Logitech Harmony 600 Review

jamy015 19 januari 2012, laatste update op 19 januari 2012, 1.444 views

Logitech Harmony 600

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • makkelijk om te voelen waar je zit
  • favoriete zenders

Minpunten

• overdaad aan knoppen
  • software in Silverlight

Configuratie Score: 4
Ik heb mijn Harmony nu al een paar jaar, en ik ben er zeker over te spreken.

Het zilveren-met-witte-en-bruine-knoppen-look vond ik in het begin oerlelijk, maar na een tijdje begon ik het toch wel te waarderen. Wat ik verder erg ingenieus vind is dat verschillende knoppen anders gevormd zijn zodat je makkelijker kan 'voelen' waar je bent op de afstandsbediening.

Verder is de batterijduur ook erg goed. Ik heb de batterijen in al de tijd dat ik de AB had maar eens moeten vervangen. Wat wel jammer is is dat de afstandsbediening dit niet aangeeft, hij begint gewoon opeens at random te herstarten.

Vanwege de 'favoriete zenders' ben ik ook erg blij dat ik voor deze Harmony ben gegaan en niet voor zijn goedkopere broertje, de 300. Zo kan ik even op het scherm kijken welke knop bij Veronica hoort, drukken, en de TV wordt afgestemd.

De software is erg makkelijk in gebruik. Zwaar minpunt is wel dat hij in Silverlight geschreven is, en dus alleen geschikt is voor Windows en Mac OS X. Ook zitten er zeer veel bugs in Silverlight (al weet ik niet of dit is omdat ik een Mac heb, want van verschillende van deze bugs weet ik dat ze niet bestaan op Windows).

De afstandsbediening heeft een bobbel onderin, dit zorgt ervoor dat hij erg fijn in de hand ligt in vergelijking met de standaard rechthoekige staaf. De AB wordt door sommigen als groot gezien en door anderen weer niet, dat hangt er van af waar je aan 'gewend' bent.

Ik vind wel dat Logitech een overdaad aan knoppen op de AB heeft gedaan. Voorbeeld: er zijn aparte 'Menu', 'Exit' en 'Return' knoppen. Verder zijn er ook 'Clear' en 'Enter' toetsen, waarvan ik persoonlijk nog nooit een apparaat gezien heb die deze gebruikt, dit zouden prima schermgestuurde knoppen kunnen worden.

De activiteitenknoppen bovenaan zijn ook erg handig, zo hoef je niet op het scherm te kijken als je (bijvoorbeeld) TV wilt kijken. Wel vind ik het jammer dat het met de nieuwe Silverlight-gestuurde software niet mogelijk is om één activiteit aan twee knoppen toe te wijzen, iets dat met de oude software wel kon.

• Philips 26PFL3312/10
  • Nintendo Wii
  • Apple TV
  • Amino A132
  • macOS

Heb jij ook een Logitech Harmony 600?