Merkloos 2.4GHz Wireless Controller Review

TimFF 11 januari 2012, 1.105 views

Merkloos 2.4GHz Wireless Controller

Pluspunten

• Geen

Minpunten

• Reageren niet snel genoeg
  • Prijs is niet heel laag
  • Wanneer je 2 controllers tegelijkertijd gebruikt storen ze elkaar

2 merkloze draadloze controllers gekocht bij easyonnet.nl . Omdat de controllers merkloos waren eerst maar even gebeld of ik niet beter de originele kon nemen. "Nee, deze werken perfect."

Niet dus. De controllers reageren steeds net een tikkie te laat. Dat is natuurlijk funest bij de meeste games. Een spelletje PacMan kun je ermee doen, maar dan houdt het ook op.

Na een paar potjes Pro Evolution Soccer, tegen een vriend van me, begonnen de controllers elkaar ook nog te storen. Ik heb ze in de prullenbak geflikkerd en mijn bekabelde controllers van 10 jaar oud maar weer aangesloten. Die reageren tenminste.

Het gaat om zwarte, merkloze PS2 controllers die heel sterk lijken op de originele zwarte controller van Sony. Ze kostten 15 euro per stuk bij EasyO Net, maar zijn nog geen stuiver waard.

• Playstation 2

Heb jij ook een Merkloos 2.4GHz Wireless Controller?

Ga je niet vanuit, vooral omdat hij het nagevraagd heeft, dus dan zou de geen wat hem die leugen verteld heeft voor de kosten moeten opdraaien. Dus goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zijn. Maar goed het is natuurlijk wel een les om er in het vervolg op te letten natuurlijk,
Je moet het zo zien: voor slechts ¤30,- heb je een belangrijke les geleerd: goedkoop is duurkoop. Je weet nu dus dat als iets te goedkoop lijkt om waar te zijn, het dat waarschijnlijk ook is. Dan heb je waardeloze kwaliteit gekocht, en had beter twee keer zoveel geld kunnen uitgeven voor iets dat wel goed is. Nu is het maar 30 euries, en dat is vervelend, maar als het om duur gereedschap, of een auto of huis of iets anders ècht duurs gaat, is dit een les om dan te herinneren. En dan was ¤30,- niet veel voor die les.
Ik heb ook al een aantal keer behoorlijk goede deals binnengehaald door third-party alternatieven in huis te halen. Met third party memory cards (uit de goede oude PS2 / Gamecube tijd) heb ik bijvoorbeeld nooit problemen gehad terwijl die wel maar de helft van de prijs waren.
Helaas heb ik ook altijd slechte ervaringen met third party controllers. Het is inderdaad balen dat je nu 30 euro kwijt bent maar wie weet heb je de volgende keer voor dezelfde lage prijs wel een koopje te pakken. Mijn tip wat betreft goedkope alternatieven is het hele internet door te pluizen om te kijken of er reviews van dat third party alternatief zijn, en als er geen reviews zijn dan het gewoon niet te doen. Vaak is het dan geen goed product.
Bedankt voor je tip. Omdat er geen reviews waren heb ik EasyOnNet ook gebeld. Zij hadden toenterijd ook originele Sony controllers. Als ze gewoon hadden toegegeven dat deze merkloze controllers rotzooi zijn, had ik ook originele gekocht.

Extra zuur is dat de draadloze PS2 controllers van Sony nu volgens mij niet meer te koop zijn. Ik kan ze althans nergens meer vinden..En PES blijft een goede serie op de PS2, ook PES 2012 is weer uitgekomen op de old skool console..