Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Microsoft Wireless Desktop 3000 Review

le-nnart 20 maart 2012, laatste update op 20 maart 2012, 673 views

Microsoft Wireless Desktop 3000

Pluspunten

• ziet er mooi uit.
  • Goede prijs.
  • basisfuncties werken zoals het hoort.
  • Scrollwiel.

Minpunten

• Draadloze bereik is matig.
  • Mediakeys werken onder Itunes niet.
  • Muis voelt wat zwaar aan.

Nadat mijn vorige desktop setje van Dell de geest gaf, en ik tijdelijk met bedraade invoerapparaten had gewerkt was het tijd voor een nieuw setje. Na wat speurwerk op Tweakers was het de keuze tussen de MS wireless 3000 en de Logitech MK529. Aangezien ik zelf geen Logitech fan ben en in het verleden wel een positieve ervaring met de hardware van Microsoft heb gehad was de keuze gevallen op de MS wireless 3000.

Na ontvangst via de Coolblue webshop de meegeleverde drivers geļnstalleerd (om de mediakeys te kunnen bedienen), usb ontvanger achterin mijn beeldscherm geprikt(waardoor de ontvanger lekker dichtbij is). Het setje doet wat het moet doen, de muis muist, en het toetsenbord typt. De mediakeys werken op de standaard applicaties van Windows 7.

De muis:
De muis is voorzien van de zogenoemde bluetrack technologie, en zou preciseer moeten zijn dan standaard optisch met een rooie laser (net zoals bij dvd en BD). Het scrollwiel is zonder weerstand dus geen "ribbeltjes" in het scrollen en daardoor glij je snel door een uitgebreid PDF document. Helaas voelt de muis wat zwaar aan en daardoor laat je hem los wanneer je niet muist. Dankzij de rubberen randjes heb je een goede grip. Volgens Microsoft heeft de muis een bereik van 9 meter. Wanneer ik ong. 5 meter van de ontvanger vandaan ben merk je dat de muis wat langzaam reageert. Op een ondergrond anders dan een bureau is de muis ook verre van nauwkeurig en moet je veel moeite doen om de muis te kunnen bedienen.

Het toetsenbord:
Het toetsenbord is een toetsenbord met veel extra mediakeys. Handig om snel applicaties te staren, minder handig is dat de mediaknoppen niet werken onder de meest recente versie van Itunes. De play en forward/rewind knoppen werken niet en dat is jammer. De volume bediening werkt zoals het hoort evenals de knoppen om snel een vooraf geselecteerde applicatie te starten.

Het toetsenbord typt wat zwaar, misschien is dan onwennigheid of nieuwigheid. Het is niet slecht, het is anders dan ik gewend ben. De desktopset voelt solide aan, niet goedkoop, en stevig in elkaar gezet. Wat wel opvalt in tegenstelling tot mijn vorige muizen is dat hij snel vies eruit ziet. Blijkbaar trekt hij huidvet aan, want met vorige muizen heb ik daar geen last van gehad, maar er komt een soort laagje op de muis.

Heb jij ook een Microsoft Wireless Desktop 3000?

Ik heb deze set bij Alternate gekocht.
na installeren van de drivers, hoeft niet van cd windows detecteert en installeert de nieuwst drivers,
tja is microsoft spul.
daarna begon voor mij de ellende, waar ik nu nog mee zit (al een jaar), de blue track doet het op geen enkele ondergrond goed, de muis blijft hangen en plakken, ik heb met alternate gebeld en deze snapte er niets van, microsoft gebeld ook deze snapte het niet, en met hun goede service hebben ze mij een nieuwe muis opgestuurd.
na verwijderen van de drivers, en installeren van de cd drivers en installeren van de nieuwe muis, waren de problemen over, alleen zitten er nu 2 sticks in de pc voor zenden/ontvangst (1 voor de nieuwe muis en 1 voor het bord.
2 weken later kreeg ook deze muis dezelfde problemen met de blue track, heb alle muismatten (wel 15) geprobeerd maar dezelfde problemen bleven aanhouden.
het toetsenbord reageert traag op aanslagen en is niet geschikt om mee te gamen.
ik heb alles na akkoord terug gestuurd naar alternate, en deze hebben de set gecontroleerd, en zomaar terug gestuurd zonder verder contact te hebben opgenomen, koste wel ¤ 8,05 verzendkosten,
en geen resultaat en de oplossing is altijd uitgebleven, lekkere service daar in ridderkerk.
ik heb de wireless desktop set 3000 gedoneerd aan de kringloop voor hergebruik of vernietiging,
enne, koop nooit meer bij alternate in ridderkerk, slechte service, jammer.