HP Envy 17-2100ed Review

Dasherman 2 april 2012, laatste update op 2 april 2012, 1.063 views

HP Envy 17-2100ed

Pluspunten

• Goed aantal poorten
  • 1080p scherm
  • Beats audio
  • Groot touchpad
  • USB 3.0 en eSata poort
  • Toetsen met lichtjes eronder

Minpunten

• Het geld eigenlijk niet waard
  • Redelijk luide fans (niet echt storend)
  • Scherm spiegelt

Allereerst, voordat mensen mij gaan vertellen dat ik f beter een desktop f een andere laptop had moeten kopen, ik had hier geen keus. Mijn ouders hebben deze laptop voor mij uitgekozen, betaald en besteld.

Algemeen

Ik heb de laptop nu ongeveer n week en deze bevalt me ook goed (zolang ik niet terugdenk aan de prijs). De specs staan gewoon op tweakers.net dus ik zal ze hier niet herhalen :)

De laptop is aangeschaft terwijl deze 'slechts' 999eu kostte, door een actie van Wehkamp, maar eigenlijk is hij dit niet waard, laptops met betere specs zijn voor die prijs verkrijgbaar.

Features

De processor en videokaart in deze laptop zijn zeker niet slecht, en het full HD scherm is ook mooi en vooral scherp (al zit er helaas een soort glasplaat voor of iets dergelijks, waardoor hij veel spiegelt). Er zit ook een USB 3.0 poort bij en een eSata poort. Hij beschikt ook over een HDMI, VGA en DVI poort, dus dat is niet mis. De schijf is een doorsnee 5400rpm schijf, maar daar heb ik geen moeite mee.
Ik heb eerdere ervaringen met Beats audio (Dv7 series) en ook het geluid dat uit deze laptop komt is niet teleurstellend, al stel ik geen hoge eisen wat dat betreft.

Performance

De performance van deze laptop is zeker niet slecht (al mag je voor 999eu toch eigenlijk wel ietsjes meer verwachten). De laptop kan moderne games gewoon in Full HD runnen, maar dan moet je de instellingen niet al te hoog zetten en ook niet veel FPS verwachten. Skyrim runt op Medium en 1080p rond de 30 FPS, al is dit vaak ook rond de 40 en af en toe onder de 20 (Markarth lijkt zeer zwaar te zijn). Maar het ziet er wel heel mooi uit in 1080p

Buitenkant

De laptop is mooi met een soort van bloemetjes patroon op de bovenkant getst (nee, het is niet meisjesachtig en ziet er eigenlijk best leuk uit). Dit bloemetjes patroon bestaat bij nadere inspectie uit allemaal vierkantjes, rechthoekjes en rondjes. Dit patroon is ook terug te vinden bij de horizontale strook waar de touchpad zich ook in bevindt (De touchpad is trouwens groot en fijn). Verder zitten er lichtjes onder de toetsen, die aan en uit gezet kunnen worden. Deze lichtjes zijn niet speciaal effectief als je toch voor 90% blindtypt, maar ze zien er erg leuk uit. Deze laptop is best zwaar, maar ik laat hem als een desktop replacement eigenlijk bijna altijd op mijn bureau staan en aangesloten op netstroom.

Deze Envy is een mooie, degelijke, niet-al-te-slecht-performende, maar vooral overpricete laptop. Ik raad hem niet aan voor de prijzen die worden gevraagd nu, maar mocht je de kans krijgen deze voor 900 of 800 aan te schaffen zou ik het zeker doen.

Heb jij ook een HP Envy 17-2100ed?

Reviews door de redactie

Vraagje he, waarom klaag je over de prijs als je hem krijgt.
Daarnaast is een 17inch alienware laptop met 560m en full hd schermpje wel rond de 1800 euro dus ik vind het eigenlijk best meevallen.

Heb hem nu een week, maar heb wel andere problemen welke je bij HP niet zou verwachten.
Mijn touchpad is verzakt en staat daardoor aardig scheef en dus uitsteekt, vrij vervelend.
Moest ook de BIOS flashen ivm probleem met wlan, constante vastlopers bij frisse windows.
Er steekt ook een stuk metaal uit bij de FN toets.

Daarom voor de eventuele lezers van deze review + reactie:

Naar mijn mening een mooie laptop, aardige specs (ik speel er btf3 / gta4 / acr mee op mijn tv @ 1080p).
In vergelijking met laptops met soorgelijke specs vind ik hem niet zo heel duur, de 6850m presteert volgens notebookcheck.com beter als een gt 555.

Weet niet of ik een "oud" model heb maar bij mij zijn er ondanks hij nieuw is een aantal dingen mis:
Touchpad = Scheef
Stuk metaal steekt uit
Moest bios flashen

Krijg wel een nieuwe, maar HP valt me erg tegen!
De M17x is 1650 met HD6990m, i7-2760QM en een 1080p scherm. Niet 1800 met GT560m.
de 6850m presteert volgens notebookcheck.com beter als een gt 555.
Dat klopt, alleen heb je al een xps 17 met GT555m, 3D scherm en i7 voor 800. De envy is gewoon enorm duur en hebben nogal wat flaws. Sla notebookcheck er maar op na.
Flaws heeft hij sowieso, ben er ook niet tevreden over..
Mja, ik zie in pricewatch niet veel met een i7 en vidkaart die veel goedkoper zijn.