Club 3D GeForce GTS450 (CGNX-TS45024ZI) Review
Nou daar gaan we dan, mijn eerste review op Tweakers Ik heb de Club3d Geforce GTS-450 rond oktober 2011 aangeschaft, en ben er nog steeds ontzettend tevrenden mee! Un-boxing hiremartie.com/tweakers_thumb/DSCF6409.jpg De doos hiremartie.com/tweakers_thumb/DSCF6415.jpg De onderkant, met informatie over de kaart hiremartie.com/tweakers_thumb/DSCF6411.jpg De Driver cd + handleiding in het Duits en Engels hiremartie.com/tweakers_thumb/DSCF6413.jpg De videokaart, veilig verpakt in nopjes folie, en.... hiremartie.com/tweakers_thumb/DSCF6414.jpg een extra wrapper met de waarschuwing voor de kans op een elektrische schok...
Pluspunten
Goede prijs / kwaliteit verhouding Overall goede performance SLI mogelijk Eenvoudige instalatie ( zowel kaart, als drivers) Direct X 11 ondersteund
Minpunten
Ietwat groot Geen optimale performance op nieuwste games
Eindoordeel
Ik heb de Club3d Geforce GTS-450 rond oktober 2011 aangeschaft, en ben er nog steeds ontzettend tevrenden mee!
Un-boxing
De doos
De onderkant, met informatie over de kaart
De Driver cd + handleiding in het Duits en Engels
De videokaart, veilig verpakt in nopjes folie, en....
een extra wrapper met de waarschuwing voor de kans op een elektrische schok
en daar is die dan
Nog een mooie close-up voor de feeling
Andere inhoud van de doos weet ik helaas niet meer exact, aangezien ik de kaart een tijd geleden heb aangeschaft (excuses hiervoor
Ik deed het voorheen met een oude GeForce 8600GT, die het overgens ook nog aardig volhield. Maar toen ik besloot battlefield 3 aan te schaffen dacht ik dat een nieuwe videokaart ook geen kwaad kon.
Na een aardig tijdje speuren op het internet kwam ik bij de Club3d kaarten uit (had ik overigens nog nooit van gehoord
ik heb toen de specs is even goed onder de loep genomen, en kon eigenlijk niets vinden wat me afschrok.
Performance
Met het 1GB geheugen, en een geheugen kloksnelheid van 1200 MHz kan ik uitstekend uit de voeten. Ik kan games als battlefield 3 of assassins creed revelations op mijn native resolution 1920x1080 met AA:4x, Phsyx aan, en de overige instellingen bijna allemaal op hoog, of ultra spelen met een frame rate van rond 30 FPS (ga ik nog even controleren) (details in de volgende update) .(Als je echt op hoge setting will spelen is een GTX-500 serie waarschijnlijk beter).
een benchmark van PassMark. Ook dit word later nog ge-update
Overigens is er ook een optie voor SLI, dus een uitbreiding is altijd mogenlijk. zoals eerder gezegd durf ik niet zeker te zeggen of ik er een SLI brug bij heb ontvangen. Maar ik heb er destijds wel 1 bij mijn moederbord ontvangen.
Beeld
Ik werk zelf met een Samsung Syncmaster P2270HD, een erg prettig beeldscherm naar mijn mening.
Het scherm, en ja ik speel inderdaad ook League of Legends
Ik maak gebruik van de HDMI aansluiting, en heb geen opmerkingen of klachten over het beeld, behalve dan dat het haarscherp is
Plaatsing
Het installeren van de kaart was geen probleem. Thumbscrews los, zijkant eraf, schroefje van oude kaart los *klik* oude kaart eruit, *klik* nieuwe kaart erin, zijkant weer dicht, en drivers installeren.
Even schroeven
En zo zit die er in!
Drivers
De nieuwste drivers zijn overigens ontzettend makkelijk te vinden dankzij NVidia's handige tool die automatisch de nieuwste drivers voor je product zoekt Hier dus...
Geluid
Het geluid niveau van de kaart valt mij reuze mee, de fan is naar mijn mening vrij still Overige gegevens zijn onderweg
Conclusie
Al met al raad ik deze kaart zeker aan als je op zoek bent naar een grafische kaart met een goede prijs / kwaliteit verhouding!
Groeten,
Martijn
Deze recentie is nog niet voledig, en zodra ik tijd heb om alle specs, enz. te delen zal ik dit zeker doen
Heb jij ook een Club 3D GeForce GTS450 (CGNX-TS45024ZI)?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (16)
(En sorry voor de magere review, heb nog een hoop te leren)
Verder een goed begin voor een review hoor, je kan alleen nog wat verder uitdiepen: met o.a. plaatjes van de kaart en hoe die in jou systeem eruit ziet. Verder een 3DMark06/Vantage en 3DMark11 score en ook nog wat spellen die je draait de FPS laten zien.
Kun je bijvoorbeeld wat meer vertelen over de overige hardware in combinatie waarmee je deze kaart gebruikt?
En bijna de hoogste settings in de games, daar zou je iets specifieker in kunnen zijn? (AA/AF etc.)Denk daarbij ook aan de resolutie en de framerate die je haalt, want wat voor jou te spelen is kan voor een ander een en al ergernis zijn.
Geluid valt mee maar daar ben je makkelijk in; hoe snel draait de fan dan, of hoe warm wordt de kaart tijdens het spelen van de games.
Al met al puntjes die in mijn ogen de review net iets meer body geven.
Foto's van de kaart, GPU-Z pics en benchmark resultaten zullen ook welkom zijn.
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 05:10]
ontopic:
Ben wel benieuwd wat deze kaart in Tri-SLi doet. Ben op zoek naar een opstelling van 3 dezelfde kaarten in Tri-SLi voor een 'erg' zachte prijs
hangt dat ook niet van het moederbord af? voor zover ik weet zijn de SLI-bruggen er om een verbinding te leggen, wanneer het moederbord dat niet kan? Dus zou ik zeggen, zolang het moederbord tri, of quad SLi toelaat zou het moeten kunnen, toch?Deze kaart ondersteund geen Tri Sli omdat deze maar 1 SLI connector heeft op het PCB. Voor Tri Sli of Quad SLi moet je 2 connectors hebben.
ik kan het overigens ook helemaal mis hebben hoor
En ik zie dat jij een hele bijzondere native resolutie hebt: 1920 *1680
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn