1 review

König Dun USB Toetsenbord

Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

König Dun USB Toetsenbord Review

leo88 27 januari 2012, laatste update op 27 januari 2012, 486 views

König Dun USB Toetsenbord

Pluspunten

• vormgeving

Minpunten

• rammelt, slechte toetsaanslag, onderkant verbogen in plaats van plat

Hoewel dit toetsenbord er leuk uitziet, en in het ontwerp iets weg heeft van een Apple toetsenbord, raad ik niemand aan om dit te kopen.
De toetsaanslag is niet lekker, namelijk iets te zwaar maar vooral rumoerig. De platte knopjes wekken de indruk dat ze zacht en geruisloos ingedrukt kunnen worden, maar maken nog meer herrie dan de ouderwetse toetsenborden die we twintig jaar geleden gebruikten.
Als je het apparaatje optilt en zachtjes mee schudt, klinkt het alsof alles los zit. Ter vergelijking, het Microsoft Wired 600 keyboard (maar 3 euro duurder) dat ik ter vervanging gekocht heb, maakt geen enkel geluid als ik ermee schud.
Aan de onderkant van het toetsenbord zitten een paar antislip voetjes, maar omdat het keyboard licht verbogen is, raakt aan de voorkant alleen het middelste voetje mijn bureau, waardoor het toetsenbord steeds verschuift en wegdraait.
Ook goedkopere toetsenborden die ik in het verleden gebruikt heb, waren beter. Voor geen enkele prijs is dit acceptabele kwaliteit.

Heb jij ook een König Dun USB Toetsenbord?

Bedankt voor je review, ik wilde ook deze kopen omdat ik verwacht dat de laptopachtige toetsen weinig geluid maken. Je hebt me behoed, ik snap dan ook niet waarom je review zo weinig sterren krijgt.
Deze review is een goede waarschuwing over de kwaliteit inderdaad :)

Offtopic: ik geef de review 2 sterren, omdat het verhaal minimaal is. En de uitspraak "maar maken nog meer herrie dan de ouderwetse toetsenborden die we twintig jaar geleden gebruikten." is niet waar. Niets overtreft mijn IBM M keyboard uit 1996... Je kunt niet eens een normaal gesprek voeren in de kamer als ik voluit aan het typen ben.

Hoe dan ook: dit Konig-toetsenbord wordt 'm dus niet, als mijn IBM M kapot gaat.
Ik vraag me nu trouwens ook af waarom mijn review maar twee sterren heeft. Misschien denken mensen dat ze met die sterren het toetsenbord moeten raten?
Heel simpel. Een review die niet alle aspecten van een product belicht en over de aspecten die er wel in genoemd worden vrij ongenuanceerde uitspraken doen levert altijd een lage beoordeling op. Het is me opgevallen dat tweakers steeds strenger lijken te worden, meestal krijgen reviews van mij een ster meer dan de gemiddelde tweaker vindt.

Het is duidelijk dat dit echt een slecht toetsenbord is (wat ik overigens echt niet leuk voor je vind, je hebt er geld aan uitgegeven). En het is moeilijk om over een toetsenbord een vijfsterrenreview te schrijven, net als muizen, usb-sticks en geheugenkaartjes.
Dat begrijp ik.

Het leek me niet de moeite waard te vermelden dat het aansluiten en installeren moeiteloos ging en dat de knoppen het verder wel allemaal deden. Daar ga je sowieso van uit als je een toetsenbord koopt.
Die uitspraak is een beetje gechargeerd, maar de strekking is duidelijk.