Apple iPhone 4S 16GB Zwart Review

cordenll 20 april 2012, laatste update op 20 april 2012, 1.482 views

Apple iPhone 4S 16GB Zwart

Pluspunten

• goede batterij
  • mooie foto's
  • goed bereik
  • dualcore
  • goed ontvangst

Minpunten

• weinig innovatie vergeleken met iPhone 4 (niet vergeleken met mijn Nexus One)
  • geen nieuw design
  • scherm had beter gekund
  • weinig tweakability

Dit is mijn eerste review dus beoordeel alsjeblieft niet te streng!!

Ik ga in deze review niet uitgebreid in op de specs maar op de gebruikservaring en de verschillen met mijn Google Nexus One, ik heb deze nog pas twee weken en ben er nog steeds erg blij mee. Ik zal ook proberen zo objectief mogelijk te schrijven.

Featureset

De featureset is gewoon goed zoals hij altijd al is geweest bij Apple, er zijn dan niet heel veel verschillen met een iPhone 4, maar wel erg veel met een Nexus One. Het retina display ziet er erg strak en scherp uit, en de snelle dualcore A5 chip doet zijn werk erg goed. Ook de batterij duur is vergeleken met mijn Nexus One echt een stuk beter, waar ik met mijn Nexus One na een dag intensief gebruik nog maar 30% van de batterij overhad is dat met mijn iPhone nog 50%, dat is gewoon 20% meer. Ook de stabiliteit van iOS 5.1 vergeleken met Android 2.3 (Cyanogenmod 7) is een stuk beter (mijn gebruikservaring!).

Bereik

Het bereik is gewoon goed, zeker geen deathgrip in ieder geval zoals het bij de iPhone 4 was.
Ik heb zelf het idee dat het mobiele ontvangst van de iPhone 4S wel wat beter is dan dat van de Nexus One,
ik heb bijvoorbeeld op mijn middelbare school wel ontvangst met mijn iPhone 4S en niet met mijn Nexus One.
Het wifi signaal is ongeveer even goed bij allebei, in ieder geval geen merkbaar verschil.
Het gps signaal heb ik nog niet getest aangezien ik alleen op de fiets reis, en is voor mij dus niet van belang, ik ga hier daarom ook geen oordeel over vellen.

Accuduur

De accuduur van dit toestel vind ik erg goed vergeleken met mijn Nexus One, er zullen vast nog wel toestellen zijn met een beter accuduur, maar voor mij is dit de beste die ik heb getest (zijn er maar twee :) ).
Ik kan met dit toestel makkelijk een hele dag doen, (muziek spelen op de fiets, facebooken en twitteren, het beantwoorden van mails, video's kijken en spelletjes spelen op de bank, en natuurlijk een beetje internetten en ebooks lezen in bed) en hij is binnen een uur of drie ook alweer helemaal opgeladen.

Design

Het design vind ik mooi maar niet zo mooi als dat van bijvoorbeeld de galaxy nexus, het had van mij persoonlijk wel wat beter gemogen. Maar de materiaal keuze is dan wel weer erg fijn, het glas voelt duurzaam aan en hij is een genot om vast te houden. Waar ik bij de Nexus One snel op het uiterlijk was afgekeken is het door het materiaal van de iPhone juist het tegendeel. Hij blijft gewoon mooi en iedere dat je hem aanzet wordt ik eventjes net zo blij als toen ik hem uit de doos haalde. Ik hoop wel dat ze het design veranderen want als je al een iPhone 4 had kan ik me voorstellen dat je dat van een iPhone 4S niet echt speciaal vindt (tenzij je helemaal kickt op de ijzeren rand _/-\o_ )

Camera

De camera is bij deze iPhone een van de selling points dus is het logisch dat Apple deze van hoge kwaliteit heeft gemaakt. Shots zijn erg scherp en de video stabilisatie werkt beter als verwacht. Ik adviseer iedereen wel om HDR aan te zetten, de foto's zien er dan over het algemeen een stuk beter uit, voor de kleuren zijn dan een stuk beter. Ook de film kwaliteit is erg goed, het is alleen wel een minpunt dat je tijdens het filmen niet kan inzoomen, ik hoop zelf dan ook dat Apple dit in iOS 5.2 of 6.0.0 toevoegt.

Scherm

Het scherm is goed, het is erg scherp en het retina display doet zijn werk goed.
De kleuren zijn wel wat minder goed dan die van de Nexus One, dat is logisch want de Neus One heeft immers een amoled display. Bij de helderheid van de toestellen is de iPhone wel weer wat beter, ook dit komt omdat het amoled display wat minder helder is over het algemeen.

iCloud

iCloud is een leuke bonus maar zeker geen reden waarom ik iemand een toestel zou aanraden,
je kunt alleen documenten online opslaan met pages, keynote, en numbers wat ook betekent als je het voor opslag zou gebruiken je dus ook dat soort programma's voor de iPhone of iPad zou moeten kopen,
wat wel handig is is dat gegevens van apps altijd gesynct blijven, hetzelfde geldt ook voor foto's, dit is ideaal voor iPhoto maar als je een Windows PC hebt heb je er echt weinig aan.

Algemeen

Tot nu toe ben ik erg tevreden met de iPhone, hij is snel, heeft een goede batterij, en maakt erg kieke plaatjes,
ik vraag me wel af of ik op de lange termijn niet een beetje uitgekeken raak op iOS, ik vond het met mijn Nexus One wel altijd er leuk om een beetje modden en zo, ik hoop dan maar dat er een jailbreak uit komt want die heb ik denk ik wel nodig om te zorgen dat ik er net zo veel plezier van heb en mijn "need to geek" erin kan stoppen ;)

Heb jij ook een Apple iPhone 4S 16GB Zwart?

Meer advertenties

Je kan photostream aanzetten zowel in je iPhone als in iCloud dan werkt het wel met Windows :)
Over foto's gesproken, ik mis foto's/screenshots ;)

@t cordenll: De Iphone 4S is het uiterlijk bekend, maar de foto's van de binnenkant for example minder (kleine tip). Ook benchmaark screenshots zou je erbij kunnen doen!
ik denk niet dat ik hem ga openschroeven (niet de goede schroevendraaier), maar ik zal wel wat pics toevoegen.
Ik bedoelde ook niet van jouw Iphone maar een picture van google!:

zoals dit plaatje:
- http://graphics8.nytimes....s-apple4stear-blog480.jpg
- http://www.macobserver.co...111013ifixit_iphone4s.jpg
Dat is waar, eventjes niet aan gedacht. :)