Antec Performance One P280 Zwart Review

Random aka Indy 10 maart 2012, laatste update op 10 maart 2012, 904 views

Antec Performance One P280 Zwart

Pluspunten

• Stil (zelfs met fans op high)
  • Plaats in de kast
  • Kabel beheer
  • Uitzicht

Minpunten

• Ik zou het niet weten

Ruim voldoende plaats voor kabelbeheer, geen probleem om e-atx bord in te bouwen i.c.m. GTX580 kast is ruim genoeg voor beide.Temperatuur is i.v.m. mijn vorige kast (Ninehundred Two V3) niet naar boven gegaan zowel idle als onder load . Heb wel alle extra fans ingebouwd(4stuks C.M. van 19 Dba) met alle exhuast fans op high hoor je de kast maar is het niet storend, eerder een stil gezoem zou ik het noemen. Op low speed hoor je gewoon NIKS, gewoon stil, pas als je op je knieŽn met je oor op 5cm van de kast gaat zitten hoor je iets wat volgens mij de lucht aanzuiging is en de fans zelf. Antec heeft ook het inbouwen van SSD schijven netjes opgelost met 2 aparte plaatsen waar je de schijfjes zo inschuift, echt makkelijk.
Stilte in combinatie met een goede koeling(voor die hard overclockers minder geschikt denk ik) Al bij al een zeer goede case voor een eerlijke prijs zoals we gewend zijn van Antec.

Heb jij ook een Antec Performance One P280 Zwart?

Negatieve eigenschappen genoeg anders.

- Molex aansluiting voor de ingebouwde fans. Die lelijk is (niet goed weg te werken kabel) en in de weg hangt van bvb de H60 en H80 watercoolers van Corsair.

- Duidelijke stap terug qua stevigheid en stilte van een P183.

- Fragiele startknop. En het daarbij duidelijk in kunnen deuken van het top panel.

- SSD's steken te ver in het 2x SSD bracket stukje.

Ik had er, als opvolger van de P183 iets van verwacht, maar het werd een tegenvaller.

Ervaring met 3 P280's. Professionele montages in PC winkel.
Jouw mening niet de mijne , voor mij een dijk van een case
Goh. Geen mening, maar feiten.

Ik heb genoeg vergelijkingen kunnen maken met andere cases. Ik zie dingen passeren die goedkoper zijn en toch nog beter afgewerkt, steviger en beter uitgerust zijn. Op zich geen slechte case hoor, maar als je vergelijkingen kan maken, valt een P280 gewoonweg tegen. Zeker als zogezegde opvolger van een P183.
Ik heb sinds kort ook deze kast. Los van dat het voorpaneel afgebroken was bij het vervoer(is inmiddels gefixt) ben ik zeer tevreden over deze kast. Een kast moet in mijn optiek(en dat is natuurlijk persoonlijk) voldoen aan drie eigenschappen: stil, voldoende kabelmanagement en ruimte in de kast en een zwart en strak uiterlijk. Daar voldoet deze kast in mijn optiek ruim aan. Ik herken bovenstaande problemen ook niet, maar ik heb de P183 nooit gehad.