WD Passport 120GB 120GB Review

henkbiertank 3 september 2007, 731 views

WD Passport 120GB 120GB

Pluspunten

• compact
  • no-nonsense model
  • geluid
  • warmte

Minpunten

• korte usb-snoer

Mobiliteit Score: 5
Na ruimtegebrek en het op 2 computers (desktop en laptop) hebben van data, was de behoefte aan een externe čn mobiele opslagruimte toch wel hoog.

Ik heb daarvoor de nodige reviews gelezen op tweakers.net. Een van de eisen waren een lage geluidsproductie en voeding via USB. Na het filteren bleven er weinig schijfjes over.

Mede door de reviews en de no-nonsense look van het apparaat, was de keuze vrij snel gemaakt. Ik had er geen moeite mee om iets meer te betalen voor de externe schijf, dan voor de modellen met voeding. Zeker niet na een paar weken gebruik.

Overigens heb ik de meegeleverde software (o.a. programma's van Google) vrijwel direct verwijderd. Zowel op mijn laptop als desktop ervaar ik hier geen problemen mee. De snelheid is goed.

Heb jij ook een WD Passport 120GB 120GB?

Negatief: Korte USB snoer? Persoonlijk vind ik het wel makkelijk om bij mijn laptop niet hele lange USB snoeren te hebben omdat dat krult enzo. Of was deze 10 cm ofzo?

Ik wil zelf eigenlijk dezelfde kopen als die jij hebt echter dan zoek ik een 8MB cache versie maar ben die nog niet tegen gekomen. Ik verwacht een behoorljke prestatie verbetering tussen 8MB en 2MB dit omdat andere schijven al een behoorlijke prestatie verhoging hebben. Heb in mijn laptop heel even een 5400RPM 80GB met 2MB cache gehad en daarna een 7200RPM met 8MB cache en ja de 7200RPM helpt wel wat natuurlijk maar de cache merkte ik zeker.

Tussen 8MB en 16MB cache is de prestatiestijging een stuk minder groot. Dit begint pas weer groter te worden bij een schijf met 7200RPM en groter de 320GB a 400GB volgens mij (ze zijn er ook iet in zo'n kleine opslag).