HTC Wildfire Bruin Review

Timelezz 28 december 2011, laatste update op 28 december 2011, 100 views

HTC Wildfire Bruin

Pluspunten

• Robuuste telefoon
  • De foto's zien er goed uit voor een ingebouwde camera met slechts 5 megapixels
  • De accu gaat voor een smartphone redelijk lang mee.

Minpunten

Ik heb deze telefoon in september 2010 aangeschaft voor 200 euro. Sindsdien zijn de prijzen nauwelijks gezakt. Een low-budget smartphone, die ik nu twee-en-een-half-jaar in mijn bezit heb. De laatste Android update is versie 2.2.1. Omdat er veel applicaties voor Android worden gemaakt is het een heel aantrekkelijke telefoon. Vrijwel alle apps draaien uitstekend. Ik vind hem robuust. Ik heb hem meer dan tien keer laten vallen op een harde ondergrond (waaronder een stenen vloer, asfalt, of trottoirtegels). Dat leverde slechts oppervlakkige deukjes en putjes op in de carrosserie. Het scherm bleef altijd heel. Het is wel schrikken dat de kap er van af springt, maar dat is juist goed omdat daarmee de energie van de klap zich via de kap kan verplaatsen. De kap springt weg, terwijl de telefoon nog in tact is. Geen serieuze schade dus. Ook is de telefoon tijdens een lange regenbui doordrenkt geweest van water. Toen gaf hij de geest, maar toen ik alle onderdelen liet drogen, werkte hij weer als vanouds.

Heb jij ook een HTC Wildfire Bruin?

Ik heb deze telefoon in september 2010 aangeschaft voor 200 euro. Sindsdien zijn de prijzen nauwelijks gezakt. Een low-budget smartphone, die ik nu ruim een jaar in mijn bezit heb. De laatste Android update is versie 2.2.1. Omdat er veel applicaties voor Android worden gemaakt is het een heel aantrekkelijke telefoon. Vrijwel alle apps draaien uitstekend. Ik vind hem robuust genoeg. De paar keer dat hij viel (ook op een stenen vloer) leverde het slechts oppervlakkige deukjes op. Geen serieuze schade. De foto's zien er goed uit voor een ingebouwde camera met slechts 5 megapixels, maar het is slechts 5 megapixels, dus verwacht daar niet te veel van. De accu gaat voor een smartphone redelijk lang mee. Reken op 1 dag bij normaal gebruik.