Belkin Draadloze Share router Review

Spoorzoeker 28 januari 2012, 2.529 views

Belkin Draadloze Share router

Pluspunten

• USB share
  • Hij valt niet op

Minpunten

• zeer matige reikwijdte

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 2
Mijn aandacht werd vooral getrokken door de USB-poort. Altijd handig zo'n poort om een of meer externe harddisks, flashdrive of printer te delen in je netwerk. Let op, want er zit geen beveiliging op. Iedereen (intern kan de drives benaderen.
De extra mogelijkheid voor gast-toegang (vrije toegang voor je gasten) heb ik uitstaan.
Qua signaalsterkte valt het me nogal tegen, ik moet toch weer mijn Linksys aansluiten. Ik denk er daarom over om een tweede Belkin te kopen, want de prijs is natuurlijk wel erg laag. De duurdere modellen beloven meer reikwijdte.
Het apparaat heb ik momenteel in gebruik als "accesspoint" en niet als router. Het kostte me daarom wel wat moeite om het ding aan de praat te krijgen, omdat hij nadrukkelijk als "router" het netwerk opgaat. Je moet echt even je eigen router afkoppelen.

Heb jij ook een Belkin Draadloze Share router?

Voor dit soort instellingen moet je de router altijd even direct op je PC knuppen met kabel in LAN poort.
Kan je simpel instellen op accespoint en is het klaar.

Lastig nee, even weten ja. :).
Heb je het zelf al geprobeerd om er een externe usb hardeschijf er op aan te sluiten?
Ik ben namelijk op zoek naar een router waar dat kan.
Dimako_
Ik heb het nog even voor je geprobeerd en het KAN.
Echter, voor het overzetten van 300 MB aan foto's moet je toch wel een uurtje uittrekken.
Ik weet niet precies waar het aan ligt dat hij zo langzaam is. Het kan met mijn computer te maken hebben.
Wat in ieder geval wel kan is een USB hub aansluiten en daar 2 USB sticks en een printer op aansluiten. Let daarbij wel op het afgenomen stroomverbruik.
De printer lijkt te worden aangestuurd door een virtuele USB poort. Daarmee bedoel ik dat het " usb-signaal" over het netwerk getrokken wordt, maar nu speculeer ik heftig.
De Pendrives laten zich herkenne middels een UNC-naam, net als mijn disk die ik nu onder de naam " \\Router\LaCie(A1)\ waarbij
\Rrouter = de naam van de Belkin Router (niet te veranderen)
\LaCie is de door mij gegeven naam van de disk
(A1) lijkt de naam van de USB poort te zijn.