Samsung G600 Zilver Review

Sqorpius 24 oktober 2007, laatste update op 19 april 2009, 4.136 views

Samsung G600 Zilver

Pluspunten

• Mooi design
  • 5 Megapixel camera
  • Uitbreidbaar geheugen
  • Groot scherm

Minpunten

• Geen TV-out kabeltje
  • Geen UMTS ondersteuning

Vooraf

Na 2 jaar kreeg ik het bericht dat mijn abbonement verloopt en het dus tijd werd om mijn Samsung D-600 gedag te zeggen en een mooie plaatsvervanger te vinden

Featureset

De doos is wat dunner dan de doos van mijn vorige mobiel (Samsung D-600)

De inhoud:
-SGH-G600
-Oplader
-USB aansluiting voor PC
-Fm-receiver ( waar je ook je headset inplugt)
-Oordopjes
-512 MB MicroSD kaartje
-Drivers (deze zijn alleen voor windows 2000/XP en ik heb zelf vista, is op te lossen door compitabiliteitsmodus uit te voeren en op win XP sp2 te zetten uiteraard, maar de drivers voor vista zijn ook te downloaden op de samsungmobile site)

Wat ik wel mis is een TV-out kabeltje :| Je kan in het mobieltje TV-out selecteren. jammer dat deze er nu niet bij zit, zat namelijk wel bij mijn vorige telefoon.

Uiterlijk

Ziet er weer Samsung uit. Mooi zwart, dun en een hoogglans afwerking. Heb weer gekozen voor de slidephone omdat dit kleiner en wat praktischer is dan telkens te moeten Ontgrendelen maar goed, ieder zo zijn ding neem ik aan.

Functionaliteit

Menu is gewoon weer hetzelfde als voorgaande samsung Telefoons maar wat mooier en groter ( door het 2.2" scherm) met wat meer functies etc. Leuk is dat je geheel je eigen thema kan maken doormiddel van een wizard.

Natuurlijk is het eerste wat ik ging testen de 5 Megapixel camera! en hij maakt Geweldige foto's. Natuurlijk zegt Mexapixel nog weinig over de kwaliteit van de fotos maar goed. Ook een leuke functie is de Panorama Shot, waarmee je 3 Fotos naast elkaar maakt, zodat dit een geheel word. (zal een voorbeeldje toevoegen)
Verder is de telefoon goed te gebruiken als Mp3 speler doordat je playlists kan maken, op artist, titel etc kan zoeken en omdat het menu goed en overzichtelijk werkt. Kwaliteit is Mede door de In-Ear oordopjes goed en rijk van klank.

De telefoon beschikt ook weer over een FM radio met bijgeleverde ontvanger en Oordopjes (in-ear) niet echt heel bijzonder natuurlijk, maar het leuke van de radio is dat je fragmenten kan opnemen en opslaan op je telefoon/geheugenkaart, altijd lekker in de trein om even Q-music met het Foute uurtje te luisteren! :P
Verder de Standaart Javagames, Kalender, Alarm, Timer etc.

Leuke Add-on is de Dynamic Wallpaper, een Molen met wat vogels die rondvliegen en wolken die bewegen. Zodra je een sms krijgt Vliegt er een vliegtuigje rond, en het word ook dynamisch donker naarmate het later word. Ben gister naar Belgie geweest en tot verbazing verandert je achtergrond naar het Paleis uit Belgie! _/-\o_ heb daarna dus gelezen dat deze onder andere ook verandert in Parijs naar de Eifteltoren Etc.

Batterij

Batterij gaat lang mee, heb hem na aankoop volledig laten opladen en heb hem sinsdien 6 dagen in gebruik, heb in die tijd foto's gemaakt, 24 minuten gebelt, Mp3's beluistert en wat smsjes verstuurt. zit nu op zijn laaste streepje en denk dat hij nog een half tot 1 dag mee gaat.

Een allom zeer mooi telefoontje dat mij de komende 2 jaar mobiel moet houden :9. Gemis is aan het TV-out kabeltje en Geen UMTS ondersteuning, naar dat Tv out was ik wel benieuwd ;( Verder robuust en stukken steviger dan mijn D-600!

Afbeeldingen

Op imageshack (popups!)

Heb jij ook een Samsung G600 Zilver?

Ik heb de U600 waar ik zeer te vreden over ben. Mooie foto's, Mooi geluid, Mooi beeld en prettig design. Ik heb bijdeze echt totaal geen minpunten (zeer tevreden)
Ja ik zat ook over de U600 te twijfelen maar ik koos toch voor de wat Hogere Megapixel ( Gewoon om te proberen denk) :9
Ik heb deze telefoon nu ook een maand. Leuke telefoon. Ik heb geen zin om een review te schrijven ,maar hier een paar snelle puntjes:
- lange batterij levensduur
- mooie telefoon
- 5MP
- De mijne is niet zo heel stevig meer. Het plastic begint te kraken
- Geen luidspreker gesprek functie? Ik kon hem niet vinden iig
-had meer verwacht van een 5MP camera. Staar je hier aub niet blind op zoals ik gedaan heb.
- Ik kreeg tot 2 x toe al een schok als ik de USB aan de telefoon deed?
:o dat is niet helemaal goed van die Schok bij het aansluiten! zou hier toch even contact mee opnemen met samsung voordat je telefoon afbrand :| En verder kan ik nu je het zegt die Speakerfunctie ook niet vinden :? Megapixel zegt zoals ik zei al weinig over de kwaliteit he, hij kan dan wel fotos op Hoge resoluties maken, de Lens is natuurlijk nog niet van super kwaliteit.

Edit: En wat precies kraakt er nu bij jou?

[Reactie gewijzigd door Sqorpius op 24 oktober 2007 17:48]

Heb hem gevonden hoor, de luidspreker functie, Gewoon als je belt op de zilveren ronde knop in het midden drukken! :+
Het achterkantje, waar de letters samsung in zijn geslagen. ER zit blijkbaar een beetje ruimte onder, waardoor het plastic wel een beetje kraakt. Ik zal 'm rap verzekeren :D
Hoe gaat het in- en uitzoomen en is deze digitaal of optisch?