Specificaties router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Linksys RVS4000 Review

ExTec 11 februari 2012, 571 views

Linksys RVS4000

Pluspunten

• Leuke featureset waar je helemaal niets aan hebt omdat het apparaat zo buggy is als het maar kan.

Minpunten

• Zo buggy als de ziekte.

Beheerbaarheid Score: 3
Kort Advies: VERMIJDEN TEGEN ELKE PRIJS.

Ik heb deze router ongeveer 2 maanden kunnen gebruiken, daarna werd de interval dat de router zichzelf ophing steeds korter. Zo erg dat als je zelfs alle verbindingen eruit haalt behalve de stengel om bij de webinterface te komen, na 2 klikken de router zichzelf ophangt.

De reset knop doet helemaal niets. De router blijft gewoon bevroren. In die paar seconden voordat de router zichzelf ophing, ook nog een factory reset gegeven, geen effect.

Na een powercycle blijft hij meestal hangen met de rode diag led aan. Moet er nog een keer gepowercycled worden.

Cisco is zo'n waterhoofd dat je support direct bij hun gewoon kunt vergeten. Hun fora zijn afgevuld met jokers die open deuren intrappen (Heb je de laatste firmware erin gedaan? Heb je al geprobeerd hem te resetten?). En het eindpunt is dat je een call mag openen. Dat zelfs hun eigen fora vol staan met drama verhalen van hoe slecht dit product is negeren ze. Ze doen liever of elk probleem helemaal op zichzelf staat en er absoluut geen verband is.

Bij twijfel even googlen op RVS4000 freeze.

Heb jij ook een Linksys RVS4000?

Sluit me aan bij het advies 'vermijden tegen elke prijs'. En inmiddels ben ik zover dat ik dit advies voor alle Linksys producten wil geven.

De RVS4000 is inderdaad een dure miskoop. Jaren geleden ook angeschaft en kan niets anders zeggen dan dat het troep is. Daarnaast was de support van Cisco slecht; een enorme tegenvaller, want juist hier had ik wel wat verwacht.

Idem dito voor een 16 poorts switch van Linksys.

De RVS4000 AP/Router vervangen voor een 20,- ICIDU ding wat het wel doet zonder hangups, crashes en onverklaarbare haperingen.

De switch is vervangen door een HP Procurve switch die goedkoper is en meer opties biedt. En het fijne is dat deze het wel doet zonder crashes.