Fractal Design Define XL Titanium Grey USB 3.0 Review

tableau51 3 januari 2012, laatste update op 3 januari 2012, 689 views

Fractal Design Define XL Titanium Grey USB 3.0

Pluspunten

• Stalen kast is degelijk en fraai afgewerkt.
  • Air-Flo op uitgekiende wijze ontworpen.
  • Voeding ruimte onderin met stof filter.
  • Fraai kabel management.

Minpunten

• Card reader ruimte in front alleen bij xl .
  • Schroeven voor hdd bevestiging van aluminium.
  • Het isolatie materiaal is kwalitatief in de zij panelen beter als van de front deur.

Kwaliteit voeding Score: 5
Als je een eigen systeem wil opzetten begin je natuurlijk met een kast waar alles ordelijk,goed gekoeld en degelijk opgeborgen kan worden.Mijn keuze viel voor een stalen kast met isolatie en ruime airflo.Tevens moest de kast ongeveer 10 hdd schijven herbergen.met 4 dvd ruimtes kon ik ook mijn card reader kwijt.

Fractal Design Define XL Titanium Grey USB 3.0. werd mijn keuze.

Ruim 17 kilo degelijkheid, die wij geleidelijk gaan opbouwen. De voeding heb ik al (SILENT PRO M1000 VAN COOLER MASTER) en past er ruim in.Je moet alleen het bevestigings plaatje aan de achterkant omdraaien.Er worden drie vans meegeleverd met de kast.Terwijl er nog 4 bij geplaatst kunnen worden.
Dus 2x 14" zal er nog wel bij komen.
Het moederbord van mijn keuze word MSI X79A-GD65 8D met een INTEL CORE I7 3820 BOXED.
Het negatieve wat ik heb ervaren is dat er geen air-flo schema bij is.het enige wat ik kreeg waren 2 a4jes in Engels zonder tekeningen.Er was ook goed bezuinigd op de aluminum schroeven.Bij het upgraden,verwisselen en schoonmaken heb ik liever stalen schroeven die gaan toch langer mee.
Voorlopig moet ik het hierbij laten.

Heb jij ook een Fractal Design Define XL Titanium Grey USB 3.0?

Beetje matige review, weinig informatie, geen plaatjes...
Card reader ruimte in front alleen bij xl
als negatieve eigenschap klopt niet, want het is een review voor de XL, dus waarom is dat een negatieve eigenschap?

Zelf heb ik deze kast ook, vind het een prachtding... airflow is simpel, 2 intakes vanvoor, aparte in-out flow voor de voeding langs onder in en achter uit, 2 outtakes van achter, 1tje ervan aan de bovenkant geplaatst met een tunnel naar achter. Geluiddempende zijkanten en frontje, is helaas van plastic het frontje, maar stevig genoeg.

[Reactie gewijzigd door Blue_Entharion op 6 februari 2012 13:43]

Dank voor de correcte aanvulling.
Ben nog steeds aan het opbouwen, nog een paar weken.