Intel Core 2 Duo E6750 Boxed Review
Mijn specificaties: Core2Duo E6750 Artic Cooling Freezer Pro 7 ASUS P5K-E Crucial Ballistix Tracer PC6400 XFX 8800GTS 320MB Algemeen Over het algemeen ben ik zeer onder de indruk van de processor. Goede prestaties en vrij lage temperaturen voor de prijs van 166 euro. Featureset Voor de aanschaf was ik totaal niet op de hoogte van de features die de processor bood. Het meest opvallende vind ik de Intel Speedstep technologie. De processor heeft standaard een multi van 8 en een FSB van 333Mhz waarmee hij op (333x8) op 2.66Ghz draait. Als de hij op idle draait verlaagd de Speedstep de mulit naar 6 waarmee de kloksnelheid terug naar 2.0Ghz gaat. hiermee wordt dus energie bespaart. Dat komt de temperatuur ten goede. Stabiliteit...
Pluspunten
Overklokbaarheid! Lage wamteproductie Lage prijs
Minpunten
Lage mulitplier van 8 (zal voor de meeste mensen geen nadeel zijn!!)
Eindoordeel
Core2Duo E6750
Artic Cooling Freezer Pro 7
ASUS P5K-E
Crucial Ballistix Tracer PC6400
XFX 8800GTS 320MB
Algemeen
Over het algemeen ben ik zeer onder de indruk van de processor. Goede prestaties en vrij lage temperaturen voor de prijs van 166 euro.
Featureset
Voor de aanschaf was ik totaal niet op de hoogte van de features die de processor bood. Het meest opvallende vind ik de Intel Speedstep technologie. De processor heeft standaard een multi van 8 en een FSB van 333Mhz waarmee hij op (333x8) op 2.66Ghz draait. Als de hij op idle draait verlaagd de Speedstep de mulit naar 6 waarmee de kloksnelheid terug naar 2.0Ghz gaat. hiermee wordt dus energie bespaart. Dat komt de temperatuur ten goede.
Stabiliteit en betrouwbaarheid
Zeer stabiel. Zelfs met het overclocken draait deze processor ook nog stabiel (mits de juiste voltages zijn gekozen).
Overklokbaarheid
Zeer interessant. Het is algemeen bekend dat de Core 2 Duo goed overklokken. Van nature ben ik een overklokker dus ik kon het niet laten. Tot ca. 3.2Ghz draait de processor stabiel zonder maar iets aan de voltages in de BIOS van de moederbord te veranderen. Voor 3.4 Ghz had ik 1.4 Vcore nodig. Voor 3.6Ghz 1.4325 en voor 3.8Ghz had ik 1.4875V nodig. Het hoogste wat ik met de E6750 heb gehaald is 4.08Ghz (510x8). Ik weet zeker dat deze chip meer kan. De enige beperking die ik heb, is de moederbord die geen hogere FSB kan genereren dan 510Mhz. Conclusie, die E6750 is een monster!
Warmteproductie
De E6750 gebruik in combinatie met de AC Freezer Pro 7. Ik heb een vrij lage kamertemperatuur (18-20 graden) aangezien ik vaak mijn raam heb openstaan voor frisse lucht. Standaardtemperatuur van de processor is rond 26 idle en 38 load. Op 3.8Ghz 36 graden idle en 52 load. Prima temperaturen als je het mij vraagt. Deze chips kunnen tot 72 graden weerstaan.
Prijs
Dus 166 euro voor een processor dat gemakkelijk 3.8Ghz haalt en stabiel blijft draaien? Do the math...
Mijn overklokte systeem:
Core2Duo E6750 @ 3.8 Ghz
Artic Cooling Freezer Pro 7
ASUS P5K-E @ 1900Mhz (475x4)
Crucial Ballistix Tracer PC6400 @ 1188Mhz 5-5-5-10-2T
XFX 8800GTS 320MB @ 684/1728/1880Mhz
3DMark06: 12702 marks
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=3653144
Heb jij ook een Intel Core 2 Duo E6750 Boxed?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (9)
Heb dezelfde hier bij mij PC liggen moet alleen nog een Mobo ervoor hebben.
Nog een vraagje over je systeem specs: je geheugen draait op 1188Mhz. Dat lijkt mij nogal een rare FSB of ligt dat aan mij? En heb je nou CL5 geheugen of is het CL4 dat op 5 draait?
Zelf heb ik een E6600 @ 3,2 GHz. met een divider 1:1 400x8 met Corsair C6400 C4 2048mb geheugen ingesteld op 4-4-4-12. Eerder draaide ik op 378x9, wil nu eigenlijk naar 485x7 maar dat is nog niet helemaal gelukt.
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 17:58]
Misschien omdat ik een goed gekoelde kast heb, maar ik haal met de stock koeler en verhoogde Vcore, 3.6 Ghz stable en ruim binnen de aanbevolen maximum temperatuur (Orthos).
Zo 'out of the box' wel een prima prestatie te noemen!
Hoger dan 3.0 GHz wil ik niet gaan want ik ben totaal geen overclocker, maar een arme sloeber die geen tweede PCU kan kopen als deze kapot wordt overclocked.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn