Asus O!Play Mini Plus Review
Ik heb gekozen voor de O!Play mini plus vanwege de prijs, het uiterlijk en het feit dat er zowel een gigabit ethernet aansluiting als 802.11n wireless op zit.
Bij het uitpakken van het apparaat zat nog een aardige verrassing, een hdmi kabel. Daar kunnen de meeste fabrikanten nog wat van leren.
Het aansluiten van de O!Play mini plus is een eitje, kabeltjes erin en gaan, binnen een paar minuten kon ik de eerste, van te voren op een usb stick gezette, hd films bekijken.
Het instellingen menu is overzichtelijk en compleet, het is zelfs mogelijk de front led uit te schakelen wat ik dan ook direct gedaan heb.
De afstandsbediening is niet de mooiste die ik ooit gezien heb, maar hij reageert goed en snel op de toetsen, zelf het intoetsen van...
Pluspunten
Hij ziet er mooi en klein uit Gigabit en wireless n zonder dongel HDMI kabel meegeleverd
Minpunten
Het niet kunnen sorteren van bestanden op netwerk shares, MAAR: dat is wellicht met een recente firmware opgelost.
Eindoordeel
Bij het uitpakken van het apparaat zat nog een aardige verrassing, een hdmi kabel. Daar kunnen de meeste fabrikanten nog wat van leren.
Het aansluiten van de O!Play mini plus is een eitje, kabeltjes erin en gaan, binnen een paar minuten kon ik de eerste, van te voren op een usb stick gezette, hd films bekijken.
Het instellingen menu is overzichtelijk en compleet, het is zelfs mogelijk de front led uit te schakelen wat ik dan ook direct gedaan heb.
De afstandsbediening is niet de mooiste die ik ooit gezien heb, maar hij reageert goed en snel op de toetsen, zelf het intoetsen van zoektermen voor bv de youtube app voelt redelijk aan.
Bij het aansluiten op het netwerk leek alles in eerste instantie ook vlekkeloos te gaan, de O!Play vind mijn workgroup en server, en kan direct bij mijn (onbeveiligde) shares.
Bij het doorzoeken van die shares ondervond ik het grootste nadeel van dit apparaat, het lijkt onmogelijk te zijn de bestanden op een netwerkshare te sorteren en de volgorde waarin de bestanden gepresenteerd worden lijkt volledig willekeurig. Met name voor series is dit een ernstig ongemak, want de O!Play speelt standaard wel het volgende item in de map af.
Het afspelen vanaf een externe hd heb ik bij een gebrek aan externe hd nog niet getest.
Update:
Omdat het niet kunnen sorteren me toch erg tegenstond ben ik een uPnP mediaServer op mijn pc gaan draaien, dat werkt prima en ook sorteren werkt, maar ik blijf erbij dat het via smb ook zou moeten werken.
Update2:
Ik gebruik de O!Play zelf al een tijdje niet meer, maar mijn ouders wel. Tot mijn blije verbazing is er op 20 augustus nog een firmware update uitgekomen met als een van de features:
5. Added “Sort by name” & “Sort by Recently Added” functions in File Manager
Ik zal nog wel zien of het echt werkt, maar het is zeker positief dat er nog steeds nieuwe firmware uitkomt voor dit apparaatje.
Reacties (10)
Ook het met mijn tablet opdracht geven aan mijn nas om muziek op de mediaspeler af te spelen werkt niet goed. Jammer ga hem maar weer terugsturen.
Ik heb een gedeelde map op het netwerk met verschillende video's en afbeeldingen.
Is het ook mogelijk om al deze video's en afbeeldingen 24u per dag achter elkaar af te spelen?
Is het daarnaast ook mogelijk om tijdens het afspelen video uit die map te halen of er aan toe te voegen? En dan op de manier dat hij die ook gaat afspelen?
Via de netwerkoptie stream ik al mijn muziek van mijn nas. Hebben jullie ook het probleem dat je de menu's en alle albums bijv. niet kan sorteren op alfabetische volgorde?
Ik vind het echt heel vervelend. Heb hier echt geen oplossing voor.
Jullie wel?
Bedankt alvast voor de reacties.
4
5
4
3
5
5
4
--- +
30
7
--- /
4,3
Dus een ruime 4 sterren. Maar voor jou telt het ene nadeel zwaarder dan de andere voordelen en dat is voor anderen misschien ook zo. Voor mij is het minder belangrijk
Ik heb hem nu net en zal na meer ervaring een eigen review schrijven, maar ben tot nu zeer tevreden.
Ik heb ook een vraagje over de O!play Mini plus dieik sinds gisteren heb. Ik heb bestanden (films/muziek/fotos) op mijn NAS staan. Nu zie ik die mappen wel als ik er via bestandsbeheer heen ga, maar dan kan ik er niks mee want zie uiteindelijk niet de films en muzieks zelf, wel de fotos.
Als ik via het hoofdmenu bijvoorbeeld naar icoon Muziek ga dan zegt hij dat er niks instaat hetzelfde geld voor Films en Foto. Nu kan er nog niks mee.
Kan iemand me helpen??
Groet
Jeroen
Volgens mij kan je het beste via netwerk->samba of beter via netwerk->dlna (als je nas dat ondersteund) naar je bestanden browsen, daarna is op ok drukken voldoende om ze af te spelen.
Bij mijn weten is er geen (handige) manier om de bestanden van je nas in de top-level menu's te krijgen, die werken blijkbaar alleen voor usb-drives.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_exif()/u/153704/crop5fb7aa8752a81.gif?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/414073/ron_swanson.jpg?f=community)