Sandisk ImageMate All-in-One USB 3.0 Reader Review

Spockz 8 januari 2012, laatste update op 10 januari 2012, 2.076 views

Sandisk ImageMate All-in-One USB 3.0 Reader

Pluspunten

• Mooi voetje
  • Snel

Minpunten

Samenvatting snelheid:

USB3
Max Read: 90.85 MB/s
Max Write: 36.74 MB/s

USB2
Max Read: 35.14 MB/s
Max Write: 29.17 MB/s

Het doosje waarin deze reader komt is redelijk sober en bevat een plastic mal waarin de reader, het kabeltje en het voetje in zitten.

Zelf gebruik alleen de CF poort maar er worden er nog veel meer ondersteund.

De reader is duidelijk duurder dan de versie van Transcend. Hoewel deze er iets fancy'er uit ziet is dat iets waarvan je zelf moet beslissen of je dat de dubbele prijs waard vindt.

Uiterlijk
De reader is gemaakt van wit glanzend plastic en stof / haartjes blijven erg makkelijk plakken op het witte oppervlak. (Of zijn gewoon erg goed te zien.) De voet en de reader zelf klikken met een magneetje aanelkaar, dit magneetje had iets sterker gemogen: Als je er nu een kaartje in steekt moet je alsnog de reader vasthouden.

IMG_2304 by Alessandro Vermeulen, on Flickr

Op bovenstaande foto is te zien dat er een proprietary USB aansluiting op zit. Of althans, eentje waar ik niet mee bekend ben. Het is een micro-USB aansluiting met daarnaast een mini-micro-USB connector lijkt het wel. :) De stekker klikt stevig in de reader. Update: Blijkbaar is dit gewoon een USB 3.0 mini B aansluiting (bedankt Cyleo).

IMG_2295 by Alessandro Vermeulen, on Flickr

IMG_2283 by Alessandro Vermeulen, on Flickr

Snelheid
Onder OS X met LR en USB2.0 haal ik een snelheid van 28MB/s bij het importeren van de RAW foto's uit mijn camera. (7D) Bij het uitlezen van filmbestanden haal ik 33-38MB/s met uitschieters naar 44MB/s. Dit gewoon over USB2.

Onder Windows (7 x64) heb ik de volgende snelheden gemeten. De capaciteit staat op 46% maar was in werkelijkheid 0%. Een refreshprobleempje:

En onder USB2:

Dit is een redelijk snel apparaat, en met 90MB/s lezen scheelt een hoop tijd bij het importeren van je foto's (en vooral bij film!). Ik zou deze gebruiken op je vaste machine en dan de Transcend aanschaffen voor onderweg. Of alleen de Transcend.

Heb jij ook een Sandisk ImageMate All-in-One USB 3.0 Reader?

De usb aansluiting die je niet kent is een usb 3.0 mini (ja,echt) aansluiting ;) wordt ook gebruikt door usb 3 harde schijven.

Verder valt er volgens mij ook niet veel meer over het ding te vertellen dan wat je gedaan hebt ;)
Ik heb de review op dat punt aangepast. :)
Als je goed kijkt, zie je dat het grote deel van de mini-aansluiting hetzelfde is als een USB 2.0 micro-aansluiting. Op die manier kun je de reader ook met een gewone USB 2.0 microkabel gebruiken, alleen haal je dan de USB 3.0 snelheden niet.

Zoals Cyleo al zegt: een prima review :) Mijn ervaring met SanDisk is dat je bij "randapparatuur" (dus geen geheugenkaarten) ook voor het design betaalt, net als bijvoorbeeld bij LaCie. Wat wat ziet deze cardreader er strak uit, met die poot. En voor die meerprijs moet je de statische aantrekkelijkheid maar accepteren...
Daarop inspringend...wikipedia heeft een plaatje waar je dat beter ziet: http://en.wikipedia.org/w...or_USB_3_IMGP6033_wp_.jpg
Vanwege de in de praktijk beter uitvallende prestaties heb ik de beoordeling voor de prestaties veranderd naar Zeer Goed.
De CF poort gaat snel kapot. Pennetjes zijn meteen krom of breken af. Veel gehoorde klacht van deze cardreader. Veel van deze apparaten is de CF poort al binnen enkele dagen onbruikbaar.
Ik heb hier zelf nog geen last van gehad. Maar ik moet toegeven dat de CF poort wat gammel aanvoelt. Daarom zorg ik dat ik de kaart er altijd recht in stop en niet al te hard duw.
Mag ik vragen hoe lang de usb kabel is die meegeleverd is?
Mijn timmermans oog zegt 1 meter. Het kan ook 95cm zijn. :)
Hoi Spockz,

Hoe is jouw SD-card poort, moet jij ook verschillende keren proberen voordat hij er goed in zit? Of werkt dat gewoon soepeltjes?
Bedoel je of hij wel of niet ondersteboven zit? Ik kan niet zeggen dat ik het gemerkt heb.

Having said that, ik gebruik de lezer niet meer omdat hij er 3 maanden geleden in eens mee stopte en ik moet hem nog terug sturen voor garantie.
Bij Camera Memory Speed.com hebben ze deze reader ook getest met een hele zooi aan verschillende soorten kaarten.
Let vooral op dat er een Toshiba kaart was die niet herkend werdt.
De snelheidsprestaties zijn goed:
The ImageMate All-in-One provided some very fast read speeds with both CF and SD cards, within a MB/s of the fastest readers we have tested. Write speeds using the fastest CF cards were below those seen with the Lexar Professional CFR1.