ViewSonic ViewPad 10Pro Zwart Review

jeroen94704 23 december 2011, laatste update op 29 december 2011, 1.244 views

ViewSonic ViewPad 10Pro Zwart

Pluspunten

• Hij ziet er wel aardig uit

Minpunten

• Onbruikbare Android "mode"
  • Traag
  • Het slechtste capacitieve touchscreen wat ik ooit ben tegengekomen.

Dit is geen review, maar slechts een korte toelichting op de slechte score voor deze tablet. We hebben deze tablet voor een project op mijn werk gekocht, en na het tweede exemplaar maar besloten om er de brui aan te geven en voor een ander model te gaan. De redenen hiervoor zijn:

- De "Android" optie is een lachertje. Het enige wat ze hebben gedaan is het gratis te downloaden BlueStacks alvast voor je geinstalleerd. Dit is een applicatie om Android apps onder Windows te draaien. Deze tablet heeft hier echter bij lange na niet voldoende "power" voor, en de Android mode is dan ook volledig onbruikbaar. Let dus op: Het is geen dual boot systeem.

- Om de een of andere reden is deze tablet TRAAAAAG! We hebben ook ervaring met de Ambiance Technology AT-Tablet, en die is heel behoorlijk qua snelheid. Omdat deze ViewSonic op papier bijna identiek is hadden we verwacht dat hij vergelijkbaar met de AT tablet zou zijn, maar in het dagelijks gebruik is hij echt veel langzamer.

Maar bovenal:

- Ik kan geen woorden bedenken om voldoende duidelijk te maken hoe slecht het touchscreen is. Dit is werkelijk om te huilen. Je moet echt hard op het scherm drukken voor je touch gedetecteerd word (en ja, de folie is eraf, en we hebben het scherm goed schoongemaakt). Ook is de locatie detectie bedroevend, ook na calibratie.

Mijn advies: Bespaar je een hoop frustratie, en laat deze tablet links liggen. Als je perse een Windows 7 tablet wilt (wij hadden technische requirements om hiervoor te kiezen, maar Windows 7 is eigenlijk maar matig geschikt als tablet OS) dan zijn er prima andere opties.

ViewSonic heeft met dit product zijn goede naam te grabbel gegooid. Ze hadden dit NOOIT op de markt moeten brengen.

Heb jij ook een ViewSonic ViewPad 10Pro Zwart?