König Dun USB Toetsenbord Review
Hoewel dit toetsenbord er leuk uitziet, en in het ontwerp iets weg heeft van een Apple toetsenbord, raad ik niemand aan om dit te kopen.
De toetsaanslag is niet lekker, namelijk iets te zwaar maar vooral rumoerig. De platte knopjes wekken de indruk dat ze zacht en geruisloos ingedrukt kunnen worden, maar maken nog meer herrie dan de ouderwetse toetsenborden die we twintig jaar geleden gebruikten.
Als je het apparaatje optilt en zachtjes mee schudt, klinkt het alsof alles los zit. Ter vergelijking, het Microsoft Wired 600 keyboard (maar 3 euro duurder) dat ik ter vervanging gekocht heb, maakt geen enkel geluid als ik ermee schud.
Aan de onderkant van het toetsenbord zitten een paar antislip voetjes, maar omdat het keyboard licht verbogen...
Pluspunten
vormgeving
Minpunten
rammelt, slechte toetsaanslag, onderkant verbogen in plaats van plat
Eindoordeel
De toetsaanslag is niet lekker, namelijk iets te zwaar maar vooral rumoerig. De platte knopjes wekken de indruk dat ze zacht en geruisloos ingedrukt kunnen worden, maar maken nog meer herrie dan de ouderwetse toetsenborden die we twintig jaar geleden gebruikten.
Als je het apparaatje optilt en zachtjes mee schudt, klinkt het alsof alles los zit. Ter vergelijking, het Microsoft Wired 600 keyboard (maar 3 euro duurder) dat ik ter vervanging gekocht heb, maakt geen enkel geluid als ik ermee schud.
Aan de onderkant van het toetsenbord zitten een paar antislip voetjes, maar omdat het keyboard licht verbogen is, raakt aan de voorkant alleen het middelste voetje mijn bureau, waardoor het toetsenbord steeds verschuift en wegdraait.
Ook goedkopere toetsenborden die ik in het verleden gebruikt heb, waren beter. Voor geen enkele prijs is dit acceptabele kwaliteit.
Heb jij ook een König Dun USB Toetsenbord?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (6)
Offtopic: ik geef de review 2 sterren, omdat het verhaal minimaal is. En de uitspraak "maar maken nog meer herrie dan de ouderwetse toetsenborden die we twintig jaar geleden gebruikten." is niet waar. Niets overtreft mijn IBM M keyboard uit 1996... Je kunt niet eens een normaal gesprek voeren in de kamer als ik voluit aan het typen ben.
Hoe dan ook: dit Konig-toetsenbord wordt 'm dus niet, als mijn IBM M kapot gaat.
Het is duidelijk dat dit echt een slecht toetsenbord is (wat ik overigens echt niet leuk voor je vind, je hebt er geld aan uitgegeven). En het is moeilijk om over een toetsenbord een vijfsterrenreview te schrijven, net als muizen, usb-sticks en geheugenkaartjes.
Het leek me niet de moeite waard te vermelden dat het aansluiten en installeren moeiteloos ging en dat de knoppen het verder wel allemaal deden. Daar ga je sowieso van uit als je een toetsenbord koopt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn