Intel Core 2 Quad Q6600 Tray Review

Phuncz 25 september 2007, 1.807 views

Intel Core 2 Quad Q6600 Tray

Pluspunten

• beste prijs/prestatie
  • warmteproductie is laag
  • deftige overclocker
  • lage idle temperatuur

Minpunten

• 4 cores vaak niet allemaal in gebruik
  • standaard koeler behoeft een upgrade

Op prijs/prestatie gebied is de Intel Core 2 Quad Q6600 een van de beste koopjes van het moment. Hij biedt serieus veel CPU kracht, eigenlijk overkill voor de meesten, voor een prijs die onder de 250 ¤ ligt ! Na een half jaar een Core 2 Duo E6400 te hebben gehad, is dit een welkome upgrade die het systeem lekker snel houdt, ook onder de druk van zware programma's en games. De warmteontwikkeling valt zeer goed mee, hij kan gerust in een stil systeem opgenomen worden.

Heb jij ook een Intel Core 2 Quad Q6600 Tray?

Ehm temps, koeler, kast, fans ?
Hoever overgeclockt, onderbouwing, vergelijking met E6400....

(zo kan het ook http://tweakers.net/productreview/5337)

[Reactie gewijzigd door Reinman op 25 september 2007 17:55]

dit is niet bepaald een review :F
Miss moet je wat andere reviews bekijken en dan je eigen aanpassen met nieuwe informatie die er allemaal bijhoort.
Sow, 4 cores, niet allemaal in gebruik? Dat lijkt me raar, een applicatie is single of multicore based. Dus je zou echt een kapotte CPU moeten hebben :P
Heel slecht review en dan kijk ik alleen al naar de groene balkjes of die met je onderbouwing kloppen.

Je hebt het over koopjes maar geeft prijs net zoveel als warmteproducties terwijl bij negatieve eigenschappen staat.

Als je het dan mager aanpakt doe het dan wel goed, want de meeste tweakers kunnen wel argumenten voor zichzelf verzinnen waarom ze een bepaalt product willen hebben. Dit is meer een soort, een laten blijken van, hoe trots/blij je wel niet met jouw q6600 bent, en dat lijkt mij niet geheel de bedoeling.

Ik heb ook geen reviews op mijn naam staan, simpelweg omdat ik het geduld niet op kan brengen om zo`n mooi review te schrijven. Ieder zijn vak, toch ;)
Prijs zou ik gezien je verhaal ook een maximaal groen balkje verwachten :?
Dit noem ik niet echt een review, maar gewoon een verhaaltje naar je buurman..wat je vind van die processor! ;)

Als ik je een tip mag geven, ga andere reviews eens bekijken..En kijk naar de hoofdpunten, en probeer deze in je Review te behandelen..
Wat ik niet begrijp ook,

'' Warmte productie is laag -->> Standaard koeler behoeft een upgrade ''
'' Warmte productie is laag -->> Standaard koeler behoeft een upgrade ''

Misschien maakt de standaard koeler gewoon veel lawaai? :)
Of koelt gewoon slecht. Zoals (bijna) alle stock koelers zowat.
Ik heb zelf ook een q6600 en de standaard koeler doet gewoon wat ie moet doen, maar niks meer. Headroom is er dus niet ;)
In vrédesnaam man, geef eens wat meer informatie.

Alles wat je zegt is voor NUL komma NUL onderbouwd. Ga eerst eens pennen, een A4'tje erbij of iets dergelijks, dan praten we verder als tweakers onder elkaar. Dit kan gewoon niet :/