Arctic Freezer 7 Pro Review

breekbrood 19 oktober 2007, 818 views

Arctic Freezer 7 Pro

Pluspunten

• PWM-ondersteuning
  • Koelprestatie op hoge toeren

Minpunten

• Scherpe bladen
  • Koelprestatie op lage toeren

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
Installatiegemak
Een s775 koeler met drukpinnetjes. De koeler installeren ging vrij gemakkelijk, maar je hebt niet veel ruimte voor je vingers. De pinnen per diagonaal tegelijk indrukken. Toen ik klaar was had ik wel wat bloed aan mijn vingers: de bladen van de koeler zijn messcherp! (Ik omschrijf mezelf niet als onhandig)

Deze koeler is wel makkelijk vast te zetten met de pinnen, maar gegeven het gewicht had ik liever een backplate gezien..

Koelprestaties
Tsja, op lage toeren onhoorbaar, op hoge toeren hoor je een gezonde luchtverplaatsing (goed te horen, met kast dicht). Op lage toeren heb ik idle 32 graden, maar op full load heb ik met mijn e6750 @ 3.2 Ghz ook max 40 graden. De fan draait dan wel op 2500 rpm volgens speedfan. Als ik de fan niet hard laat draaien, wordt de temperatuur ongeveer 60 graden met TAT, maar dit was zonder OC, dus op 2.66 Ghz. Op vol vermogen dus een prima koeler, maar op lage toerentallen presteert deze eigenlijk ondermaats. Je voelt ook geen flow door je koeler bij deze snelheden. In een review las ik ook dat de bladen dicht op elkaar staan en dat de spleet lang is in vergelijking tot andere koelers. Misschien is dit de reden dat je op lage fansnelheden bijna geen flow door je koeler krijgt.

Temperatuur voor de koeler was 25 graden, kast was open met de meting. Kamertemperatuur 21 graden.

Compatibiliteit
It takes two to tango: de northbridge koeler van mijn P35-DS3R raakt de Freezer 7 pro. Een beetje jamemr, omdat de northbridge 46 graden is onder de overclock.

Heb jij ook een Arctic Freezer 7 Pro?