Specificaties 4,27" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S II i9100 Zwart Review

mafiatounes 24 september 2011, laatste update op 24 september 2011, 6.800 views

Samsung Galaxy S II i9100 Zwart

Pluspunten

• Super Amoled Plus scherm is adembenemend
  • Batterij gaat lang mee voor een high end toestel
  • Supersnelle CPU/GPU
  • GPS is snel en accuraat
  • Very Tweakable!

Minpunten

• Geen MHL of USB-OTG kabel meegeleverd

De Samsung Galaxy S II (I9100) Review

Update 24/09/11
Review aangepast aan verdere ervaring met het toestel dat nu op KH3 firmware draait + aangekochte accesoires toegevoegd.

Historie:
Ik heb meerdere toestellen gebruikt de laatste 2jaar zoals bv. de Nokia N8, HTC Desire HD, HTC Legend, Samsung I8910, Samsung Pixon 12, Nokia N86, iPhone 4 enz. geen 1 van deze toestellen was zo volmaakt als de SGS 2 op alle vlakken! In mijn ervaring heeft de SGS 2 niet alleen de beste specificaties maar de kwaliteit ervan zoals de UI, Camera, Het Super Amoled Plus Scherm, De Luidspreker, GPS en het Toestel zelf zijn allemaal optimaal!

Design en bouw kwaliteit:
Het toestel zelf is bijna volledig uit plastic gebouwd met een magnesium chassis en rondom het toestel een antraciet/chrome band dit voelt heel solide aan, mijn ervaring met de Desire HD was ook zo maar heb hem 1 maal laten vallen op straat en de metalen body was op meerdere plaatsen beschadigd, heb betere ervaringen gehad met plastic telefoontoestellen dus dit is zeker een plus.

Super Amoled Plus scherm:
Het 4.3 inch scherm ziet er echt heel goed uit met Super Amoled Plus en een WVGA resolutie kom je zeker niets tekort, ik had eerst twijfels en wou een QHD scherm maar als je naar dit scherm kijkt is het echt scherp en de kleuren spatten er vanaf! Voor mensen die de kleuren iets te fel vinden kan er nu uit 3 instellingen gekozen worden om de kleur saturatie te verminderen.

CPU/GPU:
De SGS 2 beschikt over een Exynos 4210 1.2 Ghz dual core processor en een Mali 400 Gpu, ik kan je vertellen dat alles supersnel gaat de Touchwiz 4.0 interface is zo soepel hij lijkt wel hardwarematige acceleratie te hebben en doet zeker niet voor onder voor een iPhone 4 of een Sensation, maar ook HD films & clipjes, 3D games zien er gewoon goed uit ( met behulp van Chainfire 3D Pro kan je ook Tegra 2, Qualcomm of TI geoptimaliseerde games spelen!).

Camera:
De 8MP camera is zeer snel en heeft veel instellingen het uiteindelijke resultaat is van heel goede (voor een Android) kwaliteit.

De video camera kan tot 1080P opnemen dit bij 30 fps! Ik heb wel gemerkt dat dan wat ingezoomd wordt. Ik gebruik de 720P modus daar heb je minder last van trillingen van je hand en betere kwaliteit/opslagruimte verhouding.

User interface:
De Touchwiz 4.0 ziet er beter uit dan de vorige versie en werkt echt heel smooth. Het standaard lockscreen heb ik vervangen door Agile Lock die veel beter werkt naar mijn gevoel. Het goede bij Android is dat je alles kan aanpassen naar wens! Van Launcher naar Lockscreen een Custom Rom alles kan.

Mijn toestel is nu Geroot en ik gebruik nu Touchwiz 4.0 met Agile Lock verder ga ik mijn toestel op een lagere klockfrequentie laten lopen van 1.5 Ghz naar +-1.0 Ghz om langere gebruikstijden te behalen dit in combinatie met een dikkere batterij 2000 Mah van Samsung de review wordt dan geupdate.

