Specificaties 27" @ 1920x1080 (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster S27A350H Zwart Review

the steg 15 december 2012, 5.611 views

Samsung Syncmaster S27A350H Zwart

Pluspunten

• Groot beeld, makkelijk instelbaar, scherp

Minpunten

• Geen ingebouwde luidsprekers, geen hoogteverstelbaarheid

Ik heb deze monitor aangeschaft op de geen-btw dagen bij de Media Markt in Rotterdam op het Binnenwegplein. Onnodig om te zeggen dat dit een fiks bedrag scheelt. De monitor heeft een strakke vormgeving en is ook kantelbaar. De voet heeft een antisliprubber aan de onderzijde zodat schuiven door trekken aan de snoeren of een duw tegen wordt gegaan. Er zijn twee aansluitingen, HDMI geeft het beste beeldresultaat. Instellingen zijn soepel en makkelijk in te stellen via een menu van touchknopjes rechtsonder op het scherm. Nadat je je PC uit hebt gezet blijft de netspanningsknop rechtsonder knipperen, je monitor is dan eenvoudig uit te schakelen door dit knopje even aan te raken. Na het spelen van diverse games op de hoogste beeldinstellingen in de game kan ik niet anders zeggen dat deze monitor een enorme verbetering is na mijn 17 inch Belnea die kraakgeluiden begon te geven via de ingebouwde luidsprekers. Vormgeving en afwerking zijn tot in de puntjes en passen goed bij mijn TV die in dezelfde kamer staat. Geen luidsprekers ingebouwd maar welke monitor heeft dit tegenwoordig nog wel? Op de voet zit aan de achterzijde een uitsparing waardoor je kabels passen zodat deze strak langs je bureaublad worden gevoerd. Hoogte is niet verstelbaar maar nogmaals; ook dit hebben heel veel monitoren niet. Waar voor mijn geld. Mooie vormgeving.

Ik heb ongeveer na een half jaar een probleem gehad dat de monitor niet meer aanging terwijl ik mijn PC aanzette. De garantie-afhandeling was netjes; Aanmelden bij UPS na mijn probleem gemeld te hebben bij Samsung, monitor in de originele doos verpakt, deze werd opgehaald, nadat de reparatieservice de software op de monitor had hersteld werkte alles weer normaal en had ik de monitor dezelfde week nog terug. Topservice!

Heb jij ook een Samsung Syncmaster S27A350H Zwart?

@cjk89 idd jammer van korte review, 'k heb dit beeldscherm ook
en niet eens de moeite genomen om überhaupt iets te schrijven ;)
dus "the steg" bedankt.
Ben zelf erg tevreden over het scherm (ik hou van groot)
Het enige minpunt(je) vind ik dat het beeld niet superscherp is, er zijn
inmiddels betere te krijgen, maar ja, daar betaal je dan ook voor.
reatietijd is top, bouwkwaliteit is prima, wel veel plastic hoor,
maar dat zijn tegenwoordig bijna alle schermen.
Leuke muziek op je site. Ben benieuwd hoe je dat doet.
Beetje jammer van de korte review, had wel wat meer willen weten;) Zoals reactietijd, kleurweergave, bouwkwaliteit etc. Zeker aangezien ik in dubio zit welke monitor ik wil aanschaffen. 1 ster van mij.
Vraagje: Geeft het scherm na het aanzetten van de monitor direct beeld ? Of moet je eerst 10 seconden wachten ?

Ik heb nu een Samsung T220HD. Bij het aanzetten van het beeldscherm, duurt het zo'n 10 seconden voordat het scherm tot leven komt.

Hierdoor mis ik de opstartmeldingen / het opstartscherm van mijn computer, dit is vooral onhandig als je bijvoorbeeld het het BIOS in wilt.
Vrijwel direct beeld na het opstarten van de PC, zie de hele santekraam van BIOS en harde schijven en wat dies meer zij voorbij komen. :)
Als ik mijn pc aanzet e ndaarna de monitor, zie ik ook de hele santekraam voorbijkomen, dus vrij snel beeld ja.
ik vind het een echte aanrader, enige "minpunt" vind ik dat het full HD is ipv wuxga, dat had ik nog leuker gevonden.
ik heb dit scherm ook nou sinds een maand of 2, en mij hoor je niet klagen hoor, ik vind alles perfect aan dat ding.

On a side note, mijn vorige monitor was een Sony 24" CRT monster met resolutie van 25xx bij 18xx geloof ik, gruwelijke resolutie, maar deze ziet er op 1600x1200 al 10 x beter uit, laat staan op zijn Full HD resolutie, het is net of je HD aan het gamen bent :)
waarom koop je een scherm met zo'n belachelijk lage resolutie voor z'n diagonaal?
Full HD is voor mij goed genoeg. De prijs is ook een overweging. Zat ik hier de gehele dag achter te ontwerpen o.i.d. en verdiende ik er veel geld mee dan zou dat een andere zaak zijn. Zodoende.
@the steg mooie review.

Ik zit er over te denken dit scherm te gaan kopen. Momenteel heb ik een 19" scherm van Acer. vrij recentelijk een msi 560GTX ti Hawk videokaart gekocht en nog steeds op VGA :+ Alleen er wordt wel eens gezegd dat 27" schermen de HD resolutie wat uitrekken. Heb je hier ook last van? dus dat het beeld niet meer lekker in verhouding is?
Nee, alles is perfect in verhouding, alle afgespeelde films en DVD's zien er normaal uit. Goede resolutie maar ook dank zij een goede grafische kaart natuurlijk. Veel plezier als je hem aanschaft. :)
Even een vraag. ik wil misschien dit scherm kopen maar hoe zit het met de zwart weergave en kleur tijdens het gamen (want ik ben een gamer).
Ik gebruik dit scherm met COD en het bevalt zeer goed, ook in de schaduwen zijn nog vormen te onderscheiden van zwart tot en met lichtgrijs, de kleuren vindt ik helder, de standaard screensaver van Windows 7 geeft dit weergaloos weer op het scherm.