Specificaties Bluetooth muis - Bekijk alle specificaties

Logitech V470 Cordless Laser Mouse for Bluetooth Review

Joop_Klepzeiker 31 oktober 2007, 2.707 views

Logitech V470 Cordless Laser Mouse for Bluetooth

Pluspunten

• wordt heel snel door de laptop herkend, ik bespeur geen merkbare vertraging
  • hij doet wat ie moet doen!
  • kan uitgezet worden met een schakelaar zodat de batterijen gespaard worden

Minpunten

• Vind 'm wat aan de dure kant voor een eenvoudige lasermuis

ALGEMEEN
Heb de muis gekocht samen met de HP DV9595ED Laptop. Deze laatste heeft ingebouwde bluetooth dus vandaar. Dit is m'n eerste "draadloze" muis omdat ik a) bij een desktop een bedrade muis niet storend vind en
b) ik geen muis wilde waar je eerst een ontvanger o.i.d. moest installeren en zodoende weer een USB-poort kwijt bent.

INSTALLATIE
Het installeren onder Vista Home Premium is eenvoudig. Leg de CD erin en de rest gaat bijna vanzelf. Je moet een keer op het BT knopje drukken om contact te maken en dan zou het moeten werken.
Het enige nadeel is dat het in het begin lijkt alsof het fout gaat omdat de software volgens mij universeel is en bij meer muizen wordt meegeleverd.
Er wordt namelijk helemaal niet over een BT muis gesproken. Pas in een later stadium van de installatie als hij moet gaan "pairen" wordt dit duidelijk.
De software is daarna vanuit de tray op de roepen waarbij je een aantal opties kunt instellen etc. Ook de status van de batterijen kun je dan zien.

WERKING
De muis is op diverse ondergronden (tafel / muismat / papier / granieten aanrechtblad) heel precies en wordt direct, dus ook na het uit de standby halen van de PC, herkend. Simpel gezegd, hij doet wat ie moet doen, niet meer en niet minder. Ook op grotere afstand (>5 meter) blijft hij het dankzij de BT gewoon doen. (alhoewel dit natuurlijk in de parktijk nooit nodig is). Ook storingsgevoeligheid met andere apparatuur zoals magnetron / babyfoon / DECT telefoon / GSM / Wifi heb ik niet gezien.

KWALITEIT en ERGONOMIE
De muis voelt vrij stevig aan en ook het scrollwiel voelt betrouwbaar aan. De muis is natuurlijk wat kleiner dan een "normale" muis, maar dit is ook bij langer gebruik niet storend.

Heb jij ook een Logitech V470 Cordless Laser Mouse for Bluetooth?