Connectiviteit:
De SGS2 beschikt over veel connectie mogelijkheden zoals Bluetooth 3.0, Wifi B/G/N, Wifi Direct, Wifi tethering, USB-OTG, Micro-USB (+MHL HDMI via Micro-usb geen kabel bij geleverd) enz,

GPS:
De GPS in de SGS2 werkt heel goed ik heb hele snelle fix met Google Maps 5.10 (met a-gps) en ook met Sygic GPS Navigation (zonder internet) deze laatste werkt heel goed en ziet er grafisch fenomenaal uit + is heel zuinig in nachtmodus dan is het scherm bijna volledig zwart buiten de weg dat je moet volgen echt een aanrader dus.

Batterij
Ik heb het toestel nog maar enkele dagen maar ben verast door de batterij, eerdere android ervaringen waren veel minder (HTC Legend, Desire HD) Ik kan met heavy use 1.5 dagen verder, als ik met medium use het toestel gebruik haal ik de 2 tot 2.5 dagen gebruik wat heel goed te noemen is met een 4.3 inch scherm, dual core cpu enz.

In de doos:
De SGS2 komt in een hele kleine doos. In de verpakking zijn de volgende te vinden:

- Telefoon
- 1650mah accu
- Lader
- Usb-kabel
- Inear Oordoppen
- Garantie en Handleiding

Extra aangekochte accesoires:
- Samsung Autohouder
- 3.5 inch male to male audiojack( voor in de wagen)
- Binnenkort een 2000 Mah batterij

Conclusie:
Ik ben heel tevreden met dit toestel na alle ervaringen met gsm toestellen dat ik heb gehad, en zoals hierboven vermeld werkt bijna alles zoals het hoort de review werd bijgewerkt met firmware KH3 op het toestel, als Samsung zo verder doet met de snelle updates kan hij een lange tijd mee. Ik raad dit toestel echt aan iedereen aan die van Internet, Apps & Games, Muziek, Gps en Tweaken houdt en een zo volledig mogelijk toestel wilt.

Video Review wordt binnenkort toegevoegd.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S II i9100 Zwart?

Ik heb inderdaad wat kleinere handen denk ik. :)

Wat betreft je review. Wellicht is het leuk om wat foto's bij te voegen?
Maakt de review net iets mooier en completer ;)
Komt er aan hehe er komen foto's en video's bij ;)
een vraag aan mensen die al in bezit zijn van sgs2:

wat mij opvalt is dat men 16 of 32 GB aan interne geheugen belooft, wie van jullie heeft daadwerkelijk deze interne geheugen?

Ik heb deze telefoon 2 dagen geleden gekocht en het valt mij op dat er geen 16 GB in zit maar om precies te zijn 13.35GB (totale geheugen: 11.5GB en apparaatgeheugen 1.85GB), dan ontbreekt ruim 2GB aan ruimte of is het totale geheugen de internet geheugen want dat ontbreekt er het ruim 4GB aan ruimte.

is dit ook bij jullie het geval?
Misschien komt dat omdat er 1024MB ipv 1000MB in 1GB zit.
Leuk toestel.

Afgelopen zaterdag heb ik even kunnen spelen met deze telefoon, met als doel dat ik eigenlijk deze telefoon ook wilde aanschaffen. Alleen schrok ik wel hoe licht deze toestel wel niet is. Hij voelde naar mijn mening niet heel lekker in de hand door het gewicht en dikte en materiaal gebruik. Daarnaast werd ik niet warm over touchwiz interface. Ik ben zelf de sense interface gewend wat ik persoonlijk beter vindt.

Met al wacht ik nog even af op de HTC sensation om voor mij duidelijk een vergelijking te kunnen maken welk toestel voor mij beter is.
Het toestel ligt naar mijn mening lekker in de hand en voelt niet goedkoop aan misschien heb ik grote handen :) , verder is het makkelijk om sense achtig interface op het toestel te krijgen denk aan launcher pro etc.
Launcher Pro is idd geweldig.. razendsnel door je apps scrollen :) , ik snap niet waarom de meeste mensen voor go launcher, tw oid gaan.
"mijn ervaring met de Desire HD was ook zo maar heb hem 1 maal laten vallen op straat en de metalen body was op meerdere plaatsen beschadigd"
Was serieus de body beschadigd (dus echt een kras of een stukje dat eraf was) of was het puur de lak?

