Devolo dLAN 200 AVplus Starter Kit Review

Vuggie 22 maart 2012, laatste update op 22 maart 2012, 1.013 views

Devolo dLAN 200 AVplus Starter Kit

Pluspunten

• het is handig te installeren, dat wel.

Minpunten

• geadverteerde snelheid wordt nooit gehaald.

Beheerbaarheid Score: 4
Ik heb nu zo'n twee jaar een Devolo DLAN AVPLUS 200 set in huis, en ik kan niet anders dan ontevreden zijn. De verbinding wil regelmatig niet initialiseren en de snelheid is werkelijk om te huilen. In de loop der tijd is de snelheid ook steeds minder geworden. Ik download momenteel nog maar met 600KB/s terwijl ik minimaal 3,5 MB/s moet kunnen halen en ook haal via mijn wireless verbinding. In het begin haalde ik de beloofde snelheid nog wel eens maar sinds een maand of vijf is dat ook over en is de snelheid gestaag teruggelopen tot de bedroevende snelheid die het nu is. Aan de omgeving (stroombekabeling, aangesloten apparaten e.d.) is niet wezenlijk iets veranderd. Firmware-updates geprobeerd maar ook dat biedt geen oplossing. Het enige voorbehoud dat ik moet plaatsen is dat een van de twee stopcontacten niet geaard is maar dat is nog geen verklaring voor het feit dat de snelheid teruggelopen is. Ik woon in een huis van net 20 jaar oud dus de bekabeling is nog prima.

Ik geloof het wel. Ik ga toch maar UTP kabel aanleggen ook al betekent dat dat deze kabel zowat mijn hele huis rond moet lopen.

Heb jij ook een Devolo dLAN 200 AVplus Starter Kit?

Hier willen de adapters niet eens toegevoegd worden in de software (aangesloten op dezelfde stroomgroep, via de stroomaansluitingen IN de muur).
Dit is idd. grote rotzooi.