Specificaties 10" (1024x600), 160GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus Eee PC 1000HE Zwart Review

Fotograaf2004 31 december 2011, laatste update op 31 december 2011, 600 views

Asus Eee PC 1000HE Zwart

Pluspunten

• De Positieve eigenschappen van dit netbook zijn voornamelijk de bouwkwaliteit, ergonomie en autonomie. Alles klopt gewoon aan dit netbook, zeker als je de belangrijkste dagelijkse zaken wilt doen (maar dan wel op een degelijk, lang op één accu opererend) apparaat.

Minpunten

• Hij is niet echt licht, redelijk zwaar voor een 10" (de nieuwste 12" netbooks zijn net zo zwaar). Dit heeft te maken met de "tank-build" van de 1000HE, ik denk echter dat met de nieuwste superlichte kunststoffen en/of aluminium een nog lichter netbook geproduceerd kan worden (maar dat zal ongetwijfeld ten koste gaan van de prijs-kwaliteitverhouding).

Anno februaril 2014 gebruik ik mijn Asus Eeepc 1000HE nog steeds en ik moet zeggen, ik ben nog steeds onder de indruk van deze netbook. Niet kapot te krijgen (wat mij betreft nog steeds een super ontwerp, de iets dikkere batterij zorgt voor een super grip als je de netbook vasthoud met één hand). Ik ben ondertussen aan het kijken naar een upgrade, echter, geen enkele notebook komt qua prijs-kwaliteit verhouding in de buurt van deze netbook (ik heb destijds zo'n 430,- euro betaald en nu betaal je dat nog steeds met een dual core Intel netbook in de hoogste klasse, wat de 1000HE dus destijds ook was).

Bezitters van een Esus Eeepc 1000HE: ik zou hem niet wegdoen (al heeft ie xp en een single core processor). Voor de robuustheid, programmeerbare knoppen, buitengewoon lange batterijtijd, design (al is dit persoonlijk natuurlijk) krijg je anno 2011-2012 niet makkelijk een vergelijkbaar netbook terug voor een betaalbare prijs. Met name de bouwkwaliteit, er is GEEN ENKELE netbook momenteel op de markt die net zo stevig is als de 1000HE (dus in iets ruigere omgevingen zijn ze kwetsbaarder, voornamelijk de schermscharnieren zijn veel kwetsbaarder, ik heb gekeken naar de 1215N en 1215B en vind die aansluitingen erg goedkoop en zwak vergeleken met de 1000HE).

Ideale notebook zou zijn: het design van de 1000HE in 12" met mat scherm (deze zijn nu van dat verschrikkelijke glossy meestal), dual core processor van Intel met dedicated graphics chip (Mobile Radeon of Geforce), solid state schijf van minimaal 500gb en 4-8GB Werkgeheugen. Daarnaast natuurlijk 2-3x USB 3.0 (naast bijv. 1 USB 2) en een lager gewicht door betere accu's (bijv. de accu's in de Ultra book van Asus).

Heb jij ook een Asus Eee PC 1000HE Zwart?

Ik ben het niet helemaal met je eens, De 1000HE was destijds al geen topmachine, een Atom op 1.6ghz en 1 gb geheugen.
In '09 had je voor de 500 euro een betere notebook kunnen krijgen, HP en Asus gaven toen al dualcores voor die klasse

Ik heb hem ook, en ben uitermate tevreden.
inderdaad de bouwkwaliteit is super, en het meeste wekrt er prima op, als je rekening houdt met de eigenschappen.

Ik heb mijn netbook direct eenupgrade naar 2gb gegeven, wat een drastische opleving gaf
sinds een jaar zit mijn (oude) ssd van 30gb erin, en ligt hij naast het bed voor 'snelle checks' en neem hem mee voor diagnose op locatie.

De tablets hebben veel van zijn functies overgenomen ( media en browsing ) maar soms is windows gewoon handiger voor troubleshooting en installatie bij anderen
De 1000HE doet het bij ons ook nog prima, en hij is al weer uit mei 2009 dus still going strong. Draai er nu Windows 7 op met de standaard hardware.

Moet wel zeggen dat ik me nogal irriteer aan de soms trage opstarttijden en het wat kleinere scherm. Ik had liever bijvoorbeeld 1280 x 800 gehad of 1366 x 768. Maar goed, het is een Netbook en meer moet je ook niet verwachten. Mijn vrouw is de grootste gebruiker, ik heb voor mezelf een Playbook tablet gekocht om ook op de bank een beetje te browsen.

Helaas heeft mijn dochtertje een jaar geleden hem per ongeluk laten vallen en was de hd kaduuk, ik heb er toen een kleinere 120gb in gedaan en toen deed hij het weer. Het pinnetje van de lader aan buitenkant was ook een keer verbogen, daardoor kon hij niet meer worden opgeladen. Naar Asus opgestuurd en die hebben het keurig gefixt, hij viel nog net in de garantieperiode.
Ik heb de 1000HE niet gekocht voor performance maar voor duurzaamheid en stamina (lange gebruikersduur) wat dus met een dual core minder is (meer verbruik, dus minder lang met 1 volle accu). Ik had al een dual core (normale accu) en heb net een Dell XPS 15 (i7) met 8 Gb Ram besteld voor het iets zwaardere rekenwerk. Bijna 10 uur op 1 accu in het begin was mogelijk en was tijdens fotograferen op locatie precies genoeg wat ik nodig had (je kan dus Tethered timelapsen met deze netbook waaraan ik de Canon Eos 450D of 550D aansluit, maar dan uren achter elkaar eigenlijk (bijna 1 werkdag, zo'n 7 uur met wifi, BT uit en screen brightness laag). Try that with a dual core :).

De nieuwere Seashell ontwerpen zijn mij echt veel te breekbaar eigenlijk, de aansluiting van de 1000 HE is bijna MIL specc lol. Zo sterk en duurzaam, 't is gewoon niet normaal eigenlijk. Een kleine tank van een netbook vergeleken met de meeste andere modellen uit die tijd. Nu bijna 3 jaar later zit nog steeds de originele accu erin waar ik met gemak 4.5 a 5.5 uur mee doe (best goed dacht ik zo). :)