Huawei Ideos Tablet S7 Zwart Review

Spoorzoeker 28 januari 2012, laatste update op 28 januari 2012, 475 views

Huawei Ideos Tablet S7 Zwart

Pluspunten

• prijs van 130 euro + abo van 120 / jaar
  • GPS
  • 3G

Minpunten

• GEEN Extra lader te vinden
  • geen multitouch,
  • maar 4GB geheugen,
  • apps kunnen niet overgezet worden naar de SD kaart,
  • slechte foto- en videokwaliteit

Ondanks wat in de specs staat is het een resistive scherm en het is geen multitouch. De reacties op mijn nagels is aanvaardbaar. Verwacht geen snelheid, soms moet je wel even wachten op een reactie. Dat ligt niet aan het scherm, maar aan de snelheid van de tablet.
Ik snap ook niet waar dat getal van 8 GB vandaan komt want hij heeft 400 MB geheugen. De micro SD accepteert 16 GB
Huawei kent zijn eigen apparaat niet op hun site. dus de ondersteuning is afwezig.
De upgrade naar Android 2,2 heb ik nog niet geprobeerd maar met versie 2.1 kunnen de apps niet overgezet worden naar de SD kaart,
De foto en videokwaliteit zijn niet meer van deze tijd, kijk maar eens naar de voorbeelden op internet.
Extra lader kan ik nergens vinden, mini-usb is wel mooi maar dat werkt niet om op te laden. Nokia-3mm is te dik,Jabra-3mm is bijna goed, maar net niet.
Over de extra sleuf aan de onderkant is nergens info te vinden, Misschien dat een Samsung uitbreiding er op zou passen.

Waarom ik heb toch nog heb? Gekocht met een internet-abo en dan word teruggeven erg lastig. Verder heb ik er "maar" 130 euro voor betaald en dat is nog steeds goedkoop voor een tablet met GPS en 3G.

Heb jij ook een Huawei Ideos Tablet S7 Zwart?

Helaas het is niet de S7 Slim. :(
Maar ik heb vandaag bij Van Emden in Rotterdam een passend stekkertje gevonden! :) Nu nog even mijn soldeerspullen zoeken.
Ik heb zelf de tablet enige dagen in gebruik, en heb de poging gewaagd om naar 2.2 te gaan. Via google is de firmware en gebruikswaanwijzing te vinden. Het is mij in ieder geval gelukt om de upgrade uit te voeren, dit heeft zeker meerwaarde!
Laadkabels, autolader etc zag ik op ebay.com voor 10 usd.