TP-Link TL-SG1008 Review

Banthonius 2 april 2012, 2.233 views

TP-Link TL-SG1008

Pluspunten

• Mooie afwerking in metaal
  • Solide behuizing
  • Clean design
  • Goede prijs
  • Interne voeding

Minpunten

• Groot voor een 8 poorts switch. ( Waarschijnlijk omdat de kast voor meer doeleinden gebruikt wordt)

Features Score: 4
Voor het aanleggen van een nieuw netwerk heb ik besloten om onder anderen deze switch aan te schaffen.

Een aantal dingen zijn me opgevallen.

# De kwaliteit van de case is zeer goed. De body is metaal met de mogelijkheid om de case te aarden aan grond tegen blikseminslag. Daarnaast heeft de switch een interne voeding wat wel fijn is aangezien dit rommelige transformators scheelt. Je kunt de switch natuurlijk ook op PoE aansluiten maar in deze opstelling is dat momenteel niet het feit. Er zitten twee beugels bij waardoor de switch in een rack te mounten is. Deze opstelling heb ik niet nodig. Het is niet de bedoeling maar de beugels geven de mogelijkheid om deze om te draaien en op deze wijze te monteren aan de muur.

# Inmiddels heb ik de switch draaiend en deze presteert zonder problemen

# Ik vind het een zeer goed geprijsd device voor een 8 poorts Gb switch.

Heb jij ook een TP-Link TL-SG1008?

korte maar (voor mij) krachtige review.
Ik zoek al langer naar een goedkope gigabit switch die rackmountable is en beugels meegeleverd krijgt.

Deze switch was ik al tegengekomen in de pricewatch omdat hij mogelijkheid heeft om in een rack gezet te worden. Alleen vraag ik me nu af of de beugels mee in de verpakking zitten? In de review staat van wel maar op de site staan ze niet bij de package contents
Ik heb hem bij Alternate gekocht en in de gesealde doos zaten ze er bij.

Overigens had ik nog foto's gemaakt. Die moet ik nog toevoegen ( waren te groot ).
Kan je zien op welke snelheid een link werkt?