Specificaties 4,27" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S II i9100 Zwart Review

thijssiee94 28 december 2011, laatste update op 28 december 2011, 1.409 views

Samsung Galaxy S II i9100 Zwart

Pluspunten

• Mooi, groot scherm
  • Veel geheugen
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Accuduur
  • Dun plastic achterklepje
  • (Geen krasbestendig scherm m.i.)

Toestel ongeveer een half jaar in bezit. Heb hem gekocht i.c.m. een abonnement. Vodafone 2 jaar 1gb data en 275 belminuten/sms'jes voor 19,75 per maand zonder aansluitkosten en dergelijke. Heb het toestel gekocht omdat ik er dus erg goedkoop aan kon komen en daarnaast wilde ik een mooie smartphone die goed uit de testen kwam, zoals deze. Ik ben erg tevreden over zowel het abonnement als het toestel zelf. Ontzettend mooi beeld, veel geheugen en ik heb in tegenstelling tot sommige andere SGS2 gebruikers geen hardware- firmwareproblemen. Persoonlijk had van mij dat achterklepje van metaal o.i.d. mogen zijn. Ziet er wat netter uit voor een toestel van ruim 400 euro.

De accuduur is ontzettend kort, wat algemeen bekend is. Moet er wel bij zeggen dat juicedefender enig effect bij mij heeft en dat ik daarnaast mijn toestel intensief gebruik met om de zoveel tijd synchroniseren .Muziek, Youtube, Facebook, E-mail, Hyves, Twitter, Whatsapp en ga zo maar door. Wifi staat bij mij altijd aan, omdat ik dat het meest gebruik en geen zin heb om hem telkens aan en uit te moeten zetten. Met de vorige firmware- androidversies haalde ik zonder juicedefender niet eens 7 uur, maar met de app haalde ik toch wel de 10 uur. Met de nieuwe android, voor mij 2.3.5 haal ik met juicedefender makkelijk de 12 uur. Omdat ik veel negatieve verhalen over de 2.3.6 hoor en mij de 2.3.5 nog steeds prima bevalt update ik hem niet. Wel ben ik van plan om hem naar 4.0 te updaten als dat uitkomt.

Twee weken nadat ik hem binnen had laten vallen (struikelde over de oplaadkabel waar het toestel aanzat). Na het voorval zaten helaas aardig wat krasjes op het scherm. Helemaal zuur was, dat ik net dezelfde dag screenprotectors had besteld. |:(

Kortom; Ontzettend tevreden met het toestel, maar je betaalt er ook voor!

Heb jij ook een Samsung Galaxy S II i9100 Zwart?

Ik vind je review wel interessant, maar Tweakers hebben liever geen review dan een review van minder dan 3 pagina's en uitgebreide ervaringen.

Indien je algemene ervaringen wilt, in plaats van een uitgebreide analyse, review, dan kun je inderdaad beter op kieskeurig terecht. Hier krijg je pas 2 sterren of meer voor een lengte als productreview: Samsung Galaxy S II i9100 Zwart review door mafiatounes.

Ik heb de telefoon ook besteld. Ik zat te twijfelen tussen wachten enkele maanden of nu bestellen. Was namelijk bang dat hij al verouderd zou zijn als ik hem pas Januari 2012 binnen krijg. Komende week ontvang ik hem, erg spannend, ik hoop dat hij goed bevalt!
Bedankt voor je leuke reactie! Ik denk/hoop echt dat het ook voor jou geen miskoop zal zijn. Deze smartphone staat nog steeds aan de top van alle smartphones. Ik weet niet of je dit weet, maar er zijn ook heel wat iphone gebruikers die de overstap naar de SGS2 hebben gemaakt. In het begin is het grote scherm erg wennen. Had namelijk eerst een Samsung Star, haha!
@ reviewer:

Ik neem aan dat je niet meer je eerste firmware hebt? Die had idd een verbruik waar de aandeelhouders van NUON jaloers op zijn. Nu valt het me eigenlijk mee: een hele dag met wifi/umts en (normaal) internet gebruik en dan 's avonds weer aan de lader. }>

@KaptKoek:

Zoek een taal site voor die discussies! Dit is een info/tech site.
(tenzij je negatieve karma spaart 8)7 )
Op alle slakken zout leggen is niet nodig maar ook op een techsite kun je gewoon kloppend Nederlands schrijven. Komt de leesbaarheid ten goede :)

@thijssiee94: Het begin is er maar daar is ook alles mee gezegd. Ik zou hetzij een eenvoudige review plaatsen of toch echt uitgebreider uitpakken. Deze is te klein voor het tafellaken en te groot voor het servet.
@allemaal

Bedankt voor jullie kritische punten. Dat er één taalfout in stond was ik ook niet zo blij mee. Normaliter valt mij bij het nalezen van de door mij geschreven tekst dat altijd op.

Ik werd vannacht rond 2 uur wakker en ik dacht; "Laat ik maar eens een review op Tweakers zetten. Zo gedacht, zo gedaan. Heb het review vannacht geschreven met het oog op dat ik het vandaag nog aan zou passen, wat ik zojuist gedaan heb. Daarnaast is dit mijn eerste review.

Mochten er nog verbeterpunten/vragen zijn, hoor ik dat graag.

[Reactie gewijzigd door thijssiee94 op 28 december 2011 13:35]

Lijk wel een kieskeurig revieuw. 8)7
Vertel eens waarom je juist deze telefoon heb gekozen???? Wat zit erin, wat kan je eruit halen? En bij je min punten staat bijna bij iedere smartphone accuduur. Hoe lang kan jij met een lading in? Ik bedoel hiermee mijn smartphone kan op een lading een intensive (twitter, facebook, whats app, Angry Birds, Camera, muziek 3G/UMTS) En dan vind ik dat het goed doet. Dus wat meer informatie graag!