Logitech Cordless Desktop MX3200 Laser Review
Ik heb deze desktopset nu een week, en ik ben er redelijk tevreden over.
Van mijn oude desktopset (de Logitech Cordless Desktop Optical) was helaas het toetsenbord stuk gegaan (zender dood oid), dus had ik iets nieuws nodig.
De muis ligt prima in de hand. De lage duimknop van m'n oude muis mis ik wel, en helaas kan je de duimknoppen niet instellen op "Alles minimaliseren", een optie die ik regelmatig gebruikte. Daarnaast is de muis vrij licht (iets zwaarder was niet verkeerd geweest) en voelt daardoor wat tenger aan. M'n oude muis heb ik wel eens op de grond laten vallen, maar dat ga ik met deze niet proberen.
Enige nadeel aan de muis vind ik het plaatsen van de batterijen, wat door het typelabeltje ernstig bemoeilijkt wordt. Gelukkig had ik een schaar bij de hand...
Het toetsenbord typt lekker. De "hoge" stand is me wel nog wat te laag. Met de pootjes uitgeklapt liggen de toetsen nog horizontaal, terwijl ik een iets naar voren gekanteld toetsenbord prefereer. Ook zijn de multimediatoetsen wat klein. Verder is het toetsenbord ergonomische prima.
De problemen die ik sommige reviews tegenkwam over de verbinding zijn bij mij niet aan de orde. Ik heb nog geen storingen ondervonden.
De drivers en de software werken onder zowel...
Pluspunten
Prima functionaliteit en ergonomisch verantwoord Prima verbinding Goede set
Minpunten
Kleine multimediatoetsen Toetsenbord komt niet echt hoog Typelabeltje van de muis zit nogal in de weg
Eindoordeel
Van mijn oude desktopset (de Logitech Cordless Desktop Optical) was helaas het toetsenbord stuk gegaan (zender dood oid), dus had ik iets nieuws nodig.
De muis ligt prima in de hand. De lage duimknop van m'n oude muis mis ik wel, en helaas kan je de duimknoppen niet instellen op "Alles minimaliseren", een optie die ik regelmatig gebruikte. Daarnaast is de muis vrij licht (iets zwaarder was niet verkeerd geweest) en voelt daardoor wat tenger aan. M'n oude muis heb ik wel eens op de grond laten vallen, maar dat ga ik met deze niet proberen.
Enige nadeel aan de muis vind ik het plaatsen van de batterijen, wat door het typelabeltje ernstig bemoeilijkt wordt. Gelukkig had ik een schaar bij de hand...
Het toetsenbord typt lekker. De "hoge" stand is me wel nog wat te laag. Met de pootjes uitgeklapt liggen de toetsen nog horizontaal, terwijl ik een iets naar voren gekanteld toetsenbord prefereer. Ook zijn de multimediatoetsen wat klein. Verder is het toetsenbord ergonomische prima.
De problemen die ik sommige reviews tegenkwam over de verbinding zijn bij mij niet aan de orde. Ik heb nog geen storingen ondervonden.
De drivers en de software werken onder zowel XP als Vista probleemloos en de software is uitgebreid genoeg.
Al met al ben ik zeker wel tevreden over de MX3200. De set kan natuurlijk niet tippen aan m'n vorige set, maar komt aardig in de buurt en voldoet. Het zal even wennen zijn (vooral de kleine multimediatoetsen en de kleine WWW toets), maar het zal wel goed komen.
Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop MX3200 Laser?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!