OCZ Vertex Plus SATA II 2.5" SSD 60GB Review

BillyTheMailer 29 januari 2012, laatste update op 31 januari 2012, 2.470 views

OCZ Vertex Plus SATA II 2.5" SSD 60GB

Pluspunten

• Prijsstelling op dit moment, Lekker vlot opstarten.

Minpunten

• Bij mij niet betrouwbaar.

Na bijna 1 jaar gebruik als schijf waar mijn programma's op staan gaf hij de geest.
Dit gebeurde na een reset van mijn computer.
Vervolgens keurig door mijn leverancier Micromail te Zeewolde een nieuwe ingebouwd gekregen.
Helaas na een maand gaf ook deze de geest. Wederom om het moment dat mijn PC in een programma vastliep, en ik via de resetknop deze weer aan de praat probeerde te krijgen.
Even Google raadplegen en je komt toch wel heel veel negatieve verhalen over de OCZ schijven tegen.
Maar ja wil ik voor een dubbeltje op de 1e rang zitten. Nu kost ie nog maar ¤ 57,-- maar 1 jaar geleden betaalde ik nog ¤ 111,00
Toch maar weer terug naar mijn Maxtor HDD die eigenlijk bij mij nooit problemen oplevert en al 6,5 jaar draait. Wat is wijsheid ?

31/1 bericht van MicroMail ik krijg een credit/nota voor bijna het totale aankoopbedrag daterend van 1 jaar geleden. Keurige Service toch ?

• Asus M4a88TD-M EVO
  • AMD Athlon 2 X2 260
  • Corsair XMS33 DDR3
  • Windows 7

Heb jij ook een OCZ Vertex Plus SATA II 2.5" SSD 60GB?

Of met een SATA 1 chipset zoals de Intel 945 en 965 die toch veel gebruikt zijn. Dan moet je eerst firmware 3.55 flashen.

Ik vindt het op dit moment een redelijk wan prestatie product. Te veel problemen en voor iets dat in 2011 is gemaakt is de flash methode ook nogal debiel
wanproduct of niet, draait hier al bijna 2 jaar zonder problemen.
Same here, ik gebruik hem ook al weer een poosje, en ik doe bijna om de 2 maanden een OS reinstall, probleemloos gebruik, overweeg hem nu weg te doen omdat hij te dik voor in mn laptop is en niet genoeg capaciteit voor W8 heeft.
en vermijd de Sandforce controllers.
Dat lijkt idd een goede raad te zijn. Maar de Vertex Plus hier heeft volgens de specs een Indilinx IDX110M01-LC Martini (Barefoot V2) controller. Daar is afaik toch niet echt iets mis mee.

Maargoed, één zwaluw maakt geen zomer, BillyTheMailer heeft misschien gewoon pech gehad.
Het probleem is dat het bios hem helemaal niet meer herkent.
dus dan kan ik die firmware er ook niet op krijgen.
Ik heb hem ook nog even in mijn Eee PCtje gezet maar ook daar wordt hij niet herkend.
Meestal is dit probleem makkelijk zelf op te lossen, door een jumper te plaatsen op de pinnetjes naast de sata aansluiting en vervolgens via een andere windows installatie (op een andere schijf/pc) een destructieve firmware te flashen. Dit blaast nieuw leven in de SSD en hij zou daarna geen problemen meer mogen vertonen. Bron: OCZ forum
Hier draaien de 60gb en 120gb varianten toch al weer een poosje goed (fw. 3.50). Niet de snelste SSD's, maar zeker een hele vooruitgang t.o.v. harddisks en wel lekker goedkoop.
Kan best. Kan bij mij ook exemplarisch zijn. Er gaan ook al verhalen dat deze OCZ niet zo lekker draait in combinatie met een AMD Chipset.
Op dit moment ligt hij bij de leverancier ter beoordeling, want er zit nog garantie op.
Maar bedankt voor de tip