HTC Sensation Zwart Review

vuuvje 4 februari 2012, laatste update op 5 februari 2012, 1.015 views

HTC Sensation Zwart

Pluspunten

• Snelheid telefoon (camera/browsen/verkennen)
  • Design
  • Grootte
  • Specificaties (camera, processor, schermdiagonaal)

Minpunten

• Accu gaat nog geen dag mee bij normaal gebruik
  • (daaronder versta ik Twitter/Facebook/Whatsapp)
  • Powerbutton slechte kwaliteit
  • (beeldscherm gaat niet aan/uit, inmiddels 2x gerepareerd daarvoor)
  • Wordt soms heet bij normaal gebruik
  • Slecht ontvangst (vaak "deadgrip")

Ik zocht een toestel die aan mijn verwachtingen voldeed.
Ik kwam uit op de HTC Sensation. Vooral omdat ik verscheidene HTC's heb gehad (Touch Pro 2, 2x Touch Diamond/Wildfire & Wildfire S).
Maar ook omdat hij beschikt over prima specificaties: 8 megapixel camera met dubbele LED flits, 1.2 GHz dualcore processor, lekker groot scherm 4.3".

Het browsen en alles gaat lekker snel, ik gebruik mijn HTC ook als navigatiesysteem (Sygic Aura Drive).
Foto's in prima kwaliteit.

Net als bij de iPhone 4 komt de deadgrip voor bij dit toestel.
Het overkomt mij vaak als ik bel (grote handen namelijk) en gewoon in bed lig te browsen/Twitter/Facebook/Whatsapp. Erg jammer..

Maar.. na nog geen jaar blijkt deze HTC een miskoop te zijn.
De prijs is ook nog eens in geen jaar tijd ¤ 130 gezakt.
Na een half jaartje begon het toestel kuren te vertonen en dat doet hij nog steeds.
Enkele problemen zijn: stof onder het scherm, powerbutton defect (scherm wil niet aan/uit), accu lekt, toestel wil überhaupt niet aan..
Inmiddels is het toestel vier keer gerepareerd en aangemeld voor een vijfde reparatie.
Nu met Studentmobiel (ZEER onklantvriendelijk) in overleg wat de mogelijkheden zijn.

De lader is van prima kwaliteit, alleen ik vind de kabel net iets te kort.
De headset gaat snel kapot: behuizing scheurt snel en muziek klinkt nergens meer naar..

Ook heb ik twee keer een nieuwe accu mogen ontvangen, twee keer een nieuwe backcover (kraakt) en een nieuw headset.

Ik ga over op de zeer degelijke iPhone 4(S).

Heb jij ook een HTC Sensation Zwart?

Reviews door de redactie

Ik sluit mij bij KnoxNL aan, ik bezit al sinds de release een HTC Sensation en die van mij is zelfs een aantal keer gevallen maar ik heb geen last van de deathgrip alleen bij wifi dit is echter opgelost bij de nieuwere Sensations, het stof achter het scherm is een bekend probleem en kan zonder pardon worden gerepareerd onder garantie. die powerbutton zit er bij mij ook nogsteeds op en functioneert ook nogsteeds. het warmte probleem komt van de HTC accu die inderdaad erg veel te wensen overlaat. Ik zou zeggen koop op ebay een Anker 1900 mah accu, deze gaat tot 2 dagen mee. hoe rijg jij het voor elkaar om een aluminimum behuizing te scheuren?? het plastic randje tot daar aan toe maar daat moet je ook al erg veel moeite voor doen. over de prijs kan je klagen maar dit is met elk toestel zo als je hem koopt als het net uit is.

Ik vermoed dat je gewoon een maandag morgen model hebt, of je moest je frustratie even kwijt.

Succes met de verdere afhandeling hiervan!
Ik begrijp je frustratie als ik zo je relaas lees, maar kan me er absoluut niet in herkennen. Ik vraag me ook af waarom je niet een nieuw toestel hebt gekregen ipv keer op keer repareren.
Ik gebruik mijn sensation al geruime tijd naar tevredenheid. Ik vrees dan ook dat je hier echt met een slecht exemplaar te maken hebt.

Succes!
Dat heb ik inderdaad ook gezien toentertijd. Dat is geen fout of iets dergelijks. Ik weet niet precies wat het is, heb het tot op heden nog neit gevonden.
Hallo
Ik ben C.Pagie ik heb jullie ervaringen gelezen.
Klingt niet zo pozetief maar ik heb die tel overgenomen van iemand anders maar geen handleiding heeft er iemand ergens er nog eentje liggen waar hij of zij niets meer mee doed wild uw die dan AUB opsturen naar Nieuwe Hofstad 13
5211RT Den Bosch
Tel 0615238938
Email c.pagie@home.nl
Zodat ik er ook achter kan komen hoe de tel werk en jullie ervarig kan delen.

Bijvoorbaad mijn dank gr Christ
Ik ben inderdaad bang voor twee slechte exemplaren.
Normaliter heb ik nooit problemen met HTC toestellen, hier in huis leven we met 3 HTC's..
Heb het wel over de behuizing van de headset eh.. ;)
We wachten af!
Ja Studentmobiel is geen zeker geen klantvriendelijke organistatie. Dan maar met HTC oplossen. Heb ook een probleem gehad met de aan/uit. Ik vind de software op een htc erg fijn, maar de toestellen zijn het eigenlijk net niet. Trage gpu's Samsung hardware in een HTC jonguh.
Ik heb dat probleem met die deathgrip ook met een Wildfire S. Zelfs een iphone 4s heeft betere ontvangst op sommige plekken, niet alleen met streepjes ontvangst maar met het totaal wegvallen van het singaal.
Betrouwbaarheid, bereik en accuuduur zijn toch wel redelijk belangrijk voor een telefoon. Hier scoort hij volgens jou zeer slecht tot voldoende, snap dan je algemene beoordeling 'goed' niet zo goed.
Gezien je verhaal zou een score 'voldoende' bij algemene beoordeling al aan de hoge kant zijn.
Kijk, hij heeft een aantal slechte punten, maar ook veel goeie (snelheid/camera) en alles.
Ik ben heel erg blij met dit toestel, ik moet me gewoon zo veel mogelijk aanpassen aan de negatieve kanten van dit toestel. Ik zou niet zonder zo'n smartphone kunnen..
Dus als ik het goed begrijp: je klaagt over deathgrip met een sensation maar overweegt een overstap naar de iPhone 4?
.. ik moet me gewoon zo veel mogelijk aanpassen aan de negatieve kanten van dit toestel. Da's pas een positieve instelling :)