Specificaties 46" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE46D6500 Review

ergee_erNewbie 3 januari 2012, 1.967 views

Samsung UE46D6500

Pluspunten

• mooi design
  • goede functionalteiten
  • SMART hub is super

Minpunten

• zeer slechte helpdesk Samsung
  • slechte response van externe reparateur Selectro Service groep
  • twijfelachtige techniek mbt bleeding (witte wolken in zwart scherm)

- in september 2011 deze Samsung LED tv gekocht.
- Vanaf het begin problemen met het digitale kabelsignaal: tv gaat willekeurig meerdere malen per uur coderen. Beeld gaat dan op zwart en er verschijnt een dialoogvenster waarbij het signaal en de smart card wordt gecontroleerd.
- Selectro heeft inmiddels een PCB (moederbord in het toestel) vervangen, hiermee werd het aantal keren coderen per uur wel minder
- Zelf had ik al de CI+ module uitgewisseld.
- Voor de zekerheid ook maar geinvesteerd in een nieuwe kaart van Ziggo
- Monteur van Selectro weer langs. Denkt nu dat het ligt aan het verbindingsstukje naar de CI+ module. Selectro vervangt echter niet (waarom?). Inmiddels is het aantal keren coderen per uur weer gelijk ten tijde voor de uitwisseling van het PCB.
- de helpdesk van Samsung geeft steeds aan: sorry, we kunnen het probleem niet oplossen.
- Verder heeft de tv nogal last van het zogenoemde bleeding (witte wolken bij zwart scherm). Maar volgens de monteur van Selectro is dit nu eenmaal een effect van de backlight LED techniek. M.a.w. je moet het er maar mee doen.
- Samsung geeft alleen een tip om het bleeding effect te verminderen. Contrast instellingen aanpassen e.d.
- Het probleem van het coderen is nog steeds niet verholpen. Samsung helpdesk doet hier niets mee. selectro ook niet, want die zetten doodleuk op hun website de reparatiestatus is afgehandeld.
- Reageren op e-mail doet Selectro niet. Ook telefonisch beantwoorden zit er niet in.

Heb jij ook een Samsung UE46D6500?

Zeg ehr... dit slaat nergens op.
Als je zo ontevreden bent, wil ik wel graag weten waarom!
hallo RealSovereign,

Blijkbaar was bovenstaande tekst als aanvulling op de review nog niet zichtbaar.
Nu wel dus...

snap je een beetje de ontevredenheid?

ergee
Kan je de tv niet omruilen bij de winkel voor een ander type?

Zelf heb ik de UE40C6000 en die heeft ook last van bleeding, maar ik doe het er uiteindelijk maar mee..
Lees alles erover in mijn review: productreview: Samsung UE40C6000 review door Smiegel79

Kennelijk heeft Samsung de LED televisies nog niet verbeterd qua clouding issue...
Welk merk CI+ module heb je? De Neotion geeft deze problemen, de Smit niet..

Wat betreft de bleeding/clouding, door je tv goed te kalibreren wordt dit al een stuk minder.

[Reactie gewijzigd door Awsom op 3 januari 2012 14:54]

Ik snap je frustratie vanwege de problemen met de module, maar je beoordeling slaat natuurlijk nergens op.

Ik ben zelf sinds een aantal maanden in het bezit van deze TV en ik kan nauwelijks minpunten bedenken. Het beeld met digitale TV is werkelijk prachtig. Ik ben er nog niet aan toe gekomen om een review te schrijven, maar dat zou behoorlijk het tegenovergestelde van deze "review" zijn.