Specificaties Tower, 7 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec One Hundred Review

MikeNies 10 januari 2012, laatste update op 10 januari 2012, 1.864 views

Antec One Hundred

Pluspunten

• Strak design
  • Stevig
  • 4 USB-poorten aan voorkant
  • Gat in moederbord tray
  • Bakje bovenop
  • Mogelijkehid voor een SSD zonder brackets

Minpunten

• Geen resetknop
  • Voeding bevestiging

Ik heb deze behuizing gewonnen bij een wedstrijd. Ik was echter al langer naar een Antec behuizing aan het zoeken i.v.m. het upgraden van mijn pc. Ook heb ik meerdere producten van Antec en die zijn me goed in de smaak gevallen, dus dit kwam niet verkeerd uit :P

Vormgeving
het uiterlijk van de behuizing spreekt me wel aan. Gewoon mooi strak, niet teveel uitstekende of opvallende elementen. Ook de mat zwarte kleur vind ik wel mooi, als het te erg glanst ziet het er zo plastic en goedkoop uit, maar dat heeft deze behuizing dus zeker niet. Ook vind ik het een voordeel dat er aan de voor/bovenkant 4 usb poorten zitten, wel allemaal usb 2.0, maar omdat ik een uitbereidingskaart heb voor usb 3.0 vind ik dit dus niet zo'n heel groot nadeel. Ook zitten er de gebruikelijke audio jacks voor koptelefoon en microfoon. Nog een voordeel vind ik het soort van bakje dat Antec aan de bovenkant heeft gemaakt, dit is handig als je bijvoorbeeld een 2,5" externe harde schijf hebt, dan kan je die op je behuizing leggen zonder dat hij er vanaf kan vallen. Ook zouden er volgens de doos afwasbare fan filters bij moeten zitten, maar deze heb ik nog gevonden. Ik mooier dat de binnenkant ook zwart is, al dat grijze ziet er een beetje goedkoop uit altijd.

Bouwkwaliteit en afwerking
Zoals ik gewend ben van Antec voelt de behuizing stevig aan. ook zijn er geen scherpe randen aanwezig voor zover ik heb gezien. Allebei de zijpanelen zitten bevestigd met thumb screws, dus makkelijk los te maken. De zijpanelen zelf zijn ook stevig alhoewel het zijpaneel zonder window steviger aanvoelt dan dan die met. Ook zijn er twee verwijderbare stukjes waardoor er gaten ontstaan voor waterkoelingslangen. Verder zitten er ook rubbertjes bij die je tussen je behuizing en je HDD kan doen om vibraties te voorkomen.

Koelingsmogelijkheden
Bij de behuizing zitten twee vooraf geplaatste 4-pins fans, een 120mm fan aan de achterkant en een 140mm fan. Dezelfde fans heb ik nu ook in mijn Antec P180 en uit ervaring weet ik dat deze zeer stil zijn. Ook handig is dat het zogenaamde "Tri-Speed" fans zijn, deze kan je met een schakelaartje aan de achterkant op drie verschillende standen zetten. Verder is er nog een mogelijkheid om een 120mm fan tegen de window aan te schroeven. Op de window zitten ook voraf geplaatste rubbertjes om vibraties tegen te gaan. Ook is er ook een mogelijkheid om aan de voorkant twee 120mm fans te plaatsen.

Inbouwmogelijkheden
In deze behuizing is plaats voor drie 5,25" drive bays, zes 3,5" drive bays, een drive bay voor een floppy en er is een mogelijkheid om een SSD op de bodem vast te schroeven met weer rubbertjes erbij om vibratie te voorkomen. Verder zijn er aan de achterkant 8 uitbereidings sloten voor meerdere videokaarten. De maximale lengte voor een videokaart voor in deze behuizing te passen is 292mm, hieronder een plaatje van mijn XFX Radeon HD6870 die ruimte genoeg heeft. Ook zijn er een paar gaten voor kabelmanagement, aan de achterkant van de moederbordtray zitten twee ties om de kabels op zijn plaats te houden. Het is mogelijk om om een Mini-ITX, Micro-ATX of een standaard ATX re gebruiken. Ook is het gat in de moederbordtray handig als je bijvoorbeeld later je CPU-koeling wil vervangen. Wel vind ik het niet zo handig dat er (bijna) geen mogelijkheid is om de voeding goed op zijn plaats te houden. In mijn huidige behuizing zit er een beugel omheen, hier steekt alleen een klein stukje uit de moederbordtray. Ook krijg je er een zakje met schroefjes en de eerder genoemde rubbertjes bij.

