Asus Transformer Pad Prime 64GB Goud Review

j0p3Y 14 januari 2012, 2.408 views

Asus Transformer Pad Prime 64GB Goud

Pluspunten

• Zeer fraai tablet, zowel materiaalgebruik, afwerking, kleurstelling.
  • Hardware Tegra 3 is lekker rap.

Minpunten

• Wifi en GPS wil niet overtuigen; signalen zijn bij andere draadloze hardware veelal beter.....

UPDATE: Probleem met Wifi gefixed door een factory-reset te doen nadat ICS-update had plaatsgevonden.
Vreemd maar blijkbaar nodig.

De champagne-kleurige 64Gb versie nu enkele dagen in huis.
Wat me direct uit de doos opviel is de zeer fraaie afwerking. Goede look-n-feel. Ligt prettig ter hand, de metalen achterzijde voelt lekker koel (maar heeft helaas ook nadelen, daarover zo meteen meer).
Het IPS-beeldscherm is zeer fraai, heldere kleuren en met IPS+ zal het bij zonlicht nog steeds een goed leesbaar beeld geven.
Meteen na opstarten (aan de lader) komt de melding dat ICS-firmware update opgehaald kan worden, wat natuurlijk zeer prettig is.
Wat opviel is dat alles lekker soepel loopt over het scherm.

Echter, na een uurtje on- en vooral ook offline (Glowball voor Tegra3) testen merk ik dat de internetverbinding wisselend aan-uit staat.
Dus daar 'even' de aandacht op gevestigd.
Wat opvalt is dat ik maar beperkte bewegingsvrijheid heb in huis. Op veel plekken heb ik een wegvallende verbinding die ook pas na 10 (!!) minuten weer terug te krijgen is. Gaat ook niet automatisch maar gaat zeer omslachtig middels selecteren van de wifi-router en vervolgens handmatig op 'verbinden' te klikken.
De Wifi-router is de oude-vertrouwde Linksys WRT54GL (met opgevoerd signaal) voorzien van WEP-encryptie (tja, de Nintendo DS wil ik nog wel eens online hebben en kan niet overweg met WPA).
Al mijn draadloze hardware draait hier perfect op, de Prime is een extreme uitzondering.

*** Factory-reset was nodig (na de ICS update) om wifi goed te laten werken....***

Ik ga nog even verder nu, wordt ineens weer interessanter (en vooral werkbaar)....

• Linksys WRT54GL Wireless-G Linux Broadband Router
  • Android

Heb jij ook een Asus Transformer Pad Prime 64GB Goud?

Negatieve eigenschappen:
"Hardware Tegra 3 is lekker rap, ik kan niet wachten tot een alternatief met deze processor (of 4.1 processor)...." Snap ik niet.
Alles wat je tegenkomt zo gauw je de tablet aanzet (muv ICS, dat lijkt lekker te lopen). ???
foutje bedankt :-)
Dus omdat het probleem mogelijk elders ligt wordt de Transformer Prime negatief beoordeeld?
ik heb de prime nu 2 dagen heb tot nu toe nergens last van wifi werkt ook perfect enz
wep beveiliging, kun je net zo goed geen beveiliging nemen.
klopt, zoals gezegd enkel en alleen voor mijn Nintendo DS Lite
maakt weinig uit want dat is meteen de zwakste schakel van je netwerk :)
d'r gaat bij mij niemand inbreken ..... ik verwacht hier geen wardrivers ;-)
Kort en krachtig, heel duidelijk.
Kunnen jullie nog iets vertellen over het accu verbruik?
Hangt er vanaf wat je ermee doet (video, internet, gaming). Met redelijk intensief gebruik, zijnde continue aan en effectief 2-3 uren op internet, video en als reader per dag moet hem ongeveer om de 2 3 dagen aan het stopcontact hangen.