ICIDU Wireless Router 300N Review

erg_ontevredenNewbie 11 januari 2012, laatste update op 11 januari 2012, 3.406 views

ICIDU Wireless Router 300N

Pluspunten

• Goedkoop, eenvoudig te installeren

Minpunten

• slechte verbinding, signaal valt regelmatig weg. Snelheid van de verbinding matig

Beheerbaarheid Score: 2
WLAN-bereik Score: 1
Signaal valt steeds weg en de verbindingssnelheid is slecht. Toch maar weer terug gebracht naar de winkel en een andere (iets duurdere) router gekocht. Namelijk de Sitecom WLR 3000. Echt een wereld van verschil. Deze geeft een veel betere verbinding en is bijna 5x zo snel. Volgens mij kun je beter iets meer geld uitgeven voor een goed product dan voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dan teleurgesteld raken. Kortom: niet kopen dus !

Heb jij ook een ICIDU Wireless Router 300N?

Wat een onzin. Dit kan je toch geen review noemen?

Daarbij komt dat ik deze router laatst bij een kennis heb geïnstalleerd, en daar werkt hij prima. Waarschijnlijk heb je gewoon pech gehad.

Maar je had net zo goed geen review kunnen schrijven...
Dit vind ik dus nergens op slaan.. Ik heb deze router nu al een jaar, en zelfs op zolder heb ik meer dan genoeg en continu bereik ! Zoals BlackSmoke al zei, waarschijnlijk heb je gewoon pech gehad.
Ik heb ze zelf veel verkocht, waarvan er geen enkele is terug gekomen in 6 maand tot een jaar tijd.

Ik beveel ze iedereen aan :)
Ik heb de 150N versie, had ook problemen dat verbinding wegviel. Dit lag aan het feit dat in mijn omgeving veel Wifi-routers waren en mijn kanaal werd weggedrukt (??). Kanaal veranderd en router werkt zoals het moet :)
Jongens, hij wilde zijn frustratie kwijt op het net.. Gelukt toch vinden jullie niet? :D

Zelf ben ik niet bekend met deze router, maar zoals de rest al zegt het is geen review, oftewel ik ben nog altijd niet bekend met deze routers wat normaal wel is wanneer ik een review lees -.-.--.. Sitecom is wat lekkers...Bij sitecom kan je ook zeggen dat je voor een dubbeltje op de eerste rang zit, zelf eens een sitecom gehad, best wel een lange tijd terug.. wilde ik gebruiken puur doordat ik thuis woonde, en dus een pc + xbox op me kamer had om die van internet te voorzien, enigste wat die router te voortduren had was dus een pc + xbox,, kon die moeilijk bij hoor, vaak te warm - uitvallen tot andere problemen, ook pech.. dus noooit meer en sitecom. Netgear vind ik in prijs/kwaliteit verhouding nog wel redelijk zit je voor een stuiver op de eerste rang, ma wel een wereld van verschil met de sitecom:D even ter info..
Ik raad aan wanneer je zo'n spul veel gebruikt ,(24/7) dan zou ik voor zakelijke producten gaan,, met dus een stuk hogere kwaliteit / prijs maar goed dat ligt er natuurlijk aan hoezeer jij je netwerk belast:) voor msn en die meuk is alles goed zolang je verbonden blijft op je wlan...

se ben ik ook mijn frustratie kwijt van het bijna 20 uur aant werk bezig geweest te zijn..

Eenneee goede naaach
Ik heb zelf ook een ICIDU 300N router en wel het eea aan problemen gehad mbt de internet verbinding, maar ik weet niet of ik dit toe kan schrijven aan de router. De modem (voor de router) moest zo nu en dan gereset worden, en mijn macbook pro verliest zo nu en dan de verbinding. Maarja.. mijn Linux machine heeft er geen last van, dus zal wel een euvel van mijn mac zijn.

Verder werkt de router prima. En de snelheid is prima, op een 32 mbits/seconde lijn haal ik regelmatig 3.5 mbyte/seconde. Ik heb verder geen andere meetingen tot mijn beschikking.
Dit zijn gewoon mensen die account aanmaken, en het er allemaal op gooien. Dus niet rellevant
Het wordt tijd dat Tweakers haar naam waar maakt van "Website van het jaar" en dan dit soort reviews verwijderd, of in moderatie plaatst.

Zucht.
Want? Het is verboden een review te plaatsen als je niet tevreden bent?
Dat je niet tevreden bent, akkoord dat kan. Maar dan wèl als het gefundeerd is op realistische ervaringen en niet enkel op één exemplaar dat niet werkte en dat niet omgeruild of gerepareerd is.
Als je positieve ervaringen hebt, mag dat toch op op één exemplaar? Waarom moet je al je geen goede ervaringen hebt per se een ander exemplaar proberen?
Ik heb deze router nu 4 maanden en eigenlijk altijd prima. Alleen de afgelopen dagen valt het me op dat ik af en toe kortstondig m'n verbinding verlies. Ong 2 seconden. Merk het met skype en het spelen van diablo3. Skype herstelt zich wel alleen diablo3 gooit me er gelijk uit dan omdat die een internetverbinding nodig heeft om te werken. M'n pc waar ik het op speel is gewoon bedraad aangesloten. Van modem --->router---->pc. Enige wat ik wireless gebruik is m'n tablet en telefoon eigenlijk. Nog meer mensen hier last van?
Draadloos heb ik regelmatig dat de verbinding verbreekt. aan-uitzetten heeft geen effect. het rare is dat het per periode verschillend is. Tijd helemaal geen last, daarna een tijd veel last. Doordat ik al mijn werkbestanden op een NAS heb staan merk ik het gelijk. De iPad lijkt er geen last van te hebben.
De router staat momenteel op 1,5 mtr afstand zonder obstakels dus daar licht het niet aan.

Inmiddels een bericht naar Support gestuurd. ben benieuwd.
Nice, goede review. Kan ik wat mee.

Edit: Haha, ik zie nu dat meneer erg_ontevreden zich hier speciaal voor heeft geregistreerd. Succes met je verdere kruistocht, maar aan de ervaringen hieronder te zien ben je de enige.

[Reactie gewijzigd door Ample Energy op 12 januari 2012 10:01]