EnGenius EUB-9603H Review

Aldert Meijer 2 maart 2012, laatste update op 2 maart 2012, 9.416 views

EnGenius EUB-9603H

Pluspunten

• De snelheid van signaal, downloden is een fluitje van een cent.
  • Simpele instalatie.
  • Ophang beugeltje voor de adapter aan je labtop te hangen, slim idee trouwens.

Minpunten

• Eigenlijk kan ik er geen bedenken, is gewoon een perfecte adapter!!

Wat is dit een geweldige usb Wifi adapter.

Beneden staat de router draadloos en op de eerste verdieping staat mijn computer, ik had geen zin in kabel gedoe, dus opzoek naar een goeie wifi adapter, verschillende opstellingen gemaakt met een matig resultaat van pakweg 2 tot 3 streepjes. Blij werd ik er niet van :'(

Uiteindelijk uitgekomen bij de EnGenius EUB-9603H USB Wifi adapter 802.11b/g/n, het was even schrikken hoe klein en compact deze adapter is, na het instaleren van de software die overigens wordt meegeleverd deze aangesloten en whala ik heb internet na het invoeren van de beveilingssleutel.
In de oude situatie, zag ik alleen maar mijn eigen router, nu zie ik er 4 of 5 bij mij in de buurt, het signaal is 100%, had ik nog nooit boven en de snelheid is subliem.
Normaal gesproken moest ik altijd wachten op het internet na het opstarten van de computer, nu is het internet er al, dus ook dat is een super vooruitgang.

Al met al, is het een prima investering en bied waar voor zijn geld, echt een op en top klasse adapter met mooie resultaten :)
Mocht ik nog meer ondekken met deze adapter, ga ik deze zeker en vast nog schrijven.

Een aanrader, meer kan ik niet zeggen :)

Groet, Aldert

Heb jij ook een EnGenius EUB-9603H?

Waar moet je dat ding nou installeren? Ann je ¨hoofd¨computer waarna hij kan zenden naar andere computers die tot dan toe zwakke signalen ontvingen?
Of juist aansluiten op een computer die een zwak of geen internet signaal ontvangt?
Hallo Pieter,

Het beste is aan te sluiten op een computer die geen of een slechte ontvangst heeft.

Fijne jaarwisseling, groet Aldert
Ja goed hé, eindelijk normaal en snel internet :)
Ik heb een 2000 mw maar hij maakt nog geen goede verbinding
Ik heb zelf ook goede ervaringen met engenius producten. ik heb thuis 2 eap's staan die een afstand van ong. 40 meter door 3-4 muren halen _/-\o_ heb eindelijk weer goed internet :P
Ook de beste wensen Aldert En alle andere lezers.

Zet je Mode dan op Station? Of Access-point?
Hallo Pieter,

Pieter ook een gelukkig nieuwjaar en de beste wensen.

Als het goed is instaleert deze adapter zich van zelf en hoef je niks in te stellen, als je wel wat wil instellen, volg de gebruiksaanwijzing, die je kunt downloaden via internet.
Het enige wat je wel moet doen is de beveilingssleutel van je netwerk programmeren, maar dat lijkt mij voor de hand liggend. :)

Groet, Aldert
Zou graag dit toestelletje aankopen voor mijn laptop voor het beter kunnen opvangen van wifi hotspots. Ik zit regelmatig op een locatie waar ik een FON of andere hotspot kan zien, maar net te ver zit om er een stabiele connectie mee te maken.

Veelal gaat het over het soms zien met 1 blokje ontvangst en dan weer helemaal niet zien. Een mogelijkheid om mezelf te verplaatsen heb ik niet echt, dus vroeg mij af of dit toestel echt beterschap kan bieden. Is het echt zoveel krachtiger dan de wifi ontvanger in je laptop?
Hallo Marsmilo,

Het is echt vele malen krachtiger!!

En je zult zien, als je eenmaal de aanschaf hebt gedaan, dat je ontvangst optimaal zal zijn en dat alle blokjes vol staan, dus 100% ontvangst.

Je hebt mijn review gelezen neem ik aan, meer kan ik er niet van zeggen, ik ben er nog steeds enorm content mee, dat ik deze gekocht heb, supersnel internet en 100% ontvangst.

Kijk anders ook eens rustig bij de reviews op IPCam.nu, doe er je voordeel mee.

Vriendelijke groet, Aldert Meijer
Ik heb vaak op campings dat het bereik van de camping wifi erg beperkt is. Sta je een beetje aan de buitenrand van de camping dan is het ontvangst maximaal 1 paaltje. In reaktie op de positieve ervaringen op dit forum heb ik ook een EnGenius EUB9603H gekocht en aangesloten op mijn Dell laptop. Als ik nu met mijn laptop de straat uitloop om het bereik van mijn huis Wifi te testen dan zie ik geen verschil in afstand met de adapter of met de interne wifi. Doe ik soms iets verkeerd.

[Reactie gewijzigd door Kees Linden op 10 november 2013 16:16]