Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.700dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Corsair Vengeance M60 Review

starboy0612 5 februari 2012, laatste update op 5 februari 2012, 2.176 views

Corsair Vengeance M60

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Marco knoppen
  • Adjustable lift distance

Minpunten

• Drivers ( updates hebben al veel verholpen )

Inleiding:

Een aantal dagen geleden is mijn huidige muis helaas overleden, heb al een aantal jaren Logitech muizen gebruikt het begon met de Logitech Dual Optical tot nu mijn laatste Logitech G500. Toch een tijdje zitten te kijken naar de Razer Lachesis en de Corsair M60. Corsair is net gestart met het introduceren van een aantal toetsenborden en muizen. Ik dacht laat ik eens gaan voor iets totaal nieuws.

Specificaties:

- Laser 5700dpi
- Respons tijd: 1000Hz, 500Hz, 250Hz, or 125Hz (1ms, 2ms, 4ms or 8ms)
- Polytetrafluoretheen (PTFE) voetjes
- 1.8 meter kabel
- Vergulde USB2.0 aansluiting

Verpakking:

Helaas komt deze muis in een blister verpakking, deze was makkelijk te openen.
Inhoud:

- Muis
- 3 gewichten (out-of-the-box al in de muis)
- beknopte handleiding

Precisie:

Met een 5700dpi lens is dit in lijn met de markt, dit is op het moment de standaard voor de gaming muizen op enkele uitzonderingen na. Ook heeft Corsair een tool genaamd "Adjustable lift distance", wat er voor zorgt dat je een afstand kan bepalen waarop de muis moet reageren (muismat/lens).

Bouwkwaliteit en vormgeving:

Tot zover geen mankementen kunnen ontdekken aan deze M60. De plastic behuizing heeft als basis een aluminium frame die zeer stevig en solide aanvoelt. Ook is er genoeg ruimte waar je je duim kunt laten rusten, ik zelf vind dit belangrijk als je regelmatig shooters speelt. Ook zit hier een grote rode macro knop, die je kunt instellen naar je gewenste actie. Onder het grote scrollwiel zitten 2 knoppen om de DPI te kunnen wisselen.

Drivers:

Ik gebruik nooit een driver cd, ik zorg altijd dat ik de laatste versie van de website haal. En vooral met dit soort nieuwe producten zullen er vaak wat updates langs komen. Deze was zo gevonden op de website van Corsair. De website is overzichtelijk en snel (4,18MB aan driver). Het ge´nstalleerde programma werkt overzichtelijk, en macro's zijn zo ingesteld. Er zit zelfs een utility bij om de kwaliteit van de muismat te kunnen meten. De 8 programmeerbare knoppen zijn goed geplaatst en met verschillende profielen,
die per spel in te configureren zijn, worden automatisch opgestart zodra het spel word gestart.

Prijs:

De prijs van 55 euro lijkt me zeer scherp en ik vind persoonlijk dat Corsair met deze eerste muis een goede tegenhanger heeft van Logitech en Razer. Terwijl ze zich eigenlijk op een totaal nieuwe markt storten.

Heb jij ook een Corsair Vengeance M60?

kort en bondig net zoals je review over het toetsenboord (k90 corsair)
zelfde commentaar als daar
mooi kort en bondig maar iets dieper ingaan op gebruikservaring is misschien wat beter.
"Marco knoppen"???
mag ik vragen waarom je de m60 hebt gekozen en niet de m90?
Is dit nou gewoon een iets aangepaste kopie van de review van Godmaster? :S
productreview: Corsair Vengeance M60 review door Godmaster
Ik reageer wat aan de late kant, maar dit is absoluut copy/paste vam de review van Godmaster.
Sommige onlogische zins opbouw is zelfs overgenomen.

Jammer!