Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties Tower, 6 interne + 7 externe bays - Bekijk alle specificaties

Aerocool XPredator White Edition Review

mickeyvz 3 april 2012, laatste update op 4 april 2012, 1.593 views

Aerocool XPredator White Edition

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Goede airflow
  • Erg robuust
  • Ruimte
  • Prijs is redelijk

Minpunten

• Fan controller knop snel stuk gegaan
  • Bovenste fan niet te gebruiken voor andere koeling.

Ik heb nu 2 keer deze kast gekocht voor persoonlijk gebruik en ik ben nog steeds verliefd op het uiterlijk, maar ook het innerlijk van deze kast.

De Vormgeving van deze kast is fenomenaal naar mijn mening, plaatjes op internet geven nog niet half weer hoe stoer hij er uit ziet. Wel erbij zeggend dat ik zwart//wit een mooie combinatie vind en misschien dat niet iedereen het daar mee eens is ;) De vinnen aan de bovenkant zijn mooi afgewerkt en de extra optie om het dicht te kunnen schuiven is alleen maar een pluspunt. *hoewel het niet veel waarde toevoegt aangezien je altijd de beste airflow wil hebben/

Installatie-gemak is zeker gemakkelijk te noemen. Kast open schuiven en de spullen erin zetten. De Hard drives zitten in een bracket met mooie grote schroeven vast. In de brackets zitten kussentjes waardoor het trillen van de schijf word tegen gegaan. Ik heb een Zalman voeding gebruikt voor het cable-management en op de cpu kabel na is allen perfect afgewerkt zonder dat het er lelijk uit ging zien. Achter de kast ziet alles er ook nog netjes uit en niet te veel door de war. Dvd Drives worden gewoon vast geklikt en hebben ook geen schroeven nodig.

De koeling mogelijkheden zijn geweldig al mis ik wel ruimte voor de H100 om aan de achterkant te monteren. Gelukkig zijn er genoeg andere plekken waar je waterkoeling met 2 fans kan plaatsen. Ook heeft de bovenkant een fan zitten die niet handig is om te verwijderen waardoor je een kant minder overhoud om koelingen te plaatsen.

Bouwkwaliteit en afwerking is top. De kappen zijn makkelijk terug te plaatsen door ze erin te zetten en ze naar beneden te duwen. Zo schuif je achter met je kabels niks weg en heb je ook geen frustratie dat je de kap zo'n honderd keer terug moet schuiven omdat ie niet goed zit. Er is echter wel 1 nadeel en dat is dat al vrij snel een van mijn fan controller knoppen is door gedraaid waardoor niet meer echt te voelen is of ik hem helemaal uit heb gezet of aan. Wel kun je de knop er tijdelijk afhalen, goed draaien en knop er weer terug op zetten

Al met al een zeer goede behuizing

Edit: Foto's zijn licht out-to-date vanwege "kleine" hardware veranderingen, dit zijn de foto's van dag 1 op aankomst.

Heb jij ook een Aerocool XPredator White Edition?

als de kast zo fenomenaal is .... foto please? (interieur shot zou ook leuk zijn ^^ )
Thanks :)
Bedankt voor de tip ! zal ze later op de dag toevoegen ! ;)
laat me raden: de kast is zeer hoog en daarom kan de cpu power kabel niet achterlangs?
Jammer :'( Maar c'est la vie, ik ken het probleem.

de build ziet er verder heel netjes uit iig en idd: hippe kast.

[Reactie gewijzigd door dmvdberg op 7 april 2012 19:39]

Ja erg jammer, gisteren toevallig nog een 8pins verleng kabel gekocht voor 5 eurotjes dus dat was het wel zeker waard !

De kast zelf valt wel mee hoe hoog hij is, het zit hem meer in het feit dat het moederbord zo hoog moet/zit, direct tegen de bovenkant aan. :(

PS: het valt me nu pas op dat ik wel even mijn kledingkast dicht had mogen doen :')
damn .. nu je het zegt .... maar meh. Kon erger.
Gewoon design dingetje van de kast :/ wat grotere gaten bovenin was leuk geweest

[Reactie gewijzigd door dmvdberg op 7 april 2012 22:44]

kan je mij vertellen of de fans die zijn mee geleverd ledjes bevatten? en welke kleur deze dan zijn? en ook zou ik graag willen weten welke kleur de ledjes aan de boven kant zijn bij de power-button en de usb aansluitingen.
alvast dank!
Alle meegeleverde ledjes zijn blauw, De grote fan onder aan de voorkant is blauw maar gaat een beetje richting de wit. De Kleuren aan de schuin-bovenkant met de fan controllers en usb aansluitingen zijn echt duidelijk blauw... Meer Ledjes zijn er niet te vinden ;)
dat is mooi! bedankt voor je reactie.
dit word mijn nieuwe behuizing ;)
Mooi !, Hopelijk heeft mijn review je keuze kunnen helpen :)
Hoe zit het met de stoffilters voor deze case. En produceert het veel geluid? Ik had gehoord dat er problemen waren met de fan-controllers en een zeurend geluid dat van de fans afkwam. Bedankt!
Wat is de maximale hoogte van de processor koeling en lengt voor videokaarten?
Alvast bedankt!

[Reactie gewijzigd door sjettepetJR. op 23 januari 2015 22:30]

Geen idee sorry, de kast is al tijden niet meer in mijn bezit!
Maakt niet uit, zie nu pas hoe oud de review is :o