me wel, maar ik ben alleen theoretisch ingelezen.
Het is mijn vriendin die me gepusht heeft in de Mediamarkt een toestel te kopen, dit was voor ongeveer 140euro. Daarvoor krijg je een mooi klein doosje, met lader/usb-snoer combi, maar geen sd-kaartje! Hetzelfde model was ook beschikbaar voor dezelfde prijs in een groter doosje.

De hoofdreden dat ik dit toestel heb gekozen, is wel omdat het klein is, en ook goed zou werken bij mindere lichtomstandigheden. Mooi meegenomen is dat het kan filmen in "hd-resolutie" 720p, een zoom van 5x (8x met digitale zoom) Die digitale zoom is uiteraard bruikbaar, als je weet dat de sensor 12MP is (1,2inch).

Je kan een paar foto's maken op het interne geheugen, maar heb me ondertussen ook voorzien van een samsung microsd-kaartje van 32GB, Class10 ;).

De eerste indruk thuis was positief, had ook al even in de winkel zelf foto's ermee gemaakt, en dat ging bijzonder goed. Voor goede foto's probeer ik het altijd zonder flitser, een iso waarde van 3200 is mogelijk met een diafragma van F2.5. Dus zelf met weinig licht kan ik er nog een foto van maken. (nabewerken zal wel nodig zijn om de foto's te doen schitteren)

Als er genoeg licht is kan je natuurlijk de iso verlagen, om korreligheid tegen te gaan.
Foto's worden heel snel genomen en weggeschreven. je kunt automatische instellingen kiezen, waarna je nog kan kiezen via de Fn knop om de resolute te veranderen, via de macro knop om macro-opnamens te maken, met de flitser knop kan je de flitser uitschakelen, en met de timerknop, kan je de timer instellen.

Met de mode knop kun je veranderen tussen auto/manual/video
Als je kiest voor manual mode, kan je met de Fn knop veel meer instellen, onder anderen iso, belicht
Het menu is zeer gebruiksvriendelijk, alle opties staan met een icoon links onder elkaar, en rechts kun je de geselecteerde optie wijzigen.

***

• Samsung Micro SDHC 32GB Class 10

Heb jij ook een Samsung ST77 Paars?