Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 13 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech S220 Review

rommelkast 15 maart 2012, laatste update op 22 maart 2012, 1.579 views

Logitech S220

Pluspunten

• prijs/kwaliteit verhouding
  • per saldo zeer acceptabele geluidskwaliteit

Minpunten

• bedrade afstandbediening/mic input vind ik niet praktisch (misschien persoonlijk
  • wellicht voor sommige gebruikers te korte kabels

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Volgens de poll van tweakers.net zit lang niet iedereen te wachten op lange uitgebreide reviews. Ik heb geen zin om er een te schrijven dus er is een match :)

Ik ben professioneel geluidsman en kan wel stellen dat ik dus er veel verstand van geluid heb. (ahum)
Met deze kennis kan ik zeggen dat dit product qua prijs/kwaliteitverhouding mijlen ver boven de concurrentie uit stijgt. Zelfs als je van plan bent 50-100 euro uit te geven, kun je toch beter deze nemen. Pas als je meer als 100-150 euro uit gaat geven, zijn er producten vergelijkbaar of beter. maar heel eerlijk, zelfs een setje voor 250 euro klinkt nog steeds niet echt mooi en je moet je goed bedenken of je dat extra geld er voor over hebt.

Hoe kom ik tot deze wetenschap? bij een grote elektronica zaak hier in de buurt hebben ze een 30-35 tal van deze setjes ter demo staan (aangesloten dus) in een prijsklasse van 15-350 euro dus ik heb zeer gedegen vergelijk kunnen maken.

Even ter verduidelijking op de reacties hieronder: verwacht geen "goed" geluid voor 2 tientjes maar verwacht wel het best mogelijke geluid voor het geld.

Heb jij ook een Logitech S220?

Ikzelf heb ze even in huis gehad, maar niet eens aangesloten. Draden waren veels te kort en had geen zin om aan de kabels te kloten
Ze zijn dan ook bedoeld om links en rechts van je monitor te zetten, niet links en rechts van de woonkamer :)

Maar ok, een redelijk argument, ik zal het toevoegen bij de minpunten.
Noem me een zeikerd, maarrrrrrrr:

Wat is er dan zo geweldig aan deze boxjes? Hoe goed klinken ze precies? Ik bedoel, prijs/kwaliteit goed is niet moeilijk bij boxjes van 20 euro.

Zelf heb ik iets wat erop lijkt van logitech gehad, en ik vond het nou niet bepaald geweldig. Ik heb voor 30 piek [had ik ook aan het setje uitgegeven] een versterker en 2 ouwe boxjes gekocht, maar daar kwam al beter geluid uit...
Ik heb deze boxen ook thuis staan, naast een setje X-230 en X530 en Z4 en dit setje komt echt niet eens in de buurt van die andere drie. Prijs/kwaliteit is leuk, maar deze boxen zijn alleen interessant voor mensen die niet echt om goed geluid geven. De bas is zeer laag, zelfs met de stelschroef krijg je het niet omhoog. Draden zijn te kort en zitten ook nog eens aan elkaar vast, waardoor je de boxen niet ver uit elkaar kan zetten.

:Y)
Je moet ook geen professioneel geluid verwachten voor 2 tientjes en je hoef ook niet te verwachten dat je tonen onder de 100hz gaat horen uit een kastje van 10 cm breed.

Het kan best dat de door jou genoemde producten ook heel goed zijn hoor maar die heb ik niet gehoord.
Deze speakers aangesloten, doe het prachtig om als back speakers te fungeren. En als Netbook speakers

[Reactie gewijzigd door Nivida_intel op 16 maart 2012 11:38]