Specificaties 500GB 3.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD Elements Desktop 500GB Wit Review

tweak_dude 20 september 2007, 1.279 views

WD Elements Desktop 500GB Wit

Pluspunten

• Gunstige prijs/kwaliteit
  • Degelijke behuizing

Minpunten

• Vibraties

Mobiliteit Score: 4
Dit is een van de goedkoopste externe schijven van 500 GB die ik kon vinden. Naast deze schijf kon ik alleen een Maxtor voor dezelfde prijs vinden. Omdat ik in het verleden geen goede ervaringen met Maxtor heb gehad ben ik maar voor de WD gegaan.

Wanneer de schijf nog in de doos zit valt al op waarom deze goedkooper dan vergelijkbare schijven is: de doos ziet er sober uit en bevat ook alleen de schijf, een adapter en een usb kabel. Maar voor wie al die andere troep zoals backup software niet nodig heeft maakt dat allemaal niets uit natuurlijk.

De schijf zelf maakt een degelijke indruk. Aan beide kanten zit een rubberen rand, waar de schijf ook op rust. Helaas trilt mijn bureau nog steeds mee.
Het geluidsniveau is acceptabel, maar het ding vibreert wel vrij veel. De temperatuur na een paar uur bestanden bestanden pompen is heel redelijk.

Ik gebruik de schijf om films en foto's op te slaan. De prestaties zijn hiervoor dik in orde. Ik heb echter geen andere externe schijf om het mee te vergelijken.

Een enorm handige feature is het automatisch aan en schakelen bij het aansluiten / unmounten van de schijf. Nu hoef ik niet onder het bereau te duiken om de schijf aan te zetten :)

Wat mij betreft is dit een prima schijf voor de prijs ik er voor heb betaald (100 Euro).

Heb jij ook een WD Elements Desktop 500GB Wit?

Foutje :+

[Reactie gewijzigd door Mnix91 op 20 september 2007 15:29]