Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.700dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Corsair Vengeance M60 Review

Godmaster 28 december 2011, laatste update op 28 december 2011, 1.061 views

Corsair Vengeance M60

Pluspunten

• Ergonomie
  • Plaatsing macro knop
  • Utility is overzichtelijk
  • Adjustable lift distance

Minpunten

• Geen driver cd?

Inleiding:

Twee weken geleden is helaas mijn Logitech G5 overleden, en moest ik dus een andere muis aanschaffen.
Na wat twijfel over de Logitech G9x en de Corsair M60, is het toch de Corsair geworden.

Specificaties:

- Laser 5700dpi
- Respons tijd: 1000Hz, 500Hz, 250Hz, or 125Hz (1ms, 2ms, 4ms or 8ms)
- Polytetrafluoretheen (PTFE) voetjes
- 1.8 meter kabel
- Vergulde USB2.0 aansluiting

Verpakking:

Helaas komt deze muis in een blister verpakking, gelukkig is hierover nagedacht en is dankzij de geperforeerde randen makkelijk op te maken.
Inhoud:

- Muis
- 3 gewichten (zitten al in de muis)
- beknopte handleiding

Precisie:

Met een 5700dpi lens lijkt me dit meer dan voldoende. Ook heeft Corsair een tool genaamd "Adjustable lift distance", wat er voor zorgt dat je een afstand kan bepalen waarop de muis moet reageren (muismat/lens).

Bouwkwaliteit en vormgeving:

Goed... meer kan ik er niet over zeggen. De plastic behuizing heeft als basis een aluminium frame die zeer stevig en solide aanvoelt. De grote scroll wiel en de rode macro knop zijn absoluut een plus, ook de back en forward knoppen zijn goed geplaatst en makkelijk te gebruiken.
De knoppen onder het scrollwiel zorgen ervoor dat je in-game de dpi kan aanpassen, wat ik vooral gebruik als ik besluit sluipschuttertje te spele.

Drivers:

Er zit geen driver CD bij, maar deze heb ik niet nodig aangezien ik de meest up-to-date drivers liever van de website haal.
Dit was geen probleem, de website is overzichtelijk en snel (4,18MB aan driver).
Het ge´nstalleerde programma werkt overzichtelijk, en macro's zijn zo ingesteld.
Er zit zelfs een utility bij om de kwaliteit van de muismat te kunnen meten, deze gaf bij mij "good" aan.
De 8 programmeerbare knoppen zijn goed geplaatst en met verschillende profielen,
die per spel in te configureren zijn, worden automatisch opgestart zodra het spel word gestart.

Prijs:

De prijs van 55 euro lijkt me zeer netjes, de enigste die een in de buurt komt is de Logitech G9x en heeft een gemiddelde prijs rond de 65 euro. De Logitech heeft dan ook nog 3 programeerbare knoppen minder...

Heb jij ook een Corsair Vengeance M60?

Ik heb deze muis zojuist aangeschaft, maar ondervind nu al een probleem met de drivers.
Het driver-progamma van Corsair vind de M60 muis niet en zegt dat ik 'm in een USB poort moet doen.

Heb alles al geprobeerd.
- Alle progamma's afgesloten
- Opnieuw opgestart met en zonder de muis plugged in
- Alle USB-poorten geprobeerd, inclusief de USB 3 poorten.

Windows ziet wel dat er een USB-apparaat is ingeplugged maar kan 't zelf ook niet installeren

Iemand suggesties?!
Heb je de driver al van de website gehaald? en plug je de muis in de front van je pc?