Modbaarheid
Zelf heb ik niet zo heel veel ervaring met casemodden, maar mede door de window en de mogelijkehid om aan de voorkant gekleurde fans te plaatsen denk ik dat dat wel goed zit. Ook is er een mogelijkheid om waterkoeling aan te brengen en wat neon zal er ook wel in passen.

Toen ik deze behuizing heb gewonnen was de prijs § 47,86. Dat vind ik zeker niet teveel voor een behuizing als deze. Zeker vanwege de stevigheid en de mogelijkheden vind ik dat Antec hiermee een goed product aanbied voor deze prijs.

Overige
Afmetingen: 480 mm (H) x 197 mm (B ) x 477 mm (L)
Gewicht: 6,9 kg

Ik raad deze behuizing aan iedereen aan die een mid-tower zoekt met veel mogelijkheden maar een beperkt budget heeft. Er zijn dan ook geen grote nadelen te ontdekken aan deze behuizing!

Hieronder nog wat foto's en de vergelijking in grootte met een Antec P180

Heb jij ook een Antec One Hundred?

Nette review, niet heel lang maar goed concreet samengevat. Jammer dat er geen foto's bijzitten van als 'ie volgebouwd is, en dus ook geen dingen als temperaturen of uiteindelijke geluidsproductie beoordeeld worden.

De review voldoet verder prima vind ik, hij overtuigt mij zeker om deze eens een kans te geven als de gelegenheid zich voordoet. 3 sterren!

Edit: Waar ik bij mijn Antec Threehundred wel eens last van heb, is irritante resonering die lijkt te stoppen als ik mijn hand alleen al tegen het frontpanel aanhoud. Dit lijkt te komen omdat hij niet heel erg strak aansluit op het metalen chassis erachter. Als je de Onehundred kast zelf in gebruik gaat nemen, kan je dan eens neerzetten of hij gevoelig is voor resonantie?

[Reactie gewijzigd door Toenk op 11 januari 2012 00:38]

Als ik de kast in gebruik ga nemen zal ik nog een reactie plaatsen over de resonatie. Dit kan echter nog wel even duren omdat ik hier niet mijn eigen pc in bouw, maar een andere die ik nog moet krijgen. Maar ik zal het z snel mogelijk doen.
Weet je zeker dat dat de 100 is? Want bij de pricewatch zit er bij de 100 namelijk geen window in..
Dit is de 100 Window, ik heb deze review per ongeluk bij de verkeerde geplaatst, maar afgezien van dat window is er geen enkel verschil met de gewone 100 :P
Heb je trouwens inmiddels je eigen PC er al ingebouwd? Ik ben wel benieuwd of je nog nieuwe ervaringen hebt sinds je die erin gebouwd hebt :) btw misschien kan je een admin vragen om de review te verplaatsen?
Ik heb er nog niks in gebouwd, dit komt omdat ik door financiele redenen nog niet de mogelijkheid heb gekregen. Ik ga er een servertje van maken, maar er zijn wat dingen die voor gaan, dus nog eens : zodra ik wat heb ingebouwd zal ik het hier plaatsen :P
Zitten bij deze kast ook stof filters?
Staat wel op de doos, maar bij mij zaten ze er niet bij :(
Aah vandaar ;) dan ga ik die eens even zoeken die window versie :) thanks
Ik heb nog een vraagje.. Ik wil hier casefans met blauwe leds in gaan zetten.. ga je die zien door het gaas aan de voorkant? Is lastig in te schatten vanaf foto's maar als je het in het echt ziet kan je wel zien of je er een beetje doorheen kan kijken of niet .. :P
Ik denk dat je deze wel kan zien, op de laatste foto kan je ook zien dat je erdoorheen kan kijken, dus ik denk dat dat wel goed komt ;)