Gigabyte GK-K7100 Keyboard Review

Hoitweakers 19 maart 2012, 553 views

Gigabyte GK-K7100 Keyboard

Pluspunten

• Stevig
  • Slijt volgens specificaties niet snel
  • Mooi design
  • Multimedia toetsen gecombineerd waardoor het toetsenbord lekker compact is

Minpunten

• Wanneer de pootjes uitgeklapt zijn raken de antislip stukjes het bureau niet meer. Als het toetsenbord plat ligt is het nog wel erg goed te gebruiken
  • Toetsen zitten op speciale manier vast waardoor het iets stugger voelt bij het indrukken

Ik was op zoek naar een goedkoop maar toch fijn toetsenbordje met multimedia knoppen. Dit toetsenbord was eigenlijk de goedkoopste die toch nog enigszins kwalitatief goed op me over kwam. Het toetsenbord is ontzettend dun, wat me wel aanspreekt aangezien ik altijd op een laptop heb gewerkt hiervoor.

De bouw is stevig, het voelt niet aan als een stukje plastic. De toetsen zitten op een speciale manier vast waardoor het toetsenbord naar verluid veel minder snel zou slijten. Dit is wel even wennen vind ik zelf. Je merkt dat bij het indrukken van de toetsen, het toetsenbord anders aanvoelt. Persoonlijk vind ik dat geen enorm probleem, alhoewel ik het toch iets minder fijn vind aanvoelen.

Heb jij ook een Gigabyte GK-K7100 Keyboard?

Met bovenstaande positieve en negatieve eigenschappen ben ik het eens.

Behalve met het feit dat de toetsten verschrikkelijk zijn. Er is een verschil in hoe hard je een toetst moet aanraken, erg vervelend. Daarnaast zijn de toetsen niet netjes uitgelijnd, waardoor ik regelmatig een letter aansla die ik niet wil hebben.

Helaas, het is geen waardige vervanger van mijn ouwe, trouwe Logitech UltraX Premium.
Jammer dat die niet meer gemaakt worden. Ik heb overigens de rubbers van de UltraX onder dit toetsenbord gezet, waardoor het nu iig wel stabiel staat.

Overall: een miskoop.