Saeco Odea Giro Review

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • instelmogelijkheden
  • wieltjes

Minpunten

• kleine opvangbakjes

Ik ben een liefhebber van goede espresso maar steeds 4km fietsen om een kopje te drinken begon toch wat te veel van het goede te worden. Onlangs heb ik dan maar de stap gezet naar een volautomaat om thuis zelf espresso te kunnen zetten. Na wat webshops bezocht te hebben is mijn keuze gevallen op de Saeco Odea Giro wegens zijn goede prijs en goede commentaren.

Na de online bestelling direct een pakje verse koffiebonen gaan halen om vol spanning te wachten op de postbode de dag erna. De levering kwam 's middags toe en met veel zin in koffie heb ik de doos snel geopend.

Na het uitpakken moet je enkel en opvangbakje bevestigen, water toevoegen en koffiebonen in het reservoir doen om te beginnen met espresso maken.

In tegenstelling tot vele andere goedkope volautomaten heeft dit toestel relatief veel instelmogelijkheden. In het bonenreservoir kan je de grofheid van de maling instellen en vanvoor kan je de hoeveelheid koffie en water apart regelen. In het waterreservoir gaat 1,5L water wat meer dan voldoende is, zeker omdat het opvangbakje voor de gebruikte koffie niet zo groot is. Dit brengt ons bij een andere handigheid die dit toestel bevat: wieltjes. Zowel de opvangbakjes als het waterreservoir bevinden zich langs de zijkanten maar dankzij de wieltjes onder het toestel vormt dat geen enkel probleem, even het toestel rond zijn as draaien en ze staan aan de voorkant.

De eerste keren dat je het toestel gebruikt zal de koffie niet altijd even goed zijn, de molen zoekt zelf achter de beste stand voor jou koffiebonen en bij mij duurde het 3 kopjes vooraleer dit goed zat. Het zetten van de espresso is een lawaaierig iets, maar mijn gewone koffiemolen maakt ongeveer evenveel geluid dus een echt nadeel is dat niet.

De esspresso die uit het toestel komt is goed. Met de juiste koffiebonen krijg je gewoon immens goede espresso.

Heb jij ook een Saeco Odea Giro?