Specificaties WiFi-N (5GHz) max. 600Mbps met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

Netgear WNDA3100 Review

Dekar1 8 februari 2012, laatste update op 4 juni 2013, 641 views

Netgear WNDA3100

Pluspunten

• Prima bereik

Minpunten

• Duur
  • Valt vaak uit
  • Slechte support netgear

Ronduit verschrikkelijk ding. Ik heb de WNDA3100v2 al zo'n anderhalf in het bezit. Steeds als ik download of tijdens het gamen valt de verbinding compleet weg. Daarbij moet ik wel zeggen dat het compleet random is. Het ene moment kan ik uren/dagenlang downloaden, maar het andere moment gebeurt het om de paar minuten. Het enige wat helpt is loskoppelen en opnieuw aansluiten. Ik heb op allerlei fora dingen gevraagd en geprobeerd en zelfs met de netgear support aan de haal geweest om het probleem op te lossen, maar niets mocht baten. Ook heb ik alle mogelijke drivers die er bestaan ge´nstalleerd maar geen van deze mocht het probleem verhelpen. Netgear zegt botweg dat het aan mij ligt. Ik heb de stick op verschillende PC's getest en ook op verschillende OSen, dus ik betwijfel het.

Ik ben inmiddels overgestapt op wat anders. Werkt perfect. Ik ga in ieder geval niets meer van Netgear kopen, al is het alleen om de belabberde support die nergens wat van af weet.

Heb jij ook een Netgear WNDA3100?

Bij mij valt ie ook regelmatig weg. Ik vermoed dat het komt door oververhitting.
Dus bij intensief langdurig netwerkverkeer (download bijv. een game via steam van 2gb) dan is het afhankelijk van de kamertemperatuur of de connectie onstabiel wordt na een half uurtje pompen.

kortgezegd: het ontwerp is mank, de wifi-chip op de stick produceert teveel warmte en kan deze bovendien niet goed afvoeren.