AMD FX-8150 Black Edition Review

KiLLerBoy_001 29 januari 2012, laatste update op 29 januari 2012, 5.742 views

AMD FX-8150 Black Edition

Pluspunten

• Feiloze samenwerking met 1866 Geheugen.
  • Lage warmteproductie ( in mijn geval met waterkoeling Thermaltake Big water)

Minpunten

• Slecht support onder OS (verlies van ongeveer 10% van de kracht van dit monster door nieuwe architecture )

Ondank het feit dat deze processor nog niet optimaal presteert zonder de patch van microsoft. Is dit naar mijn mening zeker een processor om nog verwachtingen van te gaan krijgen.

Naar de opbouw van mijn systeem waarin deze processor op een “Asus Sabertooth 990FX” rust ondersteund met 8GB op 1866 Vindt ik dit zeker een fin systeem om mee te werken ( met een hoge stoer doen factor :P " kijk mijn 8 cores ")

Waarin in mijn geval dit systeem gebruikt wordt voor vooral 3D modeling en het testen hiervan = Gaming
doet deze processor alles wat deze naar mijn verwachting dient te doen en meer dan dat.

Ik vindt dat AMD een goede keuze heeft gemaakt M.B.T de naam "Bulldozer" aangezien dit echt een vrij duidelijke Beschrijving geeft van deze processor ( Misschien niet de allersnelste processor maar laat zich door niks en niemand stoppen hij ramt gewoon door Waarin deze alle andere aan de kant schuift en/of douwt en deze hierdoor alsnog aan de top zal eindigen. )

Fijne vindt ik onder ander de standaard ondersteuning voor 1866 Geheugen dit werkt dan ook zonder problemen.

Conclusie : helle goede processor Bijna te goed voor wat ik ermee doe en zo zie ik het graag. Congratz naar AMD voor het afleveren van nogmaals perfect werk ben ook niet anders van ze gewend.

A4L ( AMD 4 Life )

( zal vanavond een uitbreiding doen op de review M.B.T Statistieken in mijn geval )

Heb jij ook een AMD FX-8150 Black Edition?

Onder win8 schijnen ze wel perfect te werken, dus duimen dat de Beta stabiel is. De preview is iig zwaar instabiel.
Je zegt: "zonder de patch van microsoft", maar welke bedoel je hiermee?

Zowel in december als onlangs is er een patch uitgekomen voor bulldozer...

Misschien een review, als ik dat zo mag zeggen, die je nog uit kan breiden. Er staat eigenlijk iets dat zo kort is nu, dat je de proc er mee tekort doet ;)
- welke waterkoeling gebruik je?
- iets meer onderbouwing van de beoordelings-sterren?
- heb je m nog getest / wat voor manier gebruik je de computer (games, videobewerking.....)
- spellingscheck?

edit: fout in spelling 8)7

[Reactie gewijzigd door Bluepenguin op 29 januari 2012 13:00]

deze chip zal nooit sneller worden met patches.
Kan je dat ook onderbouwen???/ je roept weer onizn als je t niet kan onderbouwen.
als zelfs de vorige generatie 6 core sneller is met windows 8 dan de bulldozer, dan is dat genoeg onderbouwing.
google alle benchmarks van Linux/Unix tot windows 8, en je ziet dat het niet aan de software ligt.

de generatie hierna zal zeker 2x sneller wezen dan zowel deze als de sandy bridge, maar is gewoon iets grondig mis in de pipeline en caching van deze chip (wat in de generatie hierna dus gefixed wordt)
Ik ken alle benches en weet dat allemaal, t is alleen dat je dingen roept zonder onderbouwing.
verder heb je helemaal gelijk
genoeg onderbouwing, ik snap alleen niet waarom je denkt dat patches dingen sneller zal maken?
het is duidelijk dat er met de scheduler patches geen gigantisch performance winst er uit weet te halen, zowel onder windows7 als windows8.

je kan geen chip fixen met software.

[Reactie gewijzigd door stewie op 11 april 2012 04:25]

dit kun je niet fixen met patches.

en het stroom verbruikt qua performance is ook echt niet goed te praten:

[Reactie gewijzigd door stewie op 7 april 2012 20:12]

die patches voor windows 7, zouden die ook werken voor de Valencia cpu's?? Het is ten slotte de opteron versie van de 81xx/61xx, naar gelang hoeveel cores je hebt natuurlijk.
Deze chip is veel beter dan de i5-2500k zelfs nog beter dan de Intel Core i7-2670QM en dan hebben we het nog niet eens over de 2 turbo modes:
Het selecteren van een benchmark waarbij deze cpu de intel tegenhanger verslaat geeft natuurlijk een vertekend beeld ;)
De QM in de naam van de i7 duidt er op dat het over een cpu voor een mobiel apparaat gaat. Dit is dus een beetje appels met eieren vergelijken. Dan moet je 'm bijvoorbeeld ook tegenover de i7 2600k zetten.
Los daarvan is die benchmark van Passmark idd grappig om cpu's met elkaar te kunnen vergelijken, maar het zegt in principe ook niet alles. Het hangt gewoon sterk af van de doeleinden waarvoor je de cpu wil gebruiken hoe goed hij presteert. Wanneer je puur kijkt naar gamen zal de 2600k betere prestaties weten neer te zetten dan de fx-8150, maar dat neemt niet weg dat de fx-8150 op andere vlakken beter kan presteren dan de i7 2600k.
Ja jullie hebben gelijk ik heb toch maar een Intel gekocht (3770k) :D

[Reactie gewijzigd door robtimmer op 5 mei 2013 13:24]