Ik kan me dat eerste immers maar moeilijk voorstellen..

[Reactie gewijzigd door ThijsSch op 24 september 2011 19:28]

Het waren groeven in de aluminium body op de 2 bovenste hoeken, deze was ook op straat gevallen, vergelijkbaar als je met een auto met alu velgen tegen de stoeprand aan bent gereden. ;)
Ik heb hem gister in ontvangst mogen nemen. Vond het meteen al een gewelidg toestel. Het beeld is superscherp en maakt hele goede foto's. Ben er helemaal weg van.

Echter heb ik wel een minpuntje ontdekt. Nadat ik hem had opgeladen had ik gehoopt om toch minstens 1 dag vol de houden, helaas was dat niet het geval. Na 8 uurtjes moest ik hem weer opnieuw opladen. Miss komt het ook doordat ik er de heel dag mee speelde, maar toch...

Wie heeft hetzelfde probleem??
Dit is heel normaal bij een nieuw toestel. Een accu gaat pas optimaal presteren na meerdere oplaadcycli. Waarschijnlijk wordt de gebruiksduur dus steeds beter over de tijd. Pas als je na een paar weken nog zo'n korte accuduur hebt zou ik me zorgen gaan maken.
Maar meer dan 25 dagen stand-by tijd (610 uur)?
Logisch dat die snel leeg is als je continu er op speelt, met data verbinding en gps en volledige schermhelderheid enz. Dan vind ik 8 uur zeker niet kort eerder lang ;)
Hey, je komt van o.a. N8 af en vindt camera van SGS2 optimaal voor mobiele toestel? Is die dan zo goed of viel N8 tegen?
Ja ik kom van o.a. de N8 die is nog altijd onverslagen vind ik op gebied van foto's. De SGS 2 is een van de weinige Androidphones die goede foto's en video's kan trekken beter dan die van HTC.
Je vind camerakwaliteit dus optimaal voor een android toestel. Dat was even niet duidelijk. Tnx.
Mooie review, had ik maar het geld voor zo'n mooie telefoon :) ik moet het helaas nog doen met 'n Acer Liquid E die op 821 mhz loopt :9
Bedankt, je moet er het geld voor over hebben maar dan heb je wel wat ;)
Dat is uiteraard wel waar :) maar, de Liquid E voldoet wel aan m'n eisen.. Al zou ik natuurlijk (als cadeau'tje dan ..) geen neen zeggen tegen zo'n snelheidsmonster! :)

EDIT : hoe bevalt de TouchWiz UI je overigens? misschien kan ik deze custom rom ook wel gebruiken op m'n android phone! :9

[Reactie gewijzigd door Core2Quad op 15 mei 2011 21:18]

Eerlijk ik gebruik touchwiz niet meer ik gebruik launcher pro heb een Honeycomb look vond ik wat mooier ;) Maar Touchwiz 4.0 is niet slecht enkel bij de app organisatie erger ik me aan het niet sorteren op alfabetische wijze enz.

Veel geluk met het proberen om de SGS 2 cadeau te krijgen :D
Thx, jah je moet het er voor over hebben is best wel duur maar dan heb je wel wat ;)

[Reactie gewijzigd door mafiatounes op 15 mei 2011 19:47]

ik heb het geld er wel voor over, maar me Nokia 3310 doet het ook nog nog :+ :+
3310 wowww met alle respect maar daar zou ik nu niet meer naar terug kunnen keren geen mails, geen foto's, videos of applicaties dan zou ik gek worden 8)7
Mooie review, ik ben echter benieuwd hoe snel je ongeveer een gps fix krijgt. Zou je dit eventueel kunnen testen en bijvoegen in de review?

Verder mooi toestel en doet me goed dat je er zo positief over bent. Ik heb de Galaxy S II namelijk ook besteld en verwacht hem deze week thuis te hebben! :)