Steelseries Diablo 3 Review

Com. Hunter 15 maart 2012, laatste update op 16 november 2012, 1.418 views

Steelseries Diablo 3

Pluspunten

• Ergonomie
  • Verlichting
  • Software

Minpunten

• Toch jammer dat er maar 2 standen voor DPI vooraf kunnen worden ingesteld.

Mijn eerste review, eens kijken of dat ik er ook wat moois en informatiefs van kan bakken..

Nadat mijn Logitech G500 het begeven heb ik ondanks 2 jaar van trouwe dienst van mijn G500 besloten een Steelseries muis uit te proberen.

De Steelseries Diablo 3 was in verhouding met de G500 iets duurder, maar mijn nieuwschierigheid voor wat nieuws heeft me toch de das om gedaan om voor de Steelseries te gaan.

Daarnaast na een week zonder mijn G500 met een goedkope optische muis te hebben gedaan. Om dan vervolgens weer een degelijke gaming muis in je handen te hebben, merk je pas echt dat die 50 euro wel degelijk goed besteedt is!

De bijgeleverde software is erg uitgebreid en heeft ookal vooraf ingestelde settings voor Diablo 3. Je kan eenvoudig de DPI instellingen aanpassen en alles is eigenlijk lekker recht voor zijn raap. Een leuke toevoeging, wat nieuw is voor mij is een counter voor het aantal clicks per muisknop. Daarnaast kan je er de felheid en frequentie van het knipperen beide in 4* standen zetten, onder andere altijd aan/uit, wat voor mij goed uitkomt, want ik kan niet zo goed tegen dat geknipper als ik even een filmpje of iets dereglijks wil bekijken :).

Eigenlijk het enige dat iets minder is aan deze muis is dat er maar 2 DPI settings vooraf zijn in te stellen. Ik gebruikte er eigenlijk altijd 3, maar nu met 800 DPI voor schooters en 1600 DPI voor de rest is het uitstekend te doen. Ik kan nogsteeds in een muisbeweging de 4300 pixels van mijn bureaublad oversteken, dus eigenlijk heb ik niets te klagen! Het totale bereik van de sensor is 100-5700DPI.

Iets anders wat me erg goed bevalt is het gewicht van de muis. De G500 is nou niet de aller lichtste muis op de markt en dat vind ik persoonlijk wel erg prettig. Ongeveer een half jaar geleden had ik een Razer Imperator aangeschaft en die was me wel heel erg licht! Maar deze muis weet een goede balans te vinden en ligt daardoor op eigenlijk elk oppervlak zeer goed in de hand.

Ik zal er zeker niet over twijfelen om nog een keer een Steelseries muis aan te schaffen, maar de volgende misschien toch met net die extra DPI wissel settings.

• Razer Galiathus
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Steelseries Diablo 3?

Negatieve eigenschappen:
Toch jammer dat er maar 2 standen voor DPI vooraf kunnen worden ingesteld.

Opzich zelf heb je hier redelijk gelijk, maar uiteindelijk wil je er niet meer dan 2. Dit omdat je anders overzicht gaat missen tussen welke standen je hebt en welke je aan hebt staan. Zo heb ik een tijd 3 geprobeerd op een muis, maar bij het schakelen wist ik nooit precies op welke DPI ik zat, iets wat mij mateloos irriteert. Aan de ene kant dus een min punt, aan de andere kant misschien ook wel een pluspunt
Ik ben wel heel benieuwd naar hoelang hij meegaat.

Post 't ff als hij naar de ratsmodee gaat ;-)
Fotootjes zou wel leuk zijn overigens.

[Reactie gewijzigd door Znorkus op 4 april 2012 23:33]

Het is wat laat.. Maar je had inderdaad wel groot gelijk. :+
Muis werkt anderhalf jaar later in ieder geval nog steeds perfect :+ Zal je op de hoogte